Er zijn helaas maar een paar modellen met Select leer. Interessant zijn dan vooral de B17 select en de Champion Flyer select (een B17 met veren). Deze zijn met 170 mm wat breder dan echte racezadels, en ook breder dan de GB Aspin van 157 mm. Ik zag dat ook de 160 mm Brooks Conquest (met veren) weer terug in het programma is. Die had altijd ook wat dikker leer, en siert mijn veldrijfiets (mijn vakantiefiets met GB Aspin heeft een Thudbuster en kan het dus doen zonder geveerd zadel).
Ik heb 2 Brooks B67 Select zadels. Op een heb ik zo'n 500km gereden en op de ander zo'n 2000km.
Die 2000km is nu perfect ingereden , hij zit echt heerlijk. Hij zat vanaf het begin al goed maar toen ik hem pas had heb ik zonder spatborden een keer door een hoosbui gefietst. Toen was hij in die 25km door de regen perfect ingereden.
Ik heb ze nu al een tijdje en ik moet zeggen dat het toch wel fijne zadels zijn. Alleen dat opspannen is waardeloos. Maar die tip van een gaatje boren in die opspanbout is wel een goeie thnx
De tassen van Brooks zijn echt goed en over hun multitool ben ik ook tevreden die is echt stevig. Ik las ergens op internet dat iemand zijn Brooks multitool was gaan roesten... De mijne roest iig niet dus dat is goed