Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bij de juiste splined carrier (Rohloff art. 8540) en het Gates tandwiel correct gemonteerd (met de tekst zichtbaar) heb je een 'kettinglijn' van 54.75mm. Het Gates tandwiel is offset gemaakt, in tegenstelling tot het Rohloff tandwiel voor ketting. Bij een 'standaard' crankstel waarbij je het Gates tandwiel monteert aan de buitenant van de crankarmen, zal de kettinglijn ongeveer goed zijn. Gates levert dunnen rondelletjes mee die je tussen trapas en frame en/of tussen crankarm en voortandwiel kan monteren. Ik adviseer om de excentrische trapas niet te gebruiken om links/rechts uit te lijnen.
Door Koga is iig ook de nieuwe serie afgekeurd. Misschien moet Rohloff zelf maar riem-tandwielen maken, die kunnen het vast beter.
Beetje omgekeerde wereld. Gates verkloot de boel en nu gaan Rohloff het aanpassen.Eric Schuijt schreef: ↑vr 29 jun, 2018 18:59Rohloff zet in op een nieuwe carrier waar ook iets afwijkende kransjes geen kans meer krijgen op speling.
Ter aanvulling op bovenstaande.Eric Schuijt schreef: ↑zo 10 jun, 2018 13:52Voor mensen met een CDX riemaandrijving op een Rohloff fiets is het volgend bericht:
Vanaf derde kwartaal 2018 moet dit zijn opgelost. Heb je je fiets (idworx, Koga, Santos, Tout Terrain, Gaastra, Van Nicholas) bij ons gekocht en heb je hier last van, neem dan contact met ons op. In het derde kwartaal 2018 gaan we kransjes vervangen, als dan de verbeterde exemplaren op de markt zijn.
Vreemde oplossing in mijn lekenogen...Just Koen schreef: ↑do 19 jul, 2018 22:30Een oplossing is op komst. Meer info via deze link: https://www.rohloff.de/en/company/news ... nscheiben/
Dat hoeft niet per definitie steeds zo te zijn. Bij gebruik van een licht tapse passing komen beiden delen in muurvast te zitten. Deze tapse vlakken kunnen op beide onderdelen toegepast worden maar ook op slechts één van hen en afhankelijk van op welk vlak kan er in verschillende richtingen geklemd worden.Fedor schreef: ↑vr 20 jul, 2018 10:43Met een schroefring (ipv een sluitveer) fixeer je het tadwiel misschien wat meer, maar dan alleen de beweging parallel aan de as. De beweging recht op de as (vanwege slechte passing) die de problemen veroorzaakt wordt hier niet mee weggenomen.