Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 221 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33884 berichten
Nee, het is in Kosovo.
De tovenaar schreef:
wo 15 aug, 2018 10:08
Rogovë? https://osm.org/go/xfiNGA8V--?m=&relation=1248560
Je bent me net voor. ;-)
Zelfs bij zoeken op Rogovë krijg ik het busje nog niet te zien. Waar is het nu een monument voor?
De tovenaar heeft de juiste plaats gevonden! Rogovë (op Google Earth als Rugove geschreven) ligt tussen Prizren en Gjakovë (Djakovica op Google Earth), op de westoever van de Drini I Bardhë rivier. De precieze locatie van het monument zie je hieronder. Het herinnert aan een bloedbad dat hier werd aangericht door de Servische politie op 29 januari 1999 (zie hier).

Afbeelding

Afbeelding
Nu weer een makkelijke :wink:

Bijlagen

Deze in Meppen?
De tovenaar schreef:
wo 15 aug, 2018 13:34
Nu weer een makkelijke :wink:
Lijkt op Wunderland bij Kalkar, maar daar heeft de koeltoren een ander desgign. Zal wel een ander mislukt kernenergieproject zijn waar een pretpark van gemaakt is ;-)
keesswart schreef:
wo 15 aug, 2018 13:47
De tovenaar schreef:
wo 15 aug, 2018 13:34
Nu weer een makkelijke :wink:
Lijkt op Wunderland bij Kalkar, maar daar heeft de koeltoren een ander desgign. Zal wel een ander mislukt kernenergieproject zijn waar een pretpark van gemaakt is ;-)
Het was een gasgestookte, maar evengoed stilgelegd ;)

Althans als het die in Meppen is (zoals hierboven gemeld) :)
Ja het is idd Meppen, Math is aan de beurt :wink:
Was wel heel makkelijk. Ik had m in 10 sec gevonden (google: cooling tower world map).
Helaas was ik te laat! Moest ook nog werken...
Wie er langs gefietst is, zal hem zich zeker herinneren.
Ik moest ook weer even zoeken met Streetview waar hij precies ligt, maar het dichtsbijzijnde plaatsje is genoeg.

Afbeelding
Fedor schreef:
wo 15 aug, 2018 10:29
Zelfs bij zoeken op Rogovë krijg ik het busje nog niet te zien. Waar is het nu een monument voor?
Als je hier https://www.google.nl/maps/@42.335187,2 ... 2!1b1!2i28 kijkt dan zie het wel staan, misschien even het beeld draaien. Zelf ben ik hier niet geweest maar je merkte (een jaar of 8 geleden) overal wel de spanningen tussen de 3 bevolkingsgroepen. Een Servisch klooster in Gračanica (UNESCO monument) zag er van de buitenkant uit als een gevangenis met veel prikkeldraad op de muren, en in Pristina was ook nog niet alles pais en vree.

Ik kan overigens melden dat Kosovo best een trip waard is. Of je nu Serven, Albanezen of Kosovaren tegenkomt, iedereen is hier over het algemeen erg aardig, (alleen minder naar elkaar toe)
_Peter_ schreef:
wo 15 aug, 2018 17:32
Ik kan overigens melden dat Kosovo best een trip waard is. Of je nu Serven, Albanezen of Kosovaren tegenkomt, iedereen is hier over het algemeen erg aardig, (alleen minder naar elkaar toe)
Vanwege interesse in oorlogsgeschiedenis en -monumenten zou het best een trip waard zijn. Denk alleen dat de "vrouwelijke impedantie" nogal sterk zal zijn :lol:
math schreef:
wo 15 aug, 2018 14:26
Wie er langs gefietst is, zal hem zich zeker herinneren.
Ik moest ook weer even zoeken met Streetview waar hij precies ligt, maar het dichtsbijzijnde plaatsje is genoeg.
Ergens in Spanje?
Nee, het is in de VS in de staat Utah.
Daar was ik al bang voor, de VS en mn Utah, daar barst het van dergelijke rotsen.
Ik gok ergens ten oosten van Price, en ten zuiden van Vernal?
In Capitol Reef National Park, Utah. Maar de piek zelf nog niet gevonden.
math schreef:
wo 15 aug, 2018 19:47
Nee, het is in de VS in de staat Utah.
Op Google Afbeeldingen (zoek met gray rocks in Utah) een foto van dezelfde grijze rots gevonden. Er staat een naam bij: "The Soul of the Earth". Klopt dat?
Martin E. van Doornik schreef:
wo 15 aug, 2018 19:58
math schreef:
wo 15 aug, 2018 19:47
Nee, het is in de VS in de staat Utah.
Op Google Afbeeldingen (zoek met gray rocks in Utah) een foto van dezelfde grijze rots gevonden. Er staat een naam bij: "The Soul of the Earth". Klopt dat?
Dat lijkt me de titel van die website Martin.
Is het bij Hanksville?