Bert,
Geloof niet alles van een onheilsprofeet.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bert refereert aan Al Gore. Vervolgens kom jij met de opmerking dat Bert niet alles moet geloven wat een onheilsprofeet beweert.giantus schreef:Volgens mij heeft het niet heel veel te maken met mijn kop in het zand steken voor problemen. Ik denk echter dat het probleem niet zo simpel is als dat jij ze beschrijft. Veel problemen (zoals opwarming van de aarde) zijn in zekere zin waar te nemen, maar de grote vraag blijft of dit het gevolg is van menselijk handelen.
Beter onderzoek is zeker nodig voordat we als mensheid al onze energie in dit "probleem" stoppen en daarmee veel grotere problemen die "oplosbaar" zijn vergeten.
Lees dit verhelderende stuk van de NRC:Haike schreef: Bert refereert aan Al Gorel. Vervolgens kom jij met de opmerking dat Bert niet alles moet geloven wat een onheilsprofeet beweert.
Op welke feiten baseer jij je dat Al Gore een onheilsprofeet is?
Verder heb je het over nog "grotere problemen" ik vraag me af welke dat dan zijn. Als de zeespiegel stijgt en de aardas gaat kantelen en ik verzuip,(en velen anderen ook) zou ik niet weten welk probleem er nog groter kan zijn.
Wat is er bewezen? dat er minder Aids is dan tien jaar terug? Door preventie? Er zijn ook onderzoeken die zeggen dat condoom gebruik niet of nauwelijks is toegenomen. En van beide zogenaamde onderzoeken vraag ik me af wat ik van kan geloven of niet. Ik vraag me liever af wat ik zelf kan doen inplaats van alleen maar rond te kijken en af te wachten tot anderen het hebben opgelost, dat vindt ik soms al moeilijk genoeg.giantus schreef:[
Dit klopt jammergenoeg niet. Er is GEEN wetenschappelijk bewijs dat de verhoogde concentratie CO2 zorgt voor een opwarming van de aarde. Natuurlijk is het bewezen dat het de afgelopen tijd warmer is geworden op aarde (niet zo extreem als de hockeystick grafiek ons wil doen geloven, maar een lichte stijging is waarneembaar) Verder is het natuurlijk ook bewezen dat we met zijn allen meer CO2 uitstoten. De grote vraag is of dit een causaal verband is.Spironski schreef:Er stond een aardig stuk in de VPRO gids over het Gore-onderwerp. Daarin wordt ook genoemd dat ze iets van 500 stukken uit de media hebben bekeken, waarvan 46% stelde dat "er geen wetenschappelijk bewijs was", terwijl ze iets van 975 wetenschappelijke onderzoeken hebben bekeken, waarvan er niet één stelde dat er geen verband was te vinden!
Dit lijkt dus weer zo'n hardnekkig "broodje aap verhaal" te zijn wat iedereen elkaar napraat: "het is niet wetenschappelijk bewezen dat..." Amehoela!
Kan jij bovendien wetenschappelijk bewijzen dat je van fietsen houdt, of van je vriend(in)?