Met een kruissnelheid van 35 km/h op de drukke rijbaan doe je het vlotheidsbeginsel geweld aan doet. Je moet dan een andere route nemen. Dat geldt ook voor 125 cc (12 pk) motorfietsen en -scooters op een autosnelweg.Polling schreef: ↑vr 27 jul, 2018 10:12Ik vind die kruissnelheid van 35 kmpu prima. Alleen vinden de automobilisten het te langzaam...
<edit>
Het lijkt me geen enkel probleem om de regelgeving zo aan te passen dat er een keuze komt: bij fietspaden mag je kiezen: met beperkte snelheid (30 km op verplichte fietspaden binnen de bebouwde kom, 25 km op recreatieve (onverplichte) fietspaden, 45 op de zogenaamde fietssnelwegen). Als je harder wilt / kunt, mag je de rijweg op. Natuurlijk blijvend verplicht op een (brom)fietspad buiten de bebouwde kom.
Het aanpassen van het voertuig is een betere oplossing. Gewoon de elektrische fiets. Ik deel de mening van de Fietsersbond dat speedpedelecs niet thuis horen op een fietspad binnen de bebouwde kom.
Citaat Fietsersbond: "Op de vaak smalle fietspaden binnen de bebouwde kom zijn de snelheidsverschillen te groot. De ervaring heeft geleerd dat grote snelheidsverschillen tot meer ongelukken leiden. Hoge snelheden leiden ook tot gevaarlijk situaties op tweerichtingenfietspaden en op onoverzichtelijke kruispunten."
De meeste speedpedelecs zijn gekeurd volgens de Richtlijn 2004/24/EG en vóór 01-01-2018 op kenteken gezet. Dat met de invoering van EG Richtlijn 2004/24/EG de verkoop is gekelderd is begrijpelijk. Het wachten is op een sterfhuisconstructie van de ondingen.
https://www.tweewieler.nl/elektrische-f ... t-10134899