Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NSCR in Engeland - Forum Wereldfietser

NSCR in Engeland

Wij hebben grote delen van de NSCR in etappes gefietst.( Nederland, Duitsland, Denemarken, Sherlands, Schotland totaan Newcastle) . Twee jaar geleden op het traject Newcastle-Harwich letterlijk blijven steken in de modder na zeer slechte weersomstandigheden. Noodgedwongen omgedraaid. Nu toch van plan om het stuk Harwich-Hull nog eens op te pakken. Wie heeft ervaring met de fietsvriendelijkheid op deze etappe, ook wat betreft verkeersdrukte? Vriendelijke groeten, Gemma Kenter en Fer Jansen
Kan er zelf nog niet veel over zeggen maar ik ga vanaf 3 aug dat stuk fietsen. Volgens mijn route kaart redelijk vlak.
Hallo Gemma,

Heb deze route in 2007 gefietst. Ik weet niet of er ondertussen wijzigingen zijn geweest maar de route destijds was niet overdreven druk.
Moeilijkste deel wat verkeer betreft was door Hull, naar de brug over de Humber. Door Middlesbrough ga je grotendeels over een vrijliggend pad.

Ik herinner me verder dat de route een flink stuk over oude spoorlijnen loopt, meestal behoorlijk goed verzorgd maar als het erg nat is kan ik me voorstellen dat het modderig wordt. De route is op papier misschien behoorlijk vlak maar kent zeker flink wat klimmetjes maar wel allemaal kort, want echt hoog kom je nooit.

Wel is het vinden van campings voor je tent in Engeland lastig, ze willen eigenlijk alleen campers en caravans.
Om in de sfeer te komen:
IMGP0450.jpg