Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx opinion BLT e-bike getest - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Idworx opinion BLT e-bike getest

willem.m schreef:
zo 08 jul, 2018 12:59
#Waar blijven de posts over de belevenissen tijdens fietsvakanties (met de e-bike)?
Mijn verhaal is kort. 6manden met e-bike - 3kg aangekomen, met normale fiets rij ik gem.5km/h langzamer.
miro schreef:
ma 09 jul, 2018 10:25
willem.m schreef:
zo 08 jul, 2018 12:59
#Waar blijven de posts over de belevenissen tijdens fietsvakanties (met de e-bike)?
Mijn verhaal is kort. 6manden met e-bike - 3kg aangekomen, met normale fiets rij ik gem.5km/h langzamer.
Ik zou wel willen aankomen (ben nu best mager), dus een e-bike is wel iets voor mij :D

(just kidding)
rockhopper schreef:
zo 08 jul, 2018 02:35

Je hebt wel gelijk hoor, maar je geeft nu redenen als accuradius als argument. Mijn punt ging er alleen over dat gebruikers lui zijn, dom/gemakzuchtig en dat ze nu eenmaal in de praktijk weinig schakelen. Dus je mag die minimale eisen wel zetten, maar ik denk dat die meer voor de serieuze fietsers zijn. Uiteraard wil iedereen meer en beter, maar ik denk dat de kleine bak wel kan, het is alleen niet ideaal.
Als ik eenmaal op snelheid ben, dan schakel ik inderdaad nog nauwelijks. Liever verander ik dan even de ondersteuning*. Ik rij dan in de 5e versnelling van de Nexus 8 met een snelheid van 24-27 km/h. Ik zit dan in de meest efficiënte versnelling en de motor draait op z'n efficiënte toerental. Op lange ritten hou ik m'n hartslag en ademhaling in de gaten, tikkie ondersteuning erbij als de hartslag oploopt en/of de snelheid terug, tikkie ondersteuning eraf als hartslag te laag wordt en/of de snelheid te hoog.
Ik vermoed dat dit is wat die luie/domme/gemakzuchtige gebruikers doen.

Echter, als ik even ben gestopt om wat voor reden, of in ieder geval onder de 18 km/h kom, schakel ik echt wel. Dankzij de middenmotor kan i.c.m. goed schakelen zeer snel optrekken en zit binnen een tiental seconden op 28
Schakel je niet dan belast je de hele aandrijflijn veel zwaarder dan nodig, kortom je sloopt de boel. Voor dat soort gebruikers is een naafmotor wellicht een beter idee. Trekken ze gelijk ook een stuk minder snel op en dat is wellicht veiliger voor ze.


*Er is al een e-bike set die op basis van hartslag en snelheid de ondersteuning continu aanpast, hoef je niet de hele tijd
willem.m schreef:
ma 09 jul, 2018 11:29
miro schreef:
ma 09 jul, 2018 10:25
willem.m schreef:
zo 08 jul, 2018 12:59
#Waar blijven de posts over de belevenissen tijdens fietsvakanties (met de e-bike)?
Mijn verhaal is kort. 6manden met e-bike - 3kg aangekomen, met normale fiets rij ik gem.5km/h langzamer.
Ik zou wel willen aankomen (ben nu best mager), dus een e-bike is wel iets voor mij :D

(just kidding)
Ik snap je humor maar snap je nu ook waarom die verhalen over ebike-fietsvakanties niet zo talrijk zijn.....
Ik schakel altijd nog steeds zoals vroeger op mijn "gewone" fiets. Daarom ben ik ook blij met mijn 30 versnellingen. Trapsnelheid kan ik daardoor gemakkelijk aanpassen en ik ben daardoor, volgens mij, ook zuinig met het batterij gebruik.
Waardeloze test. Er werd in de intro gezegd paar maanden fietsen in de Ardennen, Nederland en veluwe. Uiteindelijk werdt er alleen gesproken over de veluwe en stukje zuid-Nederland waar Otto een beetje fietste.

Waarom werd er niks vermeld over het fietsen in de ardennen? Over de heuvels en afdalingen en hoe dat ging met de motor en de accu duur?

Welke ondersteuning gebruikte men in de Ardennen met het beklimmen van de heuvels en hoeveel actieradius had je dan?

Hoe ging het met het afdalen en remmen van de motor en hoeveel km kon je ongeveer terugwinnen?

Fijn dat Otto en Michel met de e-bike in de eco genoeg hadden in het platte Nederland, maar wat als je naar Spanje fiets en het massif central en pyreneen over gaat?

Wat meer gebruikers ervaring had wel gemogen. Ik bedoel als je een paar(is 2) maanden fiets in de Ardennen kun je toch wel wat meer info geven over de prestaties bergop, afremmende werking en de fiets computer, ondersteuning en niet in de laagste stand maar ook in de hogere stand.

Ook had "Otto" op een dag 235 km met 1 accu gereden. Op de website van de neodrive staat dat je onder gunstige omstandigheden ongeveer 115 km kunt halen, maar otto doet 2x zoveel? Ok het is in het platte Nederland maar dan nog. Had hij windkracht 10 mee ofzo?

De tester noemt deze fiets een "avontuurlijke e-bike".

De Opinion BLT-E is zekers een mooie fiets, maar met een Bosch CX midden motor en dubbele accu was het pas echt een goede BLT fiets geworden. Zonder pinion, maar wel een fiets waar je elke berg mee boven komt.
BertKremer schreef:
ma 09 jul, 2018 19:46
ook zuinig met het batterij gebruik.
Tja in de natuur is andersom. :D Ik was 6 manden zuinig geweest met mij spieren/bio-accu. Nu mij biologische accucapaciteit is achteruit gegaan. Extra vet vertaald ze als kortsluiten eilanden op een accu. dat zorg voor zelfontladen
Ik ben nu bezig met herstellen - intensief laad ontlaad cyclusen - Hopelijk kom ik op de oude pijl. :D
Fiets-avontuur schreef:
ma 09 jul, 2018 20:40
Waardeloze test.
Het is geen test. Zelfs MIchiel zegt dat dit is geen test . Lees de komenaar daar heb ik MIchiel gevraagd wat hij bedoeld met TEST - de gemidelde persoon denk volgens wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Product_testing maar hij bedoeld anders lees de komentaar aan mij vrag daar ben ik ook miro http://www.sintchristophorus.nl/test-id ... ec-e-bike/
miro schreef:
ma 09 jul, 2018 20:55
Fiets-avontuur schreef:
ma 09 jul, 2018 20:40
Waardeloze test.
Het is geen test. Zelfs MIchiel zegt dat dit is geen test . Lees de komenaar daar heb ik MIchiel gevraagd wat hij bedoeld met TEST - de gemidelde persoon denk volgens wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Product_testing maar hij bedoeld anders lees de komentaar aan mij vrag daar ben ik ook miro http://www.sintchristophorus.nl/test-id ... ec-e-bike/
Noem he wat je wilt. Nog steed erg matige rij impressie dan. Als je 2 maanden door de Ardenne fiets en je verhaaltje gaat alleen over een tochtje over de Veluwe? Maar goed wat jij wilt
BertKremer schreef:
ma 09 jul, 2018 19:46
Ik schakel altijd nog steeds zoals vroeger op mijn "gewone" fiets. Daarom ben ik ook blij met mijn 30 versnellingen. Trapsnelheid kan ik daardoor gemakkelijk aanpassen en ik ben daardoor, volgens mij, ook zuinig met het batterij gebruik.
Als je ze hebt dan zou ik ze zeker gebruiken, geeft je toch meer mogelijke combinaties tussen cadans en snelheid.

Het is meer dat als je ze niet hebt, je daar met een electrische fiets daar wat gemakkelijker mee kan leven/wegkomen.
Wie graag antwoorden en toelichtingen wil, nodig ik uit om onder het artikel op mijn website te reageren. Ik vind het fijner om één discussie op één plaats te voeren.

Om dieselgate-VW-Audi-achtige perikelen te voorkomen, wil ik nog één ding zeggen over de verbruikscijfers. De behaalde afstanden zijn op basis van persoonlijke ervaringen. Ze zijn NIET tot stand gekomen volgens een vooraf vastgelegde testcyclus, zoals de oude, totaal niet representatieve NEDC of de nog steeds discutabele, nieuwe WLTP bij auto's. Zeer sterk van invloed zijnde factoren, zoals of de testrijder de avond ervoor chili con carne heeft gegeten of cola heeft gedronken, of hij goed geslapen heeft en of hij zijn haar wel of niet gestroomlijnd heeft gekamd, zijn in de testresultaten buiten beschouwing gelaten.

In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst! Sterker nog; met de voortschrijdende stand der techniek kunnen resultaten in de toekomst zelfs positiever uitpakken. Als je maar lang genoeg wacht en lekker door discussieert.

Ik zie u allen graag op mijn website, alwaar ik alle vragen met genoegen zal beantwoorden.
Fiets-avontuur schreef:
ma 09 jul, 2018 20:40
Waardeloze test.
Wat is jouw framemaat? Ik wil graag de volgende E-bike, waarschijnlijk een Koga E-WorldTraveller-S, door jou laten testen. Mail me maar via mijn website of pb om het één en ander kort te sluiten.
Christophorus schreef:
ma 09 jul, 2018 21:33
Wie graag antwoorden en toelichtingen wil, nodig ik uit om onder het artikel op mijn website te reageren. Ik vind het fijner om één discussie op één plaats te voeren.
Gelukkig ga jij daar niet over. Ik vind het daarbij ook niet netjes dat je het op je eigen site nodig vindt om ons hier voor fundamentalisten uit te maken.
Waar ben je mee bezig?
Dat van die fundamentalisten las ik ook - dat was niet handig.

Maar Michiel heeft hier zelf de post niet geplaatst, dus wat mij betreft mag hij best uitnodigen om naar die site te gaan om vragen te stellen. Het is aan hem om te besluiten alhier in te gaan op zijn eigen verslag.
Leon,

Fundamentalisten

Ik denk niet dat dit als algemeen bedoeld is, maar het aantal keren dat discussies op dit forum stevig uit de hand lopen is natuurlijk niet gering. Aan de ene kant zie ik hier heel veel praktische en theoretische kennis, aan de andere kant zijn er ook forumleden waarbij het snel en liefst heel fel reageren zonder eerst goed te lezen en na te denken, en ook zonder begrip en/of respect voor een andere mening. Beetje zelfreflectie kan niet voor iedereen kwaad.
Senior2 schreef:
di 10 jul, 2018 10:04
Leon,

Fundamentalisten

Ik denk niet dat dit als algemeen bedoeld is, maar het aantal keren dat discussies op dit forum stevig uit de hand lopen is natuurlijk niet gering. Aan de ene kant zie ik hier heel veel praktische en theoretische kennis, aan de andere kant zijn er ook forumleden waarbij het snel en liefst heel fel reageren zonder eerst goed te lezen en na te denken, en ook zonder begrip en/of respect voor een andere mening. Beetje zelfreflectie kan niet voor iedereen kwaad.
Precies dat. De goeden hoeven zich niet aangesproken te voelen. Iedereen met respectvolle en inhoudelijk goede reacties krijgen mijn aandacht en respect. Echter, de meest onbeschofte reacties krijg ik hier vaak niet publiekelijk, want veel discussies gaan vervolgens via pb of per mail verder en daar wil ik vanaf zijn.
Christophorus schreef:
di 10 jul, 2018 10:19
De goeden hoeven zich niet aangesproken te voelen.
Dat kun je voorkomen door het anders te schrijven.
Op nog twee andere plaatsen op dezelfde pagina van je maak je deze nuancering bovendien ook niet.
Michiel,

Ik heb in het verleden het voor je opgenomen, maar dat jij de critici hier wegzet als fundamentalisten(ja dat waren jouw woorden) en Testkees beschuldigt van on-integer gedrag is echt schokkend. Toen Belle aangaf dat zij het probleem met de motor ook had kon je niet anders dan aangeven dat dat heel vervelend was. Maar dat je daarna zei dat dit soort ervaringen steeds meer tot het verleden horen terwijl de bewuste motor een ouder type motor is waarvan op het pedelecforum klachten zijn bij een stijgingspercentage van meer 12% is gewoon ondoordacht.

Ik heb persoonlijk niks tegen een naaf-motor. Ze rijden heel fijn en zijn zeker voor de S-pedelec de beste keuze (wat mij betreft de enige). Maar voor zware bepakking in de bergen zijn ze echt een risico. Dat heb ik zelf ondervonden en er zijn genoeg verhalen in Nederland en Duitsland te vinden van mensen die zelfde problemen ervaren. Dat impliceert dus ook dat het niet Testkees was die erop uit was twee merken te beschadigen, maar dat er gewoon een beperking is in het gebruik van deze motor.

Dat is prima, maar wees daar vooral eerlijk over, want de motor an sich is al ruim tweeduizend euro.
Betreft de actieradius; ik ben extreem sceptisch. We zien hier een claim van 100% extra efficiency op een ouder model motor. Dit is de eerste keer dat ik hoor dat dit met revolutionaire afstand de efficiëntste motor op de markt is. Ook mijn eigen ervaringen in de polder komen niet overeen met dit gejuich.

Betreft de toonzetting in zowel de test als de berichten zou ik zelf nog even over nadenken. Misschien iets minder met gestrekt been erin gaan naar mensen die gewoon goed advies proberen te geven?
loknor schreef:
di 10 jul, 2018 11:02
Toen Belle aangaf dat zij het probleem met de motor ook had kon je niet anders dan aangeven dat dat heel vervelend was. Maar dat je daarna zei dat dit soort ervaringen steeds meer tot het verleden horen terwijl de bewuste motor een ouder type motor is waarvan op het pedelecforum klachten zijn bij een stijgingspercentage van meer 12% is gewoon ondoordacht.
Over die helling bij Hammer gesproken... die is idd maximaal 15% (althans volgens het bord) maar over de hele klim van 2 km stijgt de weg zo'n 150 meter, dus met een gemiddelde van 7,5%. Een heel normaal klimmetje in de Eifel dus. Rondom de Moezel zijn de klimmen al gauw zo'n 200-250 meter bijv.

Nu is een trike waarschijnlijk wel wat zwaarder dan een normale trekkingbike, én er zat een kampeeruitrusting bij. Dat maakt misschien het verschil met iemand (ook nog een licht persoon) die met een kale fiets de Mont Ventoux beklimt wat dan wel goed gaat.
zivojan schreef:
zo 08 jul, 2018 07:55
loknor schreef:
za 07 jul, 2018 23:23
zivojan schreef:
za 07 jul, 2018 18:16
Tegenover al deze positieve verhalen staat 1 negatieve verhaal van de testkees. Dus ja wie geloof je dan? I
Dan geloof je de gebruikers op het pedelecforum die dezelfde ervaring hebben als Testkees?

Ik voorspelde de resultaten van Testkees niet omdat ik Nostradamus ben, maar omdat ik zowel de systemen zelf ken als veel gebruikers ervaringen heb gelezen. De reviews zijn enthousiaster dan de de Duitse gebruikers.
https://www.idworx-bikes.de/wp-content/ ... 21.t01.pdf

Hier een test van een Duitse krant van de opinion BLT-E. Ook zij zijn positief......
Het kan aan mijn Duits liggen maar ik heb gezocht en gezocht en kan niet vinden waar men dan positief is over de idworkx. Bedoel je het feit dat ze 'm ook in de winter hebben gebruikt en ie het toch nog doet?

Net als het eerder aangehaalde artikel is het weer een leuk keuvel verhaal. Aan het einde lees ik een stukje waarbij mij de twijfel toesloeg m.b.t. de kundigheid van de schrijver : "Dass er auf dem Papier nur rund halb so viel Drehmoment hat wie die Kon- kurrenz, spürt man in der Praxis über- haupt nicht. Denn die 40 Newtonmeter kommen auch am Antriebsrad an." Vooral die laatste zin............ Draaimoment voor je versnelling of na je versnelling, het maakt volgens mij nogal wat uit, zeker als je maar de helft hebt.

Ik zeg dus niet dat de idworkx slecht is, want ook dat heb ik niet kunnen vinden