Fedor schreef: ↑ma 20 aug, 2018 06:54
In dit geval beschouw je modder en stof dus als statussymbool
Ja, en de krassen en deuken ook.
Erik v S schreef: ↑zo 19 aug, 2018 18:29
Ik zie ze ‘s ochtends ook wel eens in de fietsenstalling op mijn werk ... En dan willen de eigenaren graag met mij een boompje opzetten over hun fiets.
Hoe weet jij zo stellig dat die mensen niet in het weekend met de fiets op pad gaan ...
Omdat het mijn collega’s zijn. En een groot deel van hen heeft voor aanschaf eerst bij mij gecheckt wat ik vond van Koga/idworx/travelmaster/... Ik vind het allemaal prima, maar flinke overkill voor de dagelijkse rit naar het kantoor en een rondje heuvelrug op zaterdag.
Ze zullen heus wel in het weekend fietsen en poetsen. Door dit citaat lijkt het alsof ik vind dat fietsen niet mogen blinken. Daar gaat het mij niet om.
Mijn punt is dat ik in de gesprekken bij de koffieautomaat en bij veel nieuwe aanmeldingen op dit forum de onzekerheid vermoed of de fiets wel genoeg zwetsfactor heeft. Ik zie bij veel nieuwe leden dat ze bevestiging zoeken. Is mijn nieuwe woonwerkfiets wel het beste wat er te krijgen is?
En (met mijn observatie dat de e-bike vooral andere gemotoriseerde tweewielers vervangt, met behoud van privileges) is mijn zwarte Stromer met leren tasje in het frame wel even cool als mijn Aprilia scooter?
Uit de ‘ode voor terugtraprem’:
JanS schreef: ↑zo 19 aug, 2018 22:28
Leon schreef: ↑zo 19 aug, 2018 22:06
Zij het dat dit forum wel ietwat gericht is op fietsers die wel eens zulke afdalingen doen.
Als ik zo wat lees op dit forum wat mensen zoal doen dan valt dat reuze mee. (of tegen)
Tegen, dus.
Blijkbaar wekt dit forum inmiddels de indruk dat een meerderheid van dit forum niet meer fietst in Zuid-Limburg, de Ardennen, de Alpen, de Pyreneeën, Toscane, de Andes, Pamir Highway.
Als dit een (e-)forensenfietsforum voor de dagelijkse 20 km door de polder is geworden, waarom heet het dan nog de ‘wereldfietser’?
en deze daarna netjes oppoetsen (zoals wielrenners ook vrijwel standaard doen)?
Ik stap ook regelmatig op een racefiets en die onderhoud ik een stukkie beter, maar als er één groep fietsers is ‘van een zekere leeftijd’ die urenlang over dure fietsen kan ouwenelen, dan zijn het wel de zwetsfietsers met een bianchi of pinarello.
en eigenlijk was mijn ‘rant’ oorspronkelijk bedoeld op jouw bericht van 1 augustus dat je bijna door een Stromer van het fietspad gedrukt was. Want het gebeurt wel.