Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 133 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
groverr schreef:
ma 23 jul, 2018 10:25
Velotraum Speedster.
Afbeelding
Mooie fiets, zeg! :D Nu nog een foto zonder tegenlicht. :wink:
FDA1BEAC-3B6E-4A46-B57F-EC5F0162C13A.jpeg
Hier even de stad verkennen, de volgende ochtend gingen de tassen er weer op.

Santos SCC02, frame al van een tijdje geleden maar still going strong. De rest is eigenlijk allemaal al een keer vervangen.

Specs:

Rohloff met Speedbone en kettingspanner, 43/17 tandwielen met KMC X1, 60mm Schwalbe SuperMoto, Ryde Andra velgen, achter met CSS, Son28, Edelux2, B&M E-Werk, Biltema achterlicht, Chris King headset, starre Surly voorvork, Tubus Logo, Magura Louise met voor 200mm en achter 160mm, twee petfleshouders, brandstoffleshouder, vouwslot, SKS voordapatbord, idworx riser stuur met Ergon GP5 en BBB ligstuurtje.
heel mooi zo'n Velotraum: en 26inch wielmaat en bagage-geschikt en kromstuur/racestuur :D
Jurr schreef:
ma 23 jul, 2018 14:09
Santos SCC02, frame al van een tijdje geleden maar still going strong. De rest is eigenlijk allemaal al een keer vervangen.
......starre Surly voorvork, ....
Hallo Jurr,
Mooie fiets, maar nu heb ik al vaker SCC’s gezien met een starre voorvork.
Was dit origineel zo, of is de verende vork vervangen? Of wissel je zo nu en dan tussen vaste- en verende vork (al naar gelang het gebruik van de fiets)?
Indien de verende vork permanent vervangen is door een vaste, mag ik vragen wat voor jou de reden daarvoor was?

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
ma 23 jul, 2018 16:51

Mooie fiets, maar nu heb ik al vaker SCC’s gezien met een starre voorvork.
Was dit origineel zo, of is de verende vork vervangen? Of wissel je zo nu en dan tussen vaste- en verende vork (al naar gelang het gebruik van de fiets)?
Indien de verende vork permanent vervangen is door een vaste, mag ik vragen wat voor jou de reden daarvoor was?
Dank!

Voor deze vakantie een keer een starre vork aan’t proberen, ook heeft m’n verende voorvork wat onderhoud nodig. Moest bijna een voorvorkpomp op m’n paklijst ;-)

Maar Santos heeft ze met van alles geleverd, star aluminium, star staal *soms zelfs met low rider mogelijkheid, star carbon, en verend varierend van gepromoveerde fietspomp tot wedstrijdwaardig ;-) Net wat degene die ‘m samenstelde wilde hebben.

Stiekem miste ik de verende voorvork bij het afdalen van dat trappetje al. Dus vermoed dat er wel weer iets met vering terug komt.
Dat van die verschillende mogelijkheden vermoedde ik al 8)
Ik hou wel van de geometrie van een ATB achtige fiets, helemaal voor op reis waar het niet altijd over strak asfalt gaat :lol: Om te wisselen van vork is dan natuurlijk ook een optie (vóór aanvang van de reis hè :D )
De orientatie gaat nog even verder, maar de long-list is inmiddels een short-list geworden.

Groet,
Tom.
Jurr schreef:
ma 23 jul, 2018 18:11
Tom vds schreef:
ma 23 jul, 2018 16:51

Mooie fiets, maar nu heb ik al vaker SCC’s gezien met een starre voorvork.
Was dit origineel zo, of is de verende vork vervangen? Of wissel je zo nu en dan tussen vaste- en verende vork (al naar gelang het gebruik van de fiets)?
Indien de verende vork permanent vervangen is door een vaste, mag ik vragen wat voor jou de reden daarvoor was?
Dank!

Voor deze vakantie een keer een starre vork aan’t proberen, ook heeft m’n verende voorvork wat onderhoud nodig. Moest bijna een voorvorkpomp op m’n paklijst ;-)
Een pompje mee op vakantie is helemaal niet zo vreemd, zeker op vakantie sta je soms voor situaties die je thuis niet hebt en wel vragen om een andere afstelling (ook als de vork zijn druk wel vast kan houden over langere tijd. Lucht kan er makkelijker uit dan er in (zonder pomp) Van oude Rockschox vorken weet ik nog dat je alleen een adaptertje nodig had, je kon je vork dan ook op druk brengen met een gewone pomp, (niet erg precies maar toch) De nieuwe zijn daar toch wat kritischer in.
Tom vds schreef:
ma 23 jul, 2018 21:32

De orientatie gaat nog even verder, maar de long-list is inmiddels een short-list geworden.

Ben wel benieuwd naar’t lijstje, ik zou ook wel ‘ns van frame willen wisselen. Surly World Troller en Thorn Nomad S&S of iets soortgelijks lijken me wel wat als het bij 26 inch blijft. Maar liever nog iets soortgelijks in 650B+. Komt er nog wat meer demping uit de banden.
_Peter_ schreef:
ma 23 jul, 2018 21:59

Van oude Rockschox vorken weet ik nog dat je alleen een adaptertje nodig had, je kon je vork dan ook op druk brengen met een gewone pomp, (niet erg precies maar toch) De nieuwe zijn daar toch wat kritischer in.
Dat is wel een leuke, voor een extra pomp helaas geen plaats. M’n Front Rollers achterop krijg nog maar net dicht ;-)
1EFB7317-9DC5-4491-BF86-E4DD1AE9251D.jpeg
Mooie foto

Zit er nou een reserve binnenband onder je frametas?
egopro schreef:
di 24 jul, 2018 00:06
Mooie foto

Zit er nou een reserve binnenband onder je frametas?
Misschien de accu voor een koplamp? (ik had iets vergelijkbaars, maar stopte die in de fuel tank).
Maar het zou idd een binnenband kunnen zijn zie ik op de tweede foto. Op de eerste foto zit ook nog iets achter de zitbuis.

@Jurr: Lekkere fiets!
Fedor schreef:
di 24 jul, 2018 06:45
egopro schreef:
di 24 jul, 2018 00:06
Mooie foto

Zit er nou een reserve binnenband onder je frametas?
@Jurr: Lekkere fiets!
Dank, dank!

Scherp gespot, twee reserve binnenbanden. Eentje voorin de voorste driehoek en de ander bovenin de achterste. De koplamp draait op de naafdynamo, en de fuel tank huist onder andere een powerbank.
1203512D-C924-4157-A08F-474673990C87.jpeg
Jurr schreef:
di 24 jul, 2018 08:09
Scherp gespot, twee reserve binnenbanden. Eentje voorin de voorste driehoek en de ander bovenin de achterste.
Best een goed idee, hoef je ze niet uit de tassen te graven als je ze nodig hebt.

Veel mensen stoppen dat soort zaken in een zadeltas, maar bij de de WF'ers zie ik die eigenlijk maar heel weinig... zeker om de ruimte boven de bagagedrager vrij te houden.
Moet je voor de gein eens kijken naar alle ontwikkelingen die je ziet in de Enduro-MTB-scene. Daar halen ze hele handige (en soms compleet overbodige) trucjes uit om snel bij hun reserveonderdelen te kunnen.

Overigens rij ik gewoon met een zadeltasje, ook met een tent achterop.
Dat is 'm dan, de opvolger van mijn op 1 juni jl. in Portsmouth gestolen Snel Safari, de Snel steel ride randonneur:
Afbeelding

Wielmaat: 28 inch
Bandenmaat: 42-622
Rohloff met kettingspanner
Voorblad: 42
Achtertandwiel: 17
VanNicolas deelbaar stuur
Zadel: Gilles Berthoud Aspin

Jan
Hilver schreef:
za 28 jul, 2018 17:02
Dat is 'm dan, de opvolger van mijn op 1 juni jl. in Portsmouth gestolen Snel Safari, de Snel steel ride randonneur:
Fraaie fiets! De aanleiding helaas iets minder fraai.

Heb je bewust voor de losse kettingspanner gekozen, of was dat misschien om de levertijd zo kort mogelijk te houden na de diefstal van de vorige?

Zit er bij mij ook eentje op, maar bij een nieuw frame zou ik denk ik toch eerder voor schuifpadden of excentrische trapas gaan denk ik.
Binnenbanden zo in de zon hangen?
WimB schreef:
za 28 jul, 2018 20:38
Binnenbanden zo in de zon hangen?
Ach, ze hangen er per stuk maar een paar dagen. Dan worden ze gewisseld door een lekke band. Die SuperMoto’s blinken niet uit in antilek, maar lijken wel minder traag dan BigApples. Dan neem ik af en toe die binnenband wisselen wel voor lief.
Hilver schreef:
za 28 jul, 2018 17:02
Dat is 'm dan, de opvolger van mijn op 1 juni jl. in Portsmouth gestolen Snel Safari, de Snel steel ride randonneur:
Heel fraai. Ik had alleen het stuurlint en het zadel op elkaar afgestemd ;)
De fiets waarmee ik vorig jaar naar Kyrgyzstan ben gefietst is nu mijn woon-werk fiets en uitgerust met dunne bandjes en spatborden. De komende tijd zal ik vooral kortere fietstochten maken over onverharde paden in het Verenigd Koninkrijk (ik woon in Wales nu). Een nieuwe fiets voorkomt dat ik steeds mijn oude fiets moet ombouwen als ik meerdere dagen weg wil (bagagedragers erop, dikke banden erop, spatborden eraf). Deze fiets mag in oktober met me mee naar Schotland:
Afbeelding
hier lees je meer over de onderdelen:
https://timontyres.com/2018/07/29/the-i ... crossbred/
Fedor schreef:
za 28 jul, 2018 22:31
Hilver schreef:
za 28 jul, 2018 17:02
Dat is 'm dan, de opvolger van mijn op 1 juni jl. in Portsmouth gestolen Snel Safari, de Snel steel ride randonneur:
Heel fraai. Ik had alleen het stuurlint en het zadel op elkaar afgestemd ;)
Ach ja, ook dat is gelukkig kwestie van smaak :wink:
Ik heb wel gekeken naar een bruin leren stuurlint, maar vond zwart toch mooier.
En ja, een zwart zadel vond ik weer erg zwart... En aangezien ik al sinds jaar en dag een bruin leren zadel onder me heb, toch weer voor bruin gegaan.

Jan