Mooie samenvatting, even een korte reactie mbt de nadelen van een smartphone. De kwetsbaarheid is bij mij niet echt een issue meer doordat ik al jaren een waterdichte telefoon icm een goede hoes gebruik._Jeroen_ schreef: ↑wo 13 jun, 2018 15:34Bedankt voor alle reacties, leuk!
Alles even op een rijtje tot nu toe:
Smartphone:
Archies app voor campings.
Googlemap als planner, neem veel stroom, kan ook ofline, niet altijd nauwkeurig.
Osmand App android, van te voren te downloaden.
Neemt veel stroom, accupack of naafdynamo nodig voor opladen.
Waterdichte houder nodig.
Kwetsbaar.
Openfietsmapkaarten/Opencyclemap op smarthphone te zetten, bied veel info, ook knooppuntnummers, minder data verbruik en offline te gebruiken.
En met mijn huidige telefoon, een Samsung S7 kan ik rustig een hele dag fietsen zonder opladen (op vliegtuigmode en scherm niet te fel). Je kunt niet de hele dag op je schermpje turen, maar ik heb de telefoon gewoon in de zak en op OSMAND heb ik de route gedownload en kijk ik even als ik een aanwijzing nodig heb.. In de bebouwde kom is dat soms lastig omdat je dan ook je handen nodig heb. Misschien dat ik een goede stuurhouder nog moet aanschaffen, maar eigenlijk redt ik me altijd wel... Als backup heb ik wel een accupack, maar de S7 heeft een snellader waardoor je met 220V in een uurtje je telefoon weer vol hebt.
Google maps is vooral handig om op spraakinstructies je naar een camping oid te laten leiden.
Succes!