Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Iemand hier ervaring mee? - Forum Wereldfietser

Iemand hier ervaring mee?

Wie kent deze www.fontus.at
Tip:
Zet even in de titel waar het over gaat.
Ja, die is al een tijdje bekend op dit forum.
Ondanks de ronkende aanbevelingen hier schijnt echter niemand er ervaring mee te hebben.
Ik heb het product ook voorbij zien komen maar weet bijna 100% zeker dat dit nooit zal gaan werken zoals in het flitsende filmpje wordt beloofd...

Pure oplichting of "gewoon" over optimistische uitvinders?
Er is toch al heel wat over te vinden maar ze zijn net begonnen met de crowdfunding. Het principe schijnt te werken, maar of het nou ook zo gaat werken op de fiets.... Nu meedoen met de crowdfunding levert pas in april 2017 een fles op. Laat ze maar lekker verder ontwikkelen. Wie weet wordt het echt wat.
Ik heb eens een tijd een De'Longhi luchtontvochtiger gehad, een apparaat van 20 kg met een 6 liter opvangbak. (Zo'n apparaat is trouwens overbodig: met gewoon ventileren kom je zonder elektriciteitsverbruik óók van je vocht af.)

Het duurde weken eer die bak eens vol was, en dat terwijl de koeling in het apparaat enorm was en uiteraard op het lichtnet werkte. (Ik moest hem niet te hoog instellen want dan liep hij vol met ijs.)

Los van het feit dat het enorm lang duurde om wat water te laten condenseren, zou ik het schimmelwater wat zo'n apparaat produceert voor geen goud willen drinken. Een eerste ontwerpdrempel om te nemen zal dan ook zijn om een effectieve koeler te maken die goed te reinigen is.

Ik zie nu kreten staan op hun site als "No need to plan trip around water resources" en "Forget about carrying heavy water loads!". Die gaan ze onmogelijk waarmaken. Eigenlijk is dit pure oplichting.

Hier een link die ik al eens eerder geplaatst heb (en weer verwijderd) toen een zure mevrouw dit ding aan het pushen was.
De enorme toren van Achille Knapen was bedoeld om enorme hoeveelheden water te produceren, en hij was ook voorzien van grote kanalen om het af te voeren naar het dorstige land van de Provence. Eenmaal gebouwd bleek het ding helaas amper water te produceren, en het water dat er uit gekomen was bleek later door zijn huishoudster erin gegooid te zijn, omdat zij zo te doen had met hem.

En nu maar hopen dat er geen mensen om zullen komen, omdat zij hun trip niet rond water bronnen hadden gepland: een trip door de Sahara met dit ding als water leverantie leidt tot een zekere dood!
Peter_K schreef:Een trip door de Sahara met dit ding als water leverantie leidt tot een zekere dood!
Dat denk ik ook idd, zie ook hier het volgende draadje op een ander forum wat ik via Google gevonden heb 8)
It apparently works best when the temperature is above 30°C and with an excess of 80% humidity. It hasn’t actually been invented for the sportive cyclist, though.
http://road.cc/content/tech-news/176628 ... ater-video

"To condense 0.5 litres an hour requires heat removal at the rate of 340W.
Even optimistically allowing only 10 degC cooling to the dew point for a thermo-cooler COP of 3 still requires 113W of electrical power. This requires a solar panel area of at least 0.75 sq meter".
:wink:
:-)

Ik las ergens dat ze denken in een uur 0.5 L te kunnen opvangen. Dat lijkt mij erg veel. Ik las namelijk in het blog van die uitvinder zélf dat hij nu op 1 druppel per minuut ofzoiets zat. Volgens mij zijn 60 druppels geen 0.5 L. Maar het zou te gek zijn als zoiets zou kunnen werken :-) Voorlopig neem ik gewoon maar water en een filtertje mee :-)
rundoggy schreef:Ik las ergens dat ze denken in een uur 0.5 L te kunnen opvangen. Dat lijkt mij erg veel. Ik las namelijk in het blog van die uitvinder zélf dat hij nu op 1 druppel per minuut ofzoiets zat. Volgens mij zijn 60 druppels geen 0.5 L.
In de link van Niall is te lezen: "A drop of water per minute does not equate to 0.5 liters of water per hour (60 minutes). The largest usage of "drop" is 0.1 ml, so you'd need 5,000 large drops to make 0.5 liters. At one drop a minute that would take 83 hours to fill."

Dus: een grote druppel per minuut betekent 83 uur druppelen voor een halve liter.
Niet goed, geld toch kwijt.



Wel een beetje raarrrr de acties van de moderator in deze draad, had die hele draad dan verwijderd.