Sinds 2 weken in het bezit van een TM3+. Voorheen had ik een Koga Signature 26 inch met 50 mm Supreme banden.
Super tevreden met de TM3. Ik heb de 27.5 inch met 62 mm banden.
Ik was en ben absoluut niet van plan om te wisselen met wielmaten.
Dus wat mij betreft hadden ze al die extra poespas achterwege kunnen laten. Stoort mij die extra nokjes ?
Nee, valt mij niet op en al die vele afdekdopjes ook niet omdat ik een donker frame heb en het niet opvalt.
Hij is wel 2kg zwaarder als mijn Koga. Komt ook mede doordat de 62 banden echt zwaar zijn. Ik merk er met fietsen niks van alleen het op gang brengen vergt wat meer heb ik het gevoel.
Verder een dijk van een fiets. Super strak en veel comfort van de 62 banden. Beduidend beter als de 50 mm. Mijn vrouw heeft dezelfde Koga als ik had en als we samen fietsen is het verschil goed merkbaar.
Laatst een lange 12% helling afgereden met bijna 50 km per uur over slecht wegdek met stukken asfalt we uit en de fiets gaf geen krimp. Was net een tank.
Ook veel mee in de bossen onverhard gereden en vond dat ook erg comfortabel.
Qua remmen heb ik lang getwijfeld en veel mensen raad gevraagd.
Heb gekozen voor de schijfremmen van Hope en ben er nog steeds ontzettend blij mee. Ontzettend goed doseerbaar en met veel gevoel te bedienen. Is echt wel een verschil met de xt remmen van shimano die ik erg bijterig vond.
Is mijn eerste Santos en ik ben er erg tevreden over. Enigste minpunt vind ik toch wel de prijs. Daar heb ik ook lang over getwijfeld. Kon het betalen dat was niet het probleem, maar moest het wel tegen over mezelf verantwoorden. Mensen vragen wel eens wat de fiets kost. Zeg altijd maar, veel geld
vind het toch wel een beetje decadent.
Heb ik er spijt van?
NEE, GEEN MOMENT. ZOU HET ZO WEER DOEN.
Alleen zal ik waarschijnlijk deze na 5 jaar niet inruilen wat ik bij mijn andere fietsen wel gedaan heb.