bert sitters schreef: ↑vr 07 sep, 2018 09:36
Beste Martin,
De trein naar Berlijn hoort normaal gesproken in Amserdoort van spoor 1 te vertrekken en de trein naar Leeuwarden van spoor2 aan de overzijde van het perron, zodat reizigers hier gemakkelijk kunnen overstappen tussen deze treinen. Een cross platform, noemt men dat. Het kan zijn dat spoor 1 niet vrij was en dat men de treinen heeft moeten opschuiven. Helaas kan NS de gele borden niet aanpassen.
Spoorwijzigingen worden omgeroepen, maar dat kun jij niet horen. Helaas houdt NS hier geen rekening mee. Wel hangen er in de stationshal en in de traverse over de sporen schermen met overzichten van treinen. De vertreksporen op deze schermen worden wél aangepast. Tip voor de volgende keer: kijk voordat je in de lift naar beneden gaat eerst even op een van deze schermen.
Hallo Bert, nu mijn reactie vanuit Zweden. Ik was niet in de stationshal, maar overgestapt van de trein uit Barneveld. Mijn gebruikelijke reactie is altijd meteen de gele vertrekborden op te zoeken. Dan wachtte ik op het betreffende perron op de trein. Toen pas zag ik wat later de blauw-witte schermen met de gewijzigde vermelding van de perrons.
Dit hier is de Duitse IC-trein naar Berlin Ostbahnhof, getrokken door een „Franse" loc van de 1700-serie aan spoor 2 in Amersfoort, gefotografeerd vanaf spoor 4, net voordat de trein naar Leeuwarden hier voor m'n neus arriveerde.