Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsadvies! Vsf of...? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsadvies! Vsf of...?

MaaikeCatharina schreef:
ma 16 jul, 2018 20:54
Was trouwens in Utrecht, bij kok fietsen. Is Beer in den haag een aanrader? Woon ik vlakbij. Of andere zaak in den haag?
Ik zou Beer niet direct aanraden maar ze hebben dacht ik vsf in het assortiment. De eerste zaak die mij te binnen schiet is Snel fietsen in de Valeriusstraat. En dat baseer ik dan op het leuke assortiment, niet op eigen ervaring met de winkel.

Met het door jou gestelde budget zou ik mij eerst in de materie verdiepen (of een betrouwbare handlanger zoeken) en dan goed beslagen het internet afstruinen naar een aanbieding of een goede tweedehands.
Wil je vertrouwen op de kennis van een goede dealer, dan ben je toch snel wat meer kwijt.
MaaikeCatharina schreef:
ma 16 jul, 2018 20:54
Ah, verhelderend! Het 'te klein' zat in het niet kunnen strekken van de benen bij het trappen. Stuurpenhoogte heb ik niet op gelet. Was trouwens in Utrecht, bij kok fietsen. Is Beer in den haag een aanrader? Woon ik vlakbij. Of andere zaak in den haag?
Mijn vriendin heeft voor d'r werk een VSF bij Beer gekocht. Bij aflevering waren de remmen verkeerd afgesteld, stuur zat niet goed vast en nog wat kleine dingetjes. Naar mijn mening hebben ze de fiets ewoon niet goed nagelopen, terwijl ik dat wel verwacht van een goede fietsenmaker. Kan natuurlijk een incident, zijn.

Je kunt ook naar Garant gaan op de laan van Meerdervoort. Daar verkopen ze ook VSF en zijn erg vriendelijke mensen. Ze lijken me ook kundig, maar heb zelf nog nooit nooit een fiets gekocht daar. Ja, een loopfiets voor mijn zoontje, maar daar heb je niet veel aan :-)
Garant, die naam zocht ik :D
Wij zijn op een gegeven moment gestopt met VSF omdat de kwaliteit in de loop der jaren minder werd. En de staat waarin ze werden afgeleverd werden werd steeds slechter.

Van de laatste 2 VSF fietsen hebben we de wielen opnieuw gespaakt. Verder moesten we ze vaak uit elkaar halen, de busjes opnieuw tappen (er zat verf in) en in het vet zetten.
Maar VSF heeft wel het voordeel dat hij scherp in prijs is (net zoals Decathlon fietsen). Als je een dealer hebt die de tijd heeft en wilt besteden om hem goed in elkaar te zetten dan heb je een aardige fiets. En als je verder handig bent, kun je ook zelf veel doen.

Houd er rekening mee dat als je een VSF met een Fietsenplan koopt, dat de dealer dan pakweg 120 euro moet inleveren en dat er dan weinig 'budget/winst' overblijft om hem ook nog eens fatsoenlijk af te leveren...
Zeker met een fiets van onder de 999 euro.
(dat is een kant van de medaille die hier nooit wordt belicht)
Helemaal correct Eric, ik heb een paar VSF fietsen uit de doos zien komen en daar wordt je niet vrolijk van, spatborden schots en scheef, overal verf in de schroefdraad, 'made for a price' zullen we maar zeggen.
Kalkhof doet het beter dan...maar die zetten overal weer goedkope verende voorvorken in...
Een budget van 1000 euro is gewoon te laag voor een goeie fiets, dan zit je wel op het dubbele...of 2e hands.
Shadow schreef:
di 17 jul, 2018 09:45
overal verf in de schroefdraad
Is dat niet expres gedaan in het kader van "als je deze draadbus niet gebruikt dan roest hij ook niet?"
Het is als consument wel onhandig als je iets wilt monteren en je hebt geen draadfreesje.
Mja, Bij Surly en Salsa zitten er gewoon nette RVS boutjes in, ook sowieso goed om de boel ff na te tappen.