@Groverr - Je schreef "Ik vind het altijd weer genieten dat je maar 3 dingen met je fiets hoeft te doen: pakken, fietsen en weer wegzetten. "". Ik heb nu sinds een jaar of 2 een bulls urban belt drive en daar heb ik dezelfde ervaring mee. Voor die tijd deed ik mijn woon-werk ritjes altijd op een racefiets met derailleur. Toen had ik alleen tijd te over voor onderhoud, schoonmaken, etc.. Nu wil ik gewoon een fiets waar ik zo goed als niks aan hoef te doen. De bulls vind ik alleen wat te zwaar en langzaam. Ik hoop dit dus op te lossen door zelf een racefiets op te bouwen met een naafversnelling. Misschien blijkt achteraf dat dit ook niet de juiste oplossing is maar dat zien we dan wel weer. Dan is het hopelijk een leuk een leerzaam projectje geweest.
Wat ik me af vroeg... kan ik ook een alfine naaf/wiel gebruiken die eigenlijk voor schijfremmen bedoeld is?
Dus het centerlock verwijderen of gewoon laten zitten en niet gebruiken? Ik ga sowieso kiezen voor velgremmen.
Ik kom dit soort wielen nml veel vaker tegen op marktplaats e.d
Wat ik me af vroeg... kan ik ook een alfine naaf/wiel gebruiken die eigenlijk voor schijfremmen bedoeld is?
Dus het centerlock verwijderen of gewoon laten zitten en niet gebruiken? Ik ga sowieso kiezen voor velgremmen.
Ik kom dit soort wielen nml veel vaker tegen op marktplaats e.d