Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies gevraagd reisverzekering wereldreis - Forum Wereldfietser

Advies gevraagd reisverzekering wereldreis

Er is al het één en ander geschreven op het forum, maar toch kom ik er niet helemaal uit. Dus tips zijn welkom.
Einde februari vertrekken we van huis richting Azië voor minimaal een jaar. We willen naast onze zorgverzekering (basis) een goede reisverzekering afsluiten. Ik vind het belangrijk dat de medische kosten goed gedekt zijn.
Ik zie dat de Europeesche deze verzekering niet meer aanbiedt. Ik kom uit op de Globetrotter van Allianz. Zijn er nog meer goede reisverzekeringen welke de moeite waard zijn?
Wij waren erg tevreden met de Special ISIS (what’s in a name?) reisverzekering. Deze kun je voor langere tijd afsluiten en eventueel verlengen.
Ik ben voor mijn Afrika avontuur uiteindelijk bij de OOM "tijdelijk in het buitenland" verzekering uitgekomen.

Ik zag ook dat de ANWB tegenwoordig een reisverzekering heeft waarmee je maximaal 180 dagen per jaar op reis mag zijn. Daar moet je dan wel je NL zorgverzekering bij aanhouden.
Dank voor de reacties. De ANWB zou voor ons niet opgaan aangezien we waarschijnlijk voor minimaal een jaar weg zijn. Als ik naar de OOM of Globetrotter van Allianze kijk dan zijn we voor 2 personen een kleine 1000 euro kwijt per jaar. FBTO biedt een buitenlandmodule voor 10,71 euro per maand voor 2 personen. Het enige wat ik niet kan ontdekken bij deze verzekering is of er repatriëring bij zit. Deze vraag ligt nu bij FBTO.
Iemand enig idee waarom deze verzekeringen in prijs zoveel verschillen?

Belangrijk vind ik het om naast onze basisverzekering goed verzekerd te zijn voor medische kosten die onze basisverzekering niet dekt.
Zaken die ik niet verzeker zijn bagage.
Rechtsbijstand of aansprakelijkheidsverzekering vind ik een lastige.
Iemand hier goede raad over?
Het prijsverschil zit waarschijnlijk in het volgende: Bij het FBTO mag je niet aaneengesloten een jaar weg zijn. Althans wij hebben een paar jaar terug onze doorlopende reisverzekering bij hun om die reden even stopgezet en een duurdere andere verzekering genomen. Check de kleine lettertjes maar even heel goed!
Hoe het zit bij Allianz weet ik niet, maar bij OOM hoef je geen basisverzekering te hebben. De verzekering die zij bieden daar zit alles bij in. Dat zal ongetwijfeld meespelen in het prijsverschil, als dat tenminste bij FBTO niet het geval is.
Een andere optie is de verzekering van World Nomads.

Zowel bij OOM als Allianz bestaat de mogelijkheid om een "lang op reis" verzekering af te sluiten zonder de NL zorgverzekering aan te houden. Indien je de NL zorgverzekering wel aanhoudt krijg je een korting (bij OOM 15%, niet schokkend).

Bij het maken van een lange reis vervalt overigens niet je zorgverzekeringsplicht in NL, wat inhoudt dat je in principe gewoon verplicht blijft om een NL zorgverzekering aan te houden.

https://www.zorgwijzer.nl/wp-content/up ... packen.jpg

JoHo weet er ook een hoop vanaf:

https://www.joho.org/nl/stopzetten-zorg ... buitenland

Uit ervaring kan ik zeggen dat het blijven houden van een NL zorgverzekering ook zijn voorbeelden heeft in het onverwachte geval je toch ziek wordt en voor behandeling terugkeert naar NL :wink:

Zoals eerder gezegd gelden reguliere reisverzekeringen meestal alleen maar tot een maximaal aantal dagen per jaar op reis (meestal 1 of 2 maanden).

Aandachtspunt bij Allianz is dat ik geweigerd werd voor Africa omdat de TDA volgens hen een race / expeditie zou zijn. Het is dus altijd nuttig om het doel van je reis te vermelden.
Frans & Dieuwertje schreef:
zo 14 okt, 2018 16:43
Het prijsverschil zit waarschijnlijk in het volgende: Bij het FBTO mag je niet aaneengesloten een jaar weg zijn. Althans wij hebben een paar jaar terug onze doorlopende reisverzekering bij hun om die reden even stopgezet en een duurdere andere verzekering genomen. Check de kleine lettertjes maar even heel goed!
Dorenda schreef:
ma 15 okt, 2018 22:56
Hoe het zit bij Allianz weet ik niet, maar bij OOM hoef je geen basisverzekering te hebben. De verzekering die zij bieden daar zit alles bij in. Dat zal ongetwijfeld meespelen in het prijsverschil, als dat tenminste bij FBTO niet het geval is.
Ter aanvulling op ons verhaal bovenaan en de opmerking van Dorenda. Wij hadden destijds ook een basisverzekering . Maar dat is elders in het forum al eens uitvoering omschreven, in een draadje over uitschrijven uit het land bij lange reis. Als je in een land ingeschreven blijft dan is een basisverzekering ook verplicht.
Wij houden ook onze basisverzekering aan.
Ik ben inmiddels weer wat verder in de zoektocht naar een goede aanvullende reisverzekering.
De verzekering van fbto kent de module lang op reis. Deze reisverzekering kun je afsluiten voor 365 dagen! Kost 10,70 per maand voor 2 personen. Scheelt een hoop geld tov andere verzekeringen.
Wij hadden tot 3 maal toe de ISIS verzekering. Prima.
Een keer in het ziekenhuis in Ghana beland, een keer een operatie gehad in Zuid Afrika en een keer in Maleisie. Wat ik geleerd heb is dat een goede verzekering echt veel zorgen uit handen neemt en dat ik beter moet leren fietsen :shock:
Marco Meijerink schreef:
wo 17 okt, 2018 18:05
Wij hadden tot 3 maal toe de ISIS verzekering. Prima.
Een keer in het ziekenhuis in Ghana beland, een keer een operatie gehad in Zuid Afrika en een keer in Maleisie. Wat ik geleerd heb is dat een goede verzekering echt veel zorgen uit handen neemt en dat ik beter moet leren fietsen :shock:
Oei dat is niet mis. Zijwieltjes dan maar? :lol:
Heb je enige idee wat jullie voor de ISIS verzekering kwijt waren? Op internet kan ik daar niks over vinden
Is dit wat? https://www.joho.org/nl/special-isis-ve ... ligerswerk

Ik weet eerlijk gezegd de kosten niet meer.