Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vooraankondiging Harskamperdennen 31 augustus - 2 september 2018 - Forum Wereldfietser

Vooraankondiging Harskamperdennen 31 augustus - 2 september 2018

Zet het vast in je agenda, want van 31 augustus tot 2 september vindt weer het grote nazomerweekeinde van de Wereldfietser op de Harskamperdennen paats. "Dit is het jaarlijkse hoogtepunt van de Wereldfietser", aldus een reactie van een trouwe bezoeker aan dit weekeinde op de Veluwe.
We hebben weer het ruime groepsterrein in de natuur niet ver van het geografisch middelpunt van Nederland. Velen zijn net terug van bijzondere ritten in diverse landen en nemen een fietstas vol boeiende ervaringen mee. Er komt weer een aansprekend programma met fietstochten voor elk wat wils. Ton Windt organiseert een off the road die ook te doen is voor mensen die dat nog nooit hebben gedaan. De heide staat dit weekeinde in volle bloei. We krijgen weer een lezing. Inge is er dit jaar helaas niet bij, maar er zijn gelukkig anderen die zaterdagavond voor een voortreffelijke maaltijd gaan zorgen. Regen is geen probleem, want we hebben een dagverblijf. Natuurlijk rekenen we op volop zon.
Nog nooit meegedaan met een activiteit van de Wereldfietser? Dit is een ideale gelegenheid om kennis te maken met onze vereniging.
Vergeet het niet: 31 augustus - 2 september, nazomerweekeinde kampeerterren Harskamperdennen.
www.harskamperdennen.nl
Houd het forum in de gaten.
Is het mogelijk om hier bij aan te sluiten zonder lid te zijn?

Wil het inderdaad eens proberen, zeker aangezien de meeste ritjes randstad zijn en ikzelf richting het zuiden woon, en het is al bijna 5 uur fietsen vanuit hier :-) maar dat kan vast wel op de vrijdagmiddag/avond.
Je kunt deelnemen aan een activiteit van de Wereldfietser zonder lid te zijn. Er ligt een voorstel dit tot 1x te beperken, maar 1x is dus zeker geen probleem. (En meer is ook niet nodig, want het is een leuke vereniging waar je veel gelijkgestemden zult treffen.)
Hoi Bert,

Eind Augustus komt steeds dichterbij. Is het al duidelijk wanneer er meer informatie beschikbaar komt? Ook hoe ingeschreven moet worden etc? Ik wil graag een stukje gras reserveren :-). Abboneer mezelf maar meteen ook even op dit topic
Waarschijnlijk een hele domme vraag: is dit weekend hetzelfde als het najaarsweekend? dat staat op 22/23 sept. Is dat iets anders dan dit? Sorry voor de vraag, dat komt ervan als je (te) lang niet meer geweest bent :roll:
Marco Meijerink schreef:
wo 11 jul, 2018 12:59
Waarschijnlijk een hele domme vraag: is dit weekend hetzelfde als het najaarsweekend? dat staat op 22/23 sept. Is dat iets anders dan dit? Sorry voor de vraag, dat komt ervan als je (te) lang niet meer geweest bent :roll:
Beste Marco,
Dat is inderdaad lang geleden. Al jaren heeft de Wereldfietser het aantal activiteiten flink uitgebreid.
We hebben tegenwoordig het Nazomerweekend, dit jaar van 31 augustus - 2 september op de Harskamperdennen en het Najaarsweekend, dit jaar van 21 - 23 september in Bosschenhoofd.
Veel leden komen op beide evenementen.
Op de Harskamperdennen zul je zien dat er veel is veranderd. Er is nu een prachtig gloednieuw sanitairgebouw en pal bij het groepsveld is nu het dagverblijf voor ons.
Leuk om jullie weer eens te zien.
msegers schreef:
wo 11 jul, 2018 11:33
Hoi Bert,

Eind Augustus komt steeds dichterbij. Is het al duidelijk wanneer er meer informatie beschikbaar komt? Ook hoe ingeschreven moet worden etc? Ik wil graag een stukje gras reserveren :-). Abboneer mezelf maar meteen ook even op dit topic
We zijn nog druk bezig met de organisatie.
Het veld op het kampeerterrein is gereserveerd.
Er komen zaterdag fietstochten voor elk wat wils.
Er komt zaterdag een gezamenlijke maaltijd.
Er komt zaterdagavond een lezing.
Je kunt dit weekend vast in je agenda zetten.
Er komt zo spoedig mogelijk bericht over de wijze van aanmelding.
Vanuit de organisatie van Fietsen met Kinderen nodigen we dit jaar specifiek gezinnen met tieners uit om te komen. Uiteraard zijn ook alle andere gezinnen met kinderen van harte welkom. Er komen twee specifiek op kinderen/jongeren gerichte routes, we gaan het kampvuur dit jaar op tijd aansteken en we zitten te broeden op wat andere specifiek op kroost gerichte activiteiten (wie weet wel een speurtocht....). Wordt vervolgd.
Activiteitencie WF schreef:
wo 11 jul, 2018 16:19
Marco Meijerink schreef:
wo 11 jul, 2018 12:59
Waarschijnlijk een hele domme vraag: is dit weekend hetzelfde als het najaarsweekend? dat staat op 22/23 sept. Is dat iets anders dan dit? Sorry voor de vraag, dat komt ervan als je (te) lang niet meer geweest bent :roll:
Beste Marco,
Dat is inderdaad lang geleden. Al jaren heeft de Wereldfietser het aantal activiteiten flink uitgebreid.
We hebben tegenwoordig het Nazomerweekend, dit jaar van 31 augustus - 2 september op de Harskamperdennen en het Najaarsweekend, dit jaar van 21 - 23 september in Bosschenhoofd.
Veel leden komen op beide evenementen.
Op de Harskamperdennen zul je zien dat er veel is veranderd. Er is nu een prachtig gloednieuw sanitairgebouw en pal bij het groepsveld is nu het dagverblijf voor ons.
Leuk om jullie weer eens te zien.
Leuk....maar dit weekend zitten we op de fiets in Frankrijk....dat gaan we niet redden. Maar mocht dat niet doorgaan hebben we dit alvast in de agenda met potlood gezet.

En ik zou zeggen, tieners zonder ouders ook welkom! Gewoon je ouders vaarwel zeggen, op je fietsje stappen, flesje rum in de tassen om bij de cola te doen en lekker raggen door de bossen. Kom je vanzelf bij de Harskamperdennen uit. ....
Activiteitencie WF schreef:
wo 11 jul, 2018 16:23
Er komt zo spoedig mogelijk bericht over de wijze van aanmelding.
Even voor de nieuwelingen: er is bij dit weekend nooit echt sprake van aanmelding geweest. Alleen als je mee wilt doen met het eten moest je je in verband met de inkoop aanmelden. Het was altijd gebruikelijk dat de kok aangeeft wanneer de inkopen gedaan worden zodat je zo lang mogelijk kunt wachten met aanmelden. Als het erg mooi weer is, is het namelijk altijd drukker dan wanneer dat niet het geval is.
Grote gemene deler: wees welkom. Ook als je maar één dag komt of zelfs een avond en zelfs zonder fiets als die kapot is, iedereen zal je bijvallen in je verdriet.... :wink:
:D
INSCHRIJVEN

De inschrijving wordt geregeld door Jaap van Dijk

In tegenstelling tot enkele voorgaande berichten is het wel degelijk de bedoeling dat je je van te voren inschrijft!

Om het verwerken van de inschrijvingen te vereenvoudigen maak ik gebruik van onderstaande website, dat scheelt mij een hoop werk. Ga naar de website,kies registreer en kies dan voor één of twee nachten en kies eventueel voor de maaltijd.

Kom je b.v. met twee personen, zet dan bij de gekozen opties een 2.

De kosten zijn 11,50 euro p.p.p.n. en 10 euro per maaltijd, kinderen van 2 t/m 12 jaar (bijna) halfgeld. Betaal svp per bank. Het rekeningnummer staat in de bevestiging van de aanmelding.

https://www.eventbrite.nl/e/tickets-har ... 8058475193
>Om het verwerken van de inschrijvingen te vereenvoudigen maak ik gebruik van onderstaande website,
>dat scheelt mij een hoop werk. Ga naar de website,kies registreer en
> kies dan voor één of twee nachten en kies eventueel voor de maaltijd.
> www.eventbritepuntnl/ etc etc

Daar heb ik bezwaar tegen.
Dit is een website die geëploiteerd wordt door derden in de VS.

Ik vind het geen goede manier om met ledengegevens om te gaan omdat je dan als vereniging de controle kwijt bent over wat er met de gegevens gaat gebeuren.
Ik ga mee, alle dagen. Eet ook mee.

Mario van Es

Ik ben het met Leon eens

Mario
Beste Jaap/AC, het zal ongetwijfeld voor de AC wat gemak geven om geïnteresseerden zich op deze manier vooraf op laten geven. Ik vind het echter niet des Wereldfietsers om zo met het WF-hoogtepunt-van-het -jaar om te gaan.

Harskamperdennen was (en is nog steeds hoop ik) vrijheid-blijheid voor iedereen die wil komen om kennis te maken met, of oude bekenden te spreken van, de Wereldfietser, en dat op een laagdrempelige manier. En ja, het is handig om te weten hoeveel mensen er mee willen eten, dus een oproep om dat even aan te geven zodat je een idee krijgt hoeveel er ingekocht moet worden kan ik snappen. Maar laten we het alsjeblieft laagdrempelig houden voor iedereen die de WF een warm hart toe draagt, zowel voor nieuwkomers en last-minute komers.

Laat iedereen die dat wil lekker komen, en ter plekke aangeven dat hij/zij er is. Dat is de vrijheid waar volgens mij de Wereldfietser voor staat.
Beste Rob,

Wat betreft het verzoek tot inschrijven voor dit evenement is er niets nieuws. Kijk maar eens in de aankondiging voor deze activiteit in 2017 en 2016. Ook kunnen we aannemen dat dit niet tot hinderlijke drempelverhoging heeft geleid: vorig jaar meer dan 110 deelnemers.
Wel is het gebruik van eventbrite voor deze activiteit nieuw. Echter, voor twee eerdere activiteiten is dit al wel gebruikt. Bv het laatste vrijwilligers weekend. Hierover hebben mij geen klachten bereikt. Ook heeft dit wat mij betreft niet tot enige spam geleid.
Verdere discussie over de werkwijze van de AC gaarne niet op de pagina wereldfietseractiviteiten plaatsen, daar zijn andere plaatsen voor op het forum.

Groet, Jaap
Rob,

We moeten nu inderdaad even opletten. Kan jij wel bij de ledenvergadering tijdens dit weekend zijn? Ik ben helaas verhinderd.

Bert
Jaap van Dijk schreef:
za 14 jul, 2018 01:39
Wel is het gebruik van eventbrite voor deze activiteit nieuw. Echter, voor twee eerdere activiteiten is dit al wel gebruikt. Bv het laatste vrijwilligers weekend. Hierover hebben mij geen klachten bereikt. Ook heeft dit wat mij betreft niet tot enige spam geleid.
Dat vind ik een bagatellisering. Het gaat niet om spam, was dat maar het eneige vervelende wat je met dit soort dingen kunt doen.

Nog even ter info:
Van https://en.wikipedia.org/wiki/Eventbrite:

Eventbrite is a U.S.-based event management and ticketing website. The service allows users to browse, create, and promote local events. The service also allows event organizers to offer online ticketing services for their events; a fee of 2.5% of the ticket price plus 99 cents per ticket sold is charged to generate revenue, but Eventbrite does not charge any fee for free events.[1]
Headquartered in San Francisco, Eventbrite opened their first international office in the UK in 2012. The company now has local offices in Nashville, London, Cork, Amsterdam, Dublin, Berlin, Melbourne, Mendoza, and São Paulo.[1]
etc


Aub inderdaad verder discussieren in het ledendeel.
Hierbij een reactie vanuit het bestuur:

Hierbij een toelichting waarom we gekozen hebben voor Eventbrite. Het is voor de tochtorganisator veel gemakkelijker om een tocht te organiseren (o.a. registratie van aanmeldingen, aantal dagen, aankomsttijden, dieetwensen, etc). Dit scheelt erg veel werk voor de organisator. Anders moet de organisator alle emails (110!) persoonlijk beantwoorden en bijhouden in Excel. Dus de komst van dit soort programma’s neemt een hoop werk uit de handen van de organisator.

We hebben ook nog even de Eventbrite voorwaarden gecheckt en er staat letterlijk in hun privacy policy: "We are not in the business of selling your Personal Data. We consider this information to be a vital part of our relationship with you". Daarnaast staat er ook op hun website dat ze bezig zijn met het voldoen aan de Europese GDPR wetgeving: “We take steps to make sure that we comply with our data privacy law obligations in the EU”.

We stellen daarom voor dat de mensen die het toch niet fijn vinden om het Eventbrite programma te gebruiken, een persoonlijke email sturen naar de tochtorganisator.
Beste Jaap,

Hierbij wil ik mijn waardering uiten voor jouw inzet bij de organisatie van het nazomerweekend op de Harskamperdennen.

Laten we ons er gezamenlijk op een positieve en enthousiaste manier inzetten om er weer een geslaagd weekend van te maken waar alle aanwezigen achteraf met genoegen op zullen terug kijken. Dit is de Wereldfietser.

We hebben veel ervaring om alles onderweg op onze eigen inzicht en manier te regelen, maar tijdens een kampeerweekemd vinden we elkaar allemaal en loopt alles op rolletjes.

Mensen die reageren: graag wat meer enthousiasme voor al het werk dat wordt verricht.

Tot ziens op de Harskamperdennen!