Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thermarest Neoair All Season kapot - Forum Wereldfietser

Thermarest Neoair All Season kapot

Hoi,

afgelopen fietsvakantie ging mijn Thermarest Neoair luchtmatje kapot: ik hoorde een langzame scheur / loslaten van lijm waarna 1 baan (in de breedte) losliet waardoor een bult ontstond. In de volgende nachten lieten nog zes banen los waardoor een flinke bult ontstond. Ik ben het matje wel blijven gebruiken. In totaal heb ik het matje nu ruwweg 36 weken gebruikt en na ruwweg 34 weken liet de lijm voor het eerst los. Het matje is elf vakanties gebruikt en zeven jaar oud.

De opbergzak / opblaaszak raakte al vrij snel (binnen enkele jaren) lek - er zit een soort lijm coating aan de binnenzijde die vies werd en losliet waardoor de zak niet meer luchtdicht was. Ik gebruikte daarom een vuilniszak als alternatief wat redelijk werkte. Wel vond ik het vaak een boel gedoe om deze mat (grootste uitvoering) vol met lucht te krijgen. Het comfort van het matje was altijd erg hoog.

Mijn vraag is of dit een redelijke levensduur is voor dit produkt? Zelf was ik toch wat teleurgesteld omdat het matje toch zo'n 160 euro heeft gekost en omdat mijn vorige Thermarest matje na jarenlang gebruik niet defect raakte - ik heb hem verkocht aan wandelaars omdat ik hem erg groot vond.

Is de Neoair gemaakt voor lichtgewicht gebruik waarbij je rekening moet houden met inleveren op levensduur en is deze levensduur van ruwweg 34 weken goed? Of zou zo'n matje net als de vorige mat langer mee moeten gaan?
Ik zou contact opnemen met de importeur van Thermarest, https://cjagencies-baarn.nl/ Thermarest staat bekend om een zeer goede garantieservice, sommigen berichten zelfs van lifetime guarantee.
Hoi,

ik heb contact opgenomen met de importeur die mij adviseerde contact op te nemen met de verkoper, in dit geval Futuromshop. Ik kon kosteloos het oude matje retourneren. Na enkele weken ontving ik een status update dat het matje bij de fabrikant was en dat er aan gewerkt werd. Afgelopen week ontving ik een bericht dat het matje onder garantie is vervangen en naar mij toe werd verstuurd. Vanmiddag werd een pakje bezorgd met het nieuwe matje! Het is zelfs een nieuwer model met vernieuwd opblaas ventiel, de Neo Air All Season SV.

Kortom, ik ben erg blij met deze erg goede service!
Idem goede ervaringen met CJ Baarn, waar ik mijn vorige matje met een ventiellekkage inleverde en een paar weken later een nieuw exemplaar van een nieuwere serie ontving van de fabriek uit Ierland.
Idem hier! Goede service.

Het nieuwe ventiel was ik bij aanvang wat sceptisch over maar bevalt goed!
Ik ben ook erg tevreden over Thermarest. Een matje is al meer dan 20 jaar oud en nog steeds in gebruik, een ander: https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... 47#p312147.
Dit in tegenstelling tot een Zwitserse fabrikant die mij erg grof benaderde toen ik navraag deed over zijn kwaliteitscontrole.