Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Italie, hoe kom ik daar het handigst? - Forum Wereldfietser

Fietsen in Italie, hoe kom ik daar het handigst?

Volgend jaar wil ik in het najaar (september) 3 weken gaan fietsen in Italie.
(Dit duurt nog lang maar ik moet nu al verlofweken aanvragen voor 2019)
Toscane en Umbrie staan al lang op mijn verlanglijstje, alleen moet ik er nog zien te komen.

Heeft iemand misschien een tip wat dan de handigste en voordeligste manier van vervoer is?
Trein, eigen auto of vliegtuig? De fietsbussen vertrekken namelijk niet meer in het najaar.
1 persoon met 1 fiets met bagage.
En waar en hoe te boeken?

Heeft iemand een goeie tip?
Alvast dank dan!

Koos
Met de trein via Duitsland en Zwitserland? Boeken bij de Treinreiswinkel.
Met Flixbus? Ik zie dat je via München in een nachtje naar Firenze kan.
Met de trein duurt erg lang en je moet vaak overstappen.
Transavia vliegt vanaf Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven op Bologna en Pisa. Fietsen kunnen mee tgen € 44 per enkele reis. Transavia staat bekend als een fietsvriendelijke maatschappij. www.transavia.com
Behalve Transavia vliegen ook Vueling en KLM rechtstreeks naar Toscane, namelijk Florence. Keuze genoeg dus.
Flixbus rijdt vast wel op Italie. Ik ben anderhalve week geleden met de fiets achterop de nachtbus van Amsterdam naar Dresden gereden, en dat is mij sprima bevallen. Zoek op dit forum naar "flixbus".
Met FlixBus ben naar Florence 22 - 25 uur onderweg. Je moet een keer overstappen.
foutje
Met de trein is het ook ongeveer 24 uur. Vergeleken met vroeger is dat wel een achteruitgang, want toen kwam je zonder of met hoogstens een keer overstappen in die tijd van Amsterdam naar Rome. Maar het kan dus nog steeds en is best comfortabel.
Ik heb een grote voorkeur voor treinverbindingen, vanwege het comfort, het relatief geringe risico op schade aan je fiets, en het milieu.
Richting Verona en Venetië gaat het heel makkelijk via de Oostenrijkse spoorwegen. Nachttrein vanaf Düsseldorf of Keulen tot in Oostenrijk (of München) en dan overstappen op de Eurocity naar Verona en Venetië. In Verona kun je ook overstappen naar andere Italiaanse bestemmingen. Beduidend minder dan 24 uur gerekend vanaf de Nederlands/Duitse grens.
Je zou dan moeten zeggen: niet-vliegverbindingen. Zoals Willem al aangeeft bevalt de Flixbus goed en is qua beschadigingsrisico en milieu-impact volgens mij erg vergelijkbaar met de trein. Helaas is vliegen erg goedkoop en snel en kom je (bijna) overal. Ik durf het bijna niet te zeggen: ook Ryanair vliegt naar Pisa.
De Flixbus zal qua milieu belasting niet veel schelen met de trein al slaap ik liever in de trein. Vliegen is natuurlijk een ander verhaal. En Ryanair al helemaal: https://www.theguardian.com/business/20 ... show-world
Je hoeft natuurlijk niet 24 uur achter elkaar te reizen. Een onderbreking in een goedkoop hotel of op een camping halverwege... Biertje pakken in Munchen... Het kan allemaal.
Bij minder dan 24 uur peins ik er niet eens over om te vliegen. Het geklier om m'n fiets te verpakken en dan met zo'n onhandige doos naar het vliegveld te gaan kost me teveel tijd en moeite. Zeker als je makkelijker woont voor internationaal treinreizen dan voor vliegen.
Binnen Europa zou vliegen eigenlijk gewoon verboden moeten worden.
Ikzelf zou of de trein naar Milaan pakken en verder fietsen door de Po vlakte om in het ritme te komen. (kortste verbinding is 14 uur) Of anders de flixbus, die zal niet veel korter onderweg zijn.
Met een overnachtingsknip zou je de volgende treinverbindingen kunnen doen.
1)Vanuit Amsterdam, Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo of Hengelo met de Intercity naar Hannover. Daar overstappen op de snelle ICE4 naar Muenchen.
2)Of met de boemel vanaf Arnhem of Venlo naar Dusseldorp. Daar overstappen op de snelle ICE4 naar Muenchen.
Overnachten in Muenchen in een hotel, hostel, AirBNB etc of op de camping.
De volgende morgen met een Eurocity rechtstreeks naar Bologna.
De Treinreiswinkel zoekt voor je de beste reisroute uit en kijkt naar de voordeligste tickets en regelt alle reserveringen voor jou en je fiets: www.treinreiswinkel.nl
...
...en vergelijkbare mogelijkheden zijn er met de Flixbus.

P.S.
Het is Düsseldorf, niet Dusseldorp...
willem.m schreef:
di 23 okt, 2018 08:01
...en vergelijkbare mogelijkheden zijn er met de Flixbus.

P.S.
Het is Düsseldorf, niet Dusseldorp...
De oudste naam van deze stad is echt Dusseldorp.
bert sitters schreef:
di 23 okt, 2018 09:02
willem.m schreef:
di 23 okt, 2018 08:01
...en vergelijkbare mogelijkheden zijn er met de Flixbus.

P.S.
Het is Düsseldorf, niet Dusseldorp...
De oudste naam van deze stad is echt Dusseldorp.
Als we zo gaan beginnen dan is het einde zoek. Jij woont dan zeker in Amstelredam, Lille is Rijssel, Nijmegen wordt Ulpia Noviomagus Batavorum, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dusseldorp vind ik nogal kinderachtig staan, en doet mij denken aan Dusseldorp Infra, Sloop en Milieutechniek. Maar goed, ieder zijn fratsen.