door
loknor » za 28 jul, 2018 22:20
rooss schreef: ↑za 28 jul, 2018 17:24
Ik fiets, rij auto, heb motor- en ligfiets gereden en ben toch steeds dezelfde persoon. Ik merk bij mezelf enigszins een soort gespleten persoonlijkheid op
. Als ik op de fiets zit heb ik een hekel aan automobilisten, maar als ik in de auto zit krijg ik een hekel aan fietsers, enz. enz.
Ik vrees dat dat allemaal terecht is. Ik woon in Amsterdam:
1. Brommers/ scooters rijden structureel te hard.
2. Teveel fietsers rijden door rood. Ik zie wel een langzame omslag, maar het blijft af en toe waanzinnig wat mensen uithalen.
3. Teveel mensen gaan in de spits naast elkaar fietsend de boel blokkeren ( iets wat je je als automobilist niet in je malle kop zou halen).
4. Veel teveel mensen bellen op de fiets!
5. Helaas ook teveel bellers in de auto
6. Teveel ouders die op een bakfiets rijden en hem niet in bedwang kunnen houden (met name als het waait).
7. Teveel plekken waar je je kind niet naar school kan laten fietsen. Ouders doen dat toch en gaan ze dan afschermen van het verkeer... blokkeren zo weer het fietspad en letten niet op het verkeer omdat ze met hun kind bezig zijn. Heel begrijpelijk, maar gewoon erg onhandig. Het is heel naar dat de school spits en ochtendspits over elkaar heen vallen.
8. Ouders brengen hun kind met de auto naar school... helaas ligt er een fietspad tussen school en auto en stappen mensen soms de weg op (of portier zwaait open).
9. Ik kan nog wel een uurtje doorgaan....
Amsterdam is gewoon een oude stad die helemaal niet gebouwd is op de massa's fietsers en auto's die elkaar in de spits te lijf gaan. Het is een wonder dat ik niet elk jaar een gruwelijk ongeval zie.