door
Georg » do 16 aug, 2018 22:26
Het fietst natuurlijk ook heerlijk, van die kleine, afgemeten tasjes. De gedachte alleen al. Zoevend over de uitgestrekte wegen, door schier verlaten dorpen, zonder winkel of terras.
Tot daar, ergens in de middag, in het uitgestrekte landschap een grote doos opdoemt; een flinke supermarkt, dat is handig, voor de fourage, want vanavond, en morgenochtend moet er ook nog gegeten worden. En eigenlijk heb je al een flinke trek ontwikkeld met al dat rijden door verlaten streken, dus er mag nog wel wat meer mee.
Al snel blijkt bij de kassa het mandje al flink vol te zitten.
Bij het racemonster met de snelle kleine tassen aangekomen blijkt het een crime te zijn om alles aan boord te stoppen, wat waren die extra liters ruimte nu van pas gekomen, van die heerlijke grote backrollers, die maar 3/4 vol zouden zitten met al die fraaie lichtgewicht spullen!
Moraal: geef mij maar tassen met lekker wat ruimte over voor dit soort momenten, naar mijn idee is er weinig irritanter dan kleine tassen die tot de nok toe gevuld zijn zonder ruimte voor boodschappen of souvenirs. Die paar extra onsjes gewicht daar merk ik niets van. (over het belang van gewicht bij het fietsen, of eigenlijk over het relatieve onbelangrijke ervan zijn al veel zinvolle en goed onderbouwde teksten geschreven).