het was mondeling middels telefonisch contact dus "bewaren" is niet optioneel, ik snap hun wel. Als je als reiziger je fiets niet deugdelijk verpakt zodat evt. schade zo veel mogelijk beperkt wordt, wil een vliegmaatschappij daar niet de consequenties van trekken. Wat natuurlijk niet uitsluit dat men er dus dan ook niet meer zorgvuldig mee om hoeft te gaan. Dat staat er natuurlijk buiten, maar het is meer een kwestie van hoe de beladers er mee om gaan. Uiteindelijk blijft het een risico en is het een kwestie van zoveel mogelijk beschermingsmateriaal om het frame en losse delen heen (en al dan niet een doos, afhankelijk van of het verplicht wordt gesteld of niet) en er op vertrouwen dat uiteindelijk alles goed overkomt. Meer kun je uiteindelijk niet doen als reiziger. Overigens als ik hierna nog eens naar schotland ga fietsen, neem ik waarschijnlijk de boot en de trein. Volgens mij nog goedkoper ook al met al, alleen ben je een dag langer onderweg.
Nog even een tip voor als je terugvliegt:
Als ze vragen of je al voor het fietstransport hebt betaald dan kun je bevestigend knikken. Als ze het al vragen... Wij hebben nu al 3 of 4x niet betaald voor de terugreis