Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is GPS-navigatie iets voor mijn specifieke doel? (meer vragen) - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Is GPS-navigatie iets voor mijn specifieke doel? (meer vragen)

:lol:
Ik ben uiteraard dankbaar voor je uitgebreide toelichting, alleen, ik ben nog niet overtuigd. :-)
Wat je op deze manier volgens mij kunt instellen is de kleur van de track die je achterlaat, niet die van de track die je aan het volgen bent. Ik probeer er dit weekend aan toe te komen om het uitgebreid te testen. I'll be back!
Dat is dus niet zo, je kunt daar de track die w\je wilt aanpassen qua kleur aangeven. Bij het scherm van de tracks dus niet meteen dioorselecteren (daarmee selecteer je inderdaad de huidige trck) maar eerst met het joystickje de juiste track kiezen.
Die tenniswedstrijd komt toch geen einde aan, dus even wat geëxperimenteerd.

Als ik jouw werkwijze volg en de aangepast route selecteer voor navigatie dan is het inderdaad zo dat de nieuwe kleur wordt getoond. Zodra ik echter de knop "Ga" indruk is de nieuwe kleur weer weg en moet ik het weer met het cyaan doen.
Dat zelfde verschijnsel wordt ook hier beschreven.
Dat klopt. Door op GA te drukken gaat de garmin navigeren, en ik werk met de tracks als lijn zonder navigatie op het scherm, gewoon op het lijntje blijven. Zoals ik al zei: bij routes (=navigatie) werkt het wijzigen van de kleur niet meer.
Wat versta je dan onder navigeren? Het enige dat er volgens mij gebeurt nadat ik op GA heb gedrukt is dat hij weet hoever ik nog te gaan heb tot het eindpunt, verder is het alleen maar een kwestie van het (paarse) lijntje volgen. Geen aanwijzingen, geen berekeningen. En dat is ook wat ik wil. Verder geen wensen, alleen dat kleurtje hè.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat de GA-knop zo dwingend op het scherm staat dat ik nooit heb overwogen om er niet op te drukken. Het leek me gewoon de bedoeling. ;-)
(En hier wreekt zich ook meteen hét grote nadeel van Garmin, ze zijn op zijn zachtst gezegd niet heel sterk in het maken van goede gebruikersdocumentatie. Ik heb zeker in het begin maar wat aangerommeld, deels ondersteund met deskundigen hier en op andere fora, en dat vind ik voor een marktleider als ze toch wel zijn tamelijk teleurstellend.)
Ik weet niet of er op de Etrex 30x ook druktoetsen aan de zijkant zitten, maar bij de Etrex 30 is het rubber na een paar jaar bij mij inmiddels zo versleten dat er inmiddels 2 knoppen niet meer werken. Dat betekend een redelijk dure reparatie (een kwart van de aanschafprijs, geen garantie meer) van iets waar zijn voorganger de HcX geen last van had. Gelukkig is het de afgelopen 6 weken aardig droog in Zweden gebleken. Tear-Aid plakt gelukkig ook op het rubber van de Etrex 30.
PeterVanRijn schreef:
vr 13 jul, 2018 21:22
Wat versta je dan onder navigeren? Het enige dat er volgens mij gebeurt nadat ik op GA heb gedrukt is dat hij weet hoever ik nog te gaan heb tot het eindpunt, verder is het alleen maar een kwestie van het (paarse) lijntje volgen. Geen aanwijzingen, geen berekeningen. En dat is ook wat ik wil. Verder geen wensen, alleen dat kleurtje hè.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat de GA-knop zo dwingend op het scherm staat dat ik nooit heb overwogen om er niet op te drukken. Het leek me gewoon de bedoeling. ;-)
(En hier wreekt zich ook meteen hét grote nadeel van Garmin, ze zijn op zijn zachtst gezegd niet heel sterk in het maken van goede gebruikersdocumentatie. Ik heb zeker in het begin maar wat aangerommeld, deels ondersteund met deskundigen hier en op andere fora, en dat vind ik voor een marktleider als ze toch wel zijn tamelijk teleurstellend.)
Over die gebruikershandleiding en -gemak (of hetg gebrek daaraan) zijn we het eens.
Als je niet op GA drukt, maaar de track zichtbaar maakt (tonen) en dan gewoon de kaart in beeld houdt, zie je de track in de kleur die je hebt gekozen, zonder paarse overlay van de routering. Zo doe ik het altijd. Voor de afgelopen vakantie hadden we een aantal alternatieven gemaakt en als track geladen, waar elk alternatief een eigen kleur had. werkte prima. Als we gekozen hadden welk alternatief we gingen rijden, maakten we die track zwart en verborgen we de rest.