Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De mooiste bruggen op je pad - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

De mooiste bruggen op je pad

331 berichten
In de R1 naar Berlijn, net na Dessau

Bijlagen

Leon schreef:
vr 24 aug, 2018 20:56
math schreef:
vr 24 aug, 2018 20:55
Leon schreef:
vr 24 aug, 2018 20:47
...
Kunnen we het nu houden op zelfgemaakte foto's van mooie bruggen en zelfgemaakte mooie foto's van bruggen?
En dat je er over heen mag fietsen?
Accoord :D
Of dat je er ook als het niet mocht je er toch over heen bent gefietst?

Dan is deze bij Patras (Gebouwd in aanloop naar de Olympische Spelen) ook een hele mooie, omdat het pad naast de brug aan het begin door een pilaar geblokkeerd werd ben ik maar gewoon op de weg gaan fietsen.

Bijlagen

Deze hoort er ook nog bij.

Bijlagen

Leon schreef:
vr 24 aug, 2018 20:47
Tsja, als we zo beginnen klik dan maar hier: https://www.google.nl/search?q=brug+OR+ ... gws_rd=ssl
Dat vind ik wat flauw. Neen, de foto's zijn niet zelfgemaakt. Maar het zijn wel allemaal bruggen waar je over mag fietsen en waar ik zelf ook effectief over ben gefietst. Anders had ik ze sowieso niet gepost. Over enkele van die bruggen fiets ik zelf bijna dagelijks.

Renaat
De Iron Bridge over de rivier de Severn in het Engelse dorp Ironbridge. Dit is de oudste gietijzeren brug ter wereld. Ik fietste er in 1979 voor het eerst overheen (zie hier), toen deze brug al 200 jaar in gebruik was.

Afbeelding
Prachtige bruggetjes in het landschap. Zoals deze over een kabbelend beekje.
Geen naam, geen verhaal en getekend door de tijd.
Gewoon van oerhout en de meest simpele constructie.
Het kan me ontroeren.
Afbeelding
En deze, al van voor de WW 2. In een oerwoudachtige omgeving.
Van modernere constructie, het gras groeit op de brug als teken van matig gebruik.
Met zicht op een geschiedenis (bunker). Wat zal zich hier allemaal hebben afgespeeld?
Afbeelding
Het kan nog simpeler gewoon een blok beton al in rottende staat begroeit met mos en omgeven met brandnetels en fluitekruid.
Afbeelding
Afbeelding
Kijkend naar links
Afbeelding
janenliseth schreef:
za 25 aug, 2018 08:47
Het kan nog simpeler gewoon een blok beton al in rottende staat begroeit met mos en omgeven met brandnetels en fluitekruid.
Afbeelding
Je gaat offtopic: "De mooiste bruggen op je pad".
En vooral: waarom?
+1
Of de titel veranderen in 'De bruggen op je pad'
Of om Renaat gerust te stellen 'De bruggen op je pad (zonder foto)' :wink: [knipoog]

/on-topic

Hieronder de steile, 13e eeuwse brug in Cangas de Onis, de 'toegangspoort naar de Picos de Europa', waar we afgelopen juni doorheen kwamen. Levensgevaarlijk trouwens om hier op schoenen met SPD-plaatjes overheen te lopen.
Spain2018_120__6111389_.jpg
http://www.spainisculture.com/en/monume ... sella.html
The Roman Bridge of Cangas de Onís –also known as the 'Puente Vieyu' or 'Puentón'– is one of the best-known symbols of the Region of Asturias. Although this site is thought to have been used in Roman times to cross the Sella River, a factor possibly leading to the establishment of Cangas de Onís as the first capital of the Kingdom of Asturias, the current 'Roman Bridge' dates from mediaeval times, probably from the late 13th century.
Leon schreef:
za 25 aug, 2018 09:17
janenliseth schreef:
za 25 aug, 2018 08:47
Het kan nog simpeler gewoon een blok beton al in rottende staat begroeit met mos en omgeven met brandnetels en fluitekruid.
Afbeelding
Je gaat offtopic: "De mooiste bruggen op je pad".
En vooral: waarom?
Definitie: Een brug vormt een verbinding tussen twee punten die van elkaar gescheiden zijn door een waterweg,

En daar is hier sprake van. En ik stond er op met m'n fiets.
janenliseth schreef:
za 25 aug, 2018 10:22
Leon schreef:
za 25 aug, 2018 09:17
janenliseth schreef:
za 25 aug, 2018 08:47
Het kan nog simpeler gewoon een blok beton al in rottende staat begroeit met mos en omgeven met brandnetels en fluitekruid.
Afbeelding
Je gaat offtopic: "De mooiste bruggen op je pad".
En vooral: waarom?
Definitie: Een brug vormt een verbinding tussen twee punten die van elkaar gescheiden zijn door een waterweg,

En daar is hier sprake van. En ik stond er op met m'n fiets.
Misschien dat sommige lezers het woord "mooie" uit de topictitel niet kunnen rijmen met "gewoon een blok beton al in rottende staat begroeit met mos en omgeven met brandnetels en fluitekruid"...
janenliseth schreef:
za 25 aug, 2018 10:22
Leon schreef:
za 25 aug, 2018 09:17
janenliseth schreef:
za 25 aug, 2018 08:47
Het kan nog simpeler gewoon een blok beton al in rottende staat begroeit met mos en omgeven met brandnetels en fluitekruid.
Afbeelding
Je gaat offtopic: "De mooiste bruggen op je pad".
En vooral: waarom?
Definitie: Een brug vormt een verbinding tussen twee punten die van elkaar gescheiden zijn door een waterweg,

En daar is hier sprake van. En ik stond er op met m'n fiets.
En dus zet je het maar op dit forum? Waarom?
Mooi technisch kunstwerkje: Geierlay Brücke.
DSCN4074-1.JPG
(Nog) niet met de fiets er overheen geweest (iets te druk), als ik een keer weer in de buurt ben 's ochtends vroeg een keer doen ;)
Kijk Fedor: dat is wel inspirerend! Ik zit nog na te denken over een meerdaagse fietstocht in de herfstvakantie, fietsend in heuvels en met uitzicht op herfstbladerdek, en dit zou een aardige tussenstop waard zijn. Dank voor het delen!
Lopend met de fiets of fietsend, want dat laatste wordt wel inspannend als ik kijk naar hoe steil dat ding omhoog en laag gaat, nog even afgezien van de tegenliggers (of is het één-richtingsverkeer?)
_Peter_ schreef:
za 25 aug, 2018 13:16
Lopend met de fiets of fietsend, want dat laatste wordt wel inspannend als ik kijk naar hoe steil dat ding omhoog en laag gaat, nog even afgezien van de tegenliggers (of is het één-richtingsverkeer?)
Volgens wikipedia is het een wandelbrug. Fietsen lijkt mij niet mogelijk omdat je ook met tegenliggers te maken kan krijgen. Dan zal er een moeten springen. Wie doet dat als eerste? Lijkt mij een leuke uitdaging.
De Geierlay of de Hangbrug Geierlay (Duits: Hängeseilbrücke Geierlay) is een hangbrug voor voetgangers tussen de Hunsrücker plaatsen Mörsdorf en Sosberg. De brug overspant het Mörsdorfer Bachtal en geldt met een lengte van 360 meter als de langste voetgangershangbrug van Duitsland.

De brug kan kosteloos worden bewandeld.
_Peter_ schreef:
za 25 aug, 2018 13:16
Lopend met de fiets of fietsend, want dat laatste wordt wel inspannend als ik kijk naar hoe steil dat ding omhoog en laag gaat, nog even afgezien van de tegenliggers (of is het één-richtingsverkeer?)
Je mag de fiets aan de hand meenemen. Brug is wel erg smal maar het lukt nét (al zullen mensen wel vreemd opkijken). Fietsend is wel een uitdaging vanwege de smalte en de helling ;) en kan alleen als de brug leeg is (dus héél vroeg... kan je waarschijnlijk ook wel heel fraaie foto's maken van het mooie dal onder je.
Op de Great Allegheny Passage een mooie brug:

Bijlagen