Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 40 gaat wiel en cassette - Forum Wereldfietser

40 gaat wiel en cassette

hallo.

ik heb eindelijk mijn 40 gaats wiel 26 inch binnen, maar ik fiets met 21 versnellingen. Mijn vraag is moet ik er nu een ring achter zetten, want achter die 7 casette zitten drie puntjes. Kan ik die weg halen. weet iemand hoe ik dit het beste kan doen

Mario

Hi,

als ik het goed lees heb je nu een naaf voor een 9 speed casette? Op een ander forum kwam deze vraag ook al eens vorbij en toen bleek dat je er gewoon een spacer tussen kon plaatsen,
Een 8 speed cassette past niet op een 7 speed naaf. Een 7 speed wel op een 8/9 speed maar dan moet je een 3mm spacer toevoegen. Je kunt wel een 8 speed cassette wel schakelen met 7 speed shifters en vice versa, de schakelafstand is namelijk wel hetzelfde.
Hoop dat je er mee toe komt.

Succes.

Bas

apropos, je vindt hier een plaatje van een cassette, is gelijk duidelijk waarom je de drie puntjes moet laten zitten...

Hoi Mario,

"Puntjes" laten zitten. Dat zijn de 3 pennen waar de tandwielen aan vast zitten.
Achter de pennen moet je een ring plaatsen die kwa dikte gelijk is aan de 2 tandwielen die je niet hebt.

Groet,
Marco

Marco, bedankt voor je snelle antwoord.

De monteur die mij vier verschillende ringen mee gaf vertelde mij, dat ik die 3 pennen van die casette er af moest veilen of deze er uit moet trekken, omdat die 3 pennen tijdens het fietsen die ring kapot drukt, maar dat dit niet een probleem is , want die losse bladen kan je daarna gewoon op de casette huls zetten.

mario

Nee hoor, de ring wordt niet kapot gedrukt. (in ieder geval in het verleden bij mij niet). Maar kwaad kan het ook niet om de 3 pennen eruit te halen.