Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Herwerden Roadmaster gestolen! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Van Herwerden Roadmaster gestolen!

Ik kom dan uit dat ik € 423 zou moeten betalen voor alleen een diefstal verzekering voor 3 jaar, als ik een toerfiets heb van 4500 euro in een dorp ergens in brabant. Als het klopt wat ik heb berekend, doe ik dat dus ook niet, ik vind het veel te veel en zonde van mijn geld. Dat houdt dus in dat ik wel mijn toerfiets alleen nog voor toerfietsen gebruik en vooral bij supermarkten het risico neem dat hij gestolen wordt, maar dat risico (dus) neem..
en als hij in het buitenland gestolen wordt, heb ik begrepen, krijg je altijd maar 500 euro? betaald als je een reisverzekering hebt?
Een tip voor iedereen die zijn fiets op het werk stalt is om een heel dik lomp lelijk kettingslot op het werk te laten, aan het object vast waar je de fiets ook aan vastmaakt.
Ik wens OP veel sterkte, want als je nieuwe fiets gestolen wordt is dat heel rot. Van mij zijn alleen een paar rotte stadsfietsen gestolen, maar dat voelde al erg genoeg.
bonkers schreef:
ma 13 aug, 2018 19:03
Vandaag werd ik om 16.30 geconfronteerd met het wrange feit dat m'n Van Herwerden Roadmaster tussen 13.00 en dus 16.30 ontvreemd is uit de stalling van mijn werk.
Eerst denk je aan een wel heel flauwe grap van wat collega's maar na enige tijd kom je tot de conclusie dat het helaas anders is. Vreselijk zuur, zeker gezien het feit dat de fiets niet verzekerd is en ik er bijna alles mee doe.
In de hoop dat iemand deze unieke fiets ergens ontwaart, het gaat om een matzwarte roadmaster voorzien van blauwe Rohloff naaf en tevens blauwe son naaf. De fiets is teven voorzien van een z.g. FSA Metropolis stuur.
De belettering, "van Herwerden Roadmaster" is tevens in blauw uitgevoerd.
De fiets is dermate nieuw dat ik nog geen foto heb daarom doe ik het met onderstaande link.

https://www.oppad.nl/?uitrusting=van-herwerden-in-2015

Ik heb weinig hoop zeker gezien een aantal mededelingen op dit forum aangaande de handel in dure merkfietsen.
Tip: aankloppen bij je werkgever.
Die kan verantwoordelijk worden gehouden voor de eigendommen van zijn werknemers.
Misschien wel verzekerd via of door werkgever.
fud0 schreef:
di 14 aug, 2018 08:09

en als hij in het buitenland gestolen wordt, heb ik begrepen, krijg je altijd maar 500 euro? betaald als je een reisverzekering hebt?
Mijn vorige fiets werd in Engeland gestolen. Via mijn reisverzekering kreeg ik inderdaad €500,- uitgekeerd.
Beter iets dan niets :(

Jan
Hilver schreef:
di 14 aug, 2018 11:49
fud0 schreef:
di 14 aug, 2018 08:09

en als hij in het buitenland gestolen wordt, heb ik begrepen, krijg je altijd maar 500 euro? betaald als je een reisverzekering hebt?
Mijn vorige fiets werd in Engeland gestolen. Via mijn reisverzekering kreeg ik inderdaad €500,- uitgekeerd.
Beter iets dan niets :(

Jan
Hangt er vanaf welke reisverzekering je hebt en welk pakket
janenliseth schreef:
di 14 aug, 2018 10:10
bonkers schreef:
ma 13 aug, 2018 19:03
Vandaag werd ik om 16.30 geconfronteerd met het wrange feit dat m'n Van Herwerden Roadmaster tussen 13.00 en dus 16.30 ontvreemd is uit de stalling van mijn werk.
Eerst denk je aan een wel heel flauwe grap van wat collega's maar na enige tijd kom je tot de conclusie dat het helaas anders is. Vreselijk zuur, zeker gezien het feit dat de fiets niet verzekerd is en ik er bijna alles mee doe.
In de hoop dat iemand deze unieke fiets ergens ontwaart, het gaat om een matzwarte roadmaster voorzien van blauwe Rohloff naaf en tevens blauwe son naaf. De fiets is teven voorzien van een z.g. FSA Metropolis stuur.
De belettering, "van Herwerden Roadmaster" is tevens in blauw uitgevoerd.
De fiets is dermate nieuw dat ik nog geen foto heb daarom doe ik het met onderstaande link.

https://www.oppad.nl/?uitrusting=van-herwerden-in-2015

Ik heb weinig hoop zeker gezien een aantal mededelingen op dit forum aangaande de handel in dure merkfietsen.
Tip: aankloppen bij je werkgever.
Die kan verantwoordelijk worden gehouden voor de eigendommen van zijn werknemers.
Misschien wel verzekerd via of door werkgever.
Gevonden:
https://www.vacature.com/nl-be/carriere ... sprakelijk
Wat ontzettend klote voor je.
Hoop dat je hem terug vind.
Mijn nieuwe Santos betaal ik 540 euro premie voor 5 jaar diefstal.
Daarnaast heb ik een kettingslot van 2.5 kg art 2 wat ik altijd meesleep in een tas.
Geeft mij rust
Werkgever laat het afweten. Er is geen sprake van braak dus dan is er ook geen dekking is het antwoord.
Ook even John van Herwerden ingelicht en aangifte gedaan.
Wat me nog het meeste bezig houdt is dat niet meer dan 5 meter van mijn werkplek het delict heeft kunnen plaats vinden, de deur van ons pand naar de stalling staat zelfs de hele dag open. Net zo wrang is dat je je realiseert dat jou fiets waar je hard voor hebt gewerkt en wat tevens je passie én vervoersmiddel is bij iemand in een schuurtje of busje staat.
Kon de slaap amper vatten gisteravond, zo zuur!!
Wil tevens iedereen bedanken die meedenkt en rondkijkt, wie weet :cry:
Mijn Van Nicholas Amazon Rohloff heb ik ook niet verzekerd, toen ik 'm kocht in 2010.
Heb de Amazon van 2010 tot 2016 gebruikt voor woon werkverkeer (48 km per dag), in de fietsenstalling was camerabewaking. Zeker in de winterperiode zag die r niet uit :). Gelukkig nooit gestolen 8) :D

Hij is wel verzekerd als die uit mijn huis wordt gestolen of tijdens een (fiets)vakantie :idea: Als die meegaat met autokampeervakanties of autovakanties gaat die IN de auto mee. Staat nooit ergens buiten.

veel sterkte Bonkers met terugvinden
Fudo

Bij Enron las ik dat je 3 verschillende verzekerings paketten hebt.

Je bent bij alle 3, gedekt wereldwijd tegen diefstal en schade.

Mario
Dus geen camera op de fietsenstalling????
supermario schreef:
di 14 aug, 2018 18:28
Fudo

Bij Enron las ik dat je 3 verschillende verzekerings paketten hebt.

Je bent bij alle 3, gedekt wereldwijd tegen diefstal en schade.

Mario
Dank je wel Mario. Je bedoelt vast Enra, ik zie dat ANWB ook een werelddekking heeft. Ook kun je maar max 5 jr een verzekering afsluiten. Als je een 4500 euro fiets met dezelfde nieuwwaarde weer wil na diefstal zit je al snel boven de 600 euro aan verzekeringskosten voor 5 jaar. maar altijd dan beter dan idd. '' die' 500 euro van een reisverzekering
Het is altijd lastig een afweging te maken van wel of niet verzekeren. Als je over voldoende financiën beschikt om een nieuwe fiets te kopen, dan is het makkelijk. Zelf houdt ik rekening met het extra bedrag dat ik kwijt ben voor een verzekering en zorg als het niet uit kan voor een wat minder dure fiets of ik spaar toch nog even door. Bij mij kan het dus niet uit, dus ondanks dat mijn fiets op het werk achter een gesloten hek met camera's staat en thuis ook in een afgesloten ruimte heb ze toch allemaal verzekerd, beter iets meer uitgeven en rustiger kunnen slapen dan er op een gegeven moment achter komen dat je lopend verder moet. Ook al is de premie die betaald moet worden ongehoord hoog, fietsendiefstal is blijkbaar nog steeds geen vermogensdelict waar zwaarder op wordt ingezet, wat ervoor zou kunnen zorgen dat die naar beneden gaat als er minder gestolen en uitgekeerd wordt.
supermario schreef:
di 14 aug, 2018 07:21
Alois.

Er zijn genoeg mensen die sparen voor een dure fiets, maar geen andere kunnen kopen als die fiets word gestolen.
Exact. Dat moet het criterium zijn. Als je een vervanging kunt betalen, niet verzekeren. Als je dat niet kunt, dan heeft verzekeren zin. Geldt voor alles in het leven.
Ik zou overigens geen fiets willen bezitten die ik niet kan vervangen. Als ik geen €4500,- op mijn spaarrekening heb staan lijkt mij een dure Idworkx geen goede uitgave. Maar dat terzijde.
janenliseth schreef:
di 14 aug, 2018 10:10
Tip: aankloppen bij je werkgever.
Die kan verantwoordelijk worden gehouden voor de eigendommen van zijn werknemers.
Misschien wel verzekerd via of door werkgever.
Ik ben na het lezen van dit topic gelijk naar beneden gelopen en heb mijn fiets aan het hek vast gemaakt.

Bij mijn werkgever staat aan het begin van het terrein dat zij zich niet verantwoordelijk stellen met andere woorden "Parkeren op eigen risico".

Ik twijfel nog om mijn "oude" zeer recent opgeknapte Gazelle uit 2014 te verzekeren.
Bij de ANWB gaat hem dat niet worden, want dan moet ik gelijk voor 3 jaar afsluiten.
Wat ook een mogelijkheid is om de fiets te laten taxeren door de fietsenmaker en dan via de fietsenmaker een verzekering afsluiten voor bijvoorbeeld 1 jaar.