Dan hoop ik dat je daar een positieve insteek aan geeft, in de zin van dat meer comfort tijdens het fietsen en een fietsvakantie een rol kan gaan spelen naarmate je ouder wordt, bijvoorbeeld.
Als je 'verwende senioren' op een andere manier, met wellicht niet zo'n positieve benadering toelicht, dan vraag ik je vriendelijk in overweging te nemen dat bij de meeste senioren bepaalde levensvragen een rol kunnen gaan spelen.
Als je eenmaal een bepaalde leeftijd hebt mogen bereiken ben je in een fase dat je ouders je kunnen ontvallen, maar ook broers of zussen, leeftijdsgenoten, familie, collega's, etc. Of dat er mensen in je omgeving ziek worden.
Een voorbeeld is een recent gestart topic, waarbij stilgestaan werd bij het op veel te jonge leeftijd overlijden van een medelid, ook de 50 gepasseerd en misschien wel door jou als senior gezien.
Dit soort gebeurtenissen doen je beseffen dat genieten van iedere dag, met de spulletjes die je daarvoor graag gebruikt en met mensen die je dierbaar zijn, iets is om te koesteren. En dat zal ongetwijfeld invloed hebben op de keuze bij de aanschaf van de spulletjes. Dit zou dan ook wel eens kunnen overkomen als 'verwend'.
Maar goed, ik ben benieuwd naar je toelichting over 'verwende senioren'.
Weer even on topic: voor ons zoontje van 11 hebben we deze zomer een Kona Dew deluxe gekocht, geïnspireerd geraakt door de Kona Sutra, die ik voor hem toch echt wel een paar stappen te duur vond. Als hij wat ouder is komt zo'n fiets misschien wel weer in beeld, of een gelijksoortige fiets.
Ik kan me de keuze voor een gravelbike in sommige gevallen wel voorstellen.