Additionally, paste this code immediately after the opening tag: . - Forum Wereldfietser

.

.

nee

Ja....................wachten tot oktober :cry:

Op de Kogasite kun je door het cijfer te veranderen (http://www.koga.com/nl/collection.asp?collection=7), dus bijv. collection=3 de collectie van 2002 zichtbaar maken. Ik dacht slim te zijn en hoopte dat =8 de nieuwe collectie 2007 zou geven.......................helaas!


Bob

Hoi Jeroen,

De foto's staan gewoon in de nieuwe catalogus van Koga hoor. maar die is net uit, dus misschien dat je hem net gemist hebt bij jouw Koga-dealer. (als ik mijn flatbedscanner had aangelsoten had ik hem voor je ingescand.) :lol:

Overigens komt Koga ook met de Signature serie uit. Dat is een lijn die je naar wens kunt opbouwen. Het 26 inch model is afgeleid van de Worldtraveller en die kun je krijgen zoals je zelf wilt. Dus met een XT-groep of LX-groep, met HS33 hydraulische remmen of V-Brakes enzovoort. Eigenlijk net zoals Snel al jaren doet. Op dit moment zijn ze bezig met het bouwen van een Signature fiets voor mij met Rohloff-naaf, HS33 remmen en een SON naafdynamo. Ik ben reuze benieuwd. Ik ga hem in november en december testen in China, Vietnam en Laos. Ik zal laten weten hoe hij bevalt. :lol:

nee
nee

Hier de foto's van de nieuwe Koga Signature dat over een paar dagen uitkomt.
Je kunt nu je eigen Worldtraveller/randoneur samenstellen!

Hieronder het 26 inch model

Afbeelding

Hieronder het 28 inch model

Afbeelding

Koga heeft de website klaar op 15 oktober en dan kun je beginnen met creëren!

Ik werk al een tijd met de proefsite van de Signature en het is erg mooi om je fiets samen te stellen. Je ziet nl. elk onderdeel verschijnen dat je kiest. Ik heb nog nooit een beter web-ontwerp meegemaakt dan deze Koga site.

Koga is op dit moment voor mij bezig met het bouwen van een 26 inch Signature fiets met Rohloff-naaf en HS33 remmen. Hij zal even te bewonderen zijn in mijn winkel, maar daarna ga ik er zeven weken mee fietsen in China. Vietnam en Laos. :lol:

Een mooie test voor deze nieuwe fiets. Op de Fiets- en Wandelbeurs begin februari geeft Carla dan een lezing over deze tocht (Laos in het bijzonder)

Eric,

Krijg net het bericht binnen dat de nieuwe Magura Hs33 remhendels (met ingebouwd stelwieltje) te weinig hefboom hebben en bij nat weer slecht remmen, misschien iets om rekening mee te houden.

Nou Haike,

bof ik even dat ik alleen bij mooi weer fiets :lol:
Kijk daarvoor is zo'n tochtje die ik ga maken een mooie gelegenheid. Dan kom ik er vanzelf achter wat wel en niet goed is.
Het verhaal van de remhendels komt mij wel wat vreemd over. Daarvoor heb ik veel te veel HS33 remmen (nieuw model) verkocht, en dan had ik het zeker al moeten horen van klanten. Maar euh, van wie kreeg je het bericht binnen? Wek monteer ik bijna altijd een brake-booster op de HS33 remmen, ook al was dat aanvankelijk volgens Magura niet nodig.

Het gaat om een Santosfiets met Rohloffnaaf (die ook niet goed functioneerde) met een keramische velgen. Misschien heeft het ook wel met die combinatie te maken, ik weet het niet. In ieder geval nemen ze het probleem bij Santos serieus. De Rohloffnaaf gaat zelfs terug naar Duitsland. De fiets is van een fietser die net terug is van Santiago, gereden vanaf Selvila.

Haike schreef:Het gaat om een Santosfiets ..met keramische velgen.
de eerste vraag is dan of de standaard zwarte blokken van de Magura's wel waren vervangen door grijze of groene

Dat vertelt het verhaal (nog) niet. Ik mag toch hopen dat als Santos een fiets aflevert ze zorgen dat het een en ander in overeenstemming is met elkaar.

Maar wat dat met die hefboom werking van die greep heeft te maken is me niet duidelijk :wink:

Misschien dat het pobleem eerder bij de afbrokkelende keramische laag lag dan bij de remmen zelf . Dat is nl. nog altijd een probleem. Een goede reden om geen velgen met een keramisch laagje te nemen. :lol:

Eric Schuijt schreef:Misschien dat het pobleem eerder bij de afbrokkelende keramische laag lag dan bij de remmen zelf . Dat is nl. nog altijd een probleem. Een goede reden om geen velgen met een keramisch laagje te nemen. :lol:
Ho ho, Ik heb niet geschreven dat er sprake is van een afbrokkelende keramische laag in dit geval. Alleen maar over Magura Hs33 in combinatie met velgen met een keramische laag erop, niet dat-ie afbrokkelt. Laten we wel bij de feiten blijven.

Hieronder een foto van de Worldtraveller 2007

Afbeelding

Nou, KOGA komt niet te kort hier, aan naamsbekendheid bij de wereldfietser :D

Eric Schuijt schreef:Een goede reden om geen velgen met een keramisch laagje te nemen. :lol:
Die bijvoorbeeld ook op de "geroemde" IDWorks zitten...

Ik vind trouwens de nieuwe WT niet echt aanspreken zo op de foto... hij lijkt de robuustheid te missen die vorige WT's wel hadden.

robuust of niet de wt ziet er mooi uit !!het verschil zit hem in kleine dingen ,koplampje is verandert en het stuur is anders heb hm gisteren opgehaald bij de dealert :lol: en fietst lekker !! :D en o heb ook begrepen dat er een andere derailleur op zit ?

Tja....over smaak valt niet te twisten, maar om met een dergelijk gepolijst frame wat zeer doet aan de ogen in den vreemde te fietsen vraagt gewoon om moeilijkheden.
Helaas heb ik de indruk dat Koga een beetje de weg kwijt raakt. Van een niche speler met hoge kwaliteit is het merk langzaam afgegleden naar een volume merk waarbij de kwaliteit van afmontage steeds minder wordt (=hogere winst)
Echte innovaties blijven ver achter bij de concurrentie; kijk eens naar hoe Koga omgaat met de "integratie" van de Rohloffnaaf met het frame zoals vermeld op de Koga signature site. Er zijn steeds meer concurrenten die dit veel voortvarender aanpakken, met een echt daartoe geschikt frame.
Kijk bijvoorbeeld eens naar Stevens fietsen. Veel meer waar voor minder geld; Rohloff /hydraulische remmen/shimano naafdynamo en tubus drager! Die duitsers gooien toch al heel makkelijk een Rohloff veelal met hydraulische remmen ergens tegenaan.