Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw luchthaven Bangkok. Gevolgen fietsers? - Forum Wereldfietser

Nieuw luchthaven Bangkok. Gevolgen fietsers?

Op 15 september is de nieuwe luchthaven van Bangkok in gebruik genomen voor het binnenlands vliegverkeer. Op 28 september volgt in een klap al het internationale verkeer. Wat betekent dit voor fietsers? Wie vliegt er met haar/zijn fiets binnenkort op Bangkok?
Zie meer bij landeninformatie Thailand.

Hallo Bert,

Dank voor de info. Met google Earth de plek verkend en het lijkt een betere plek om Bangkok uit te fietsen......even afwachten. De luchthaveninfo
http://www.bangkokairportonline.com/ meldt nog geen treinverbinding, wel bussen. Wij vliegen 2-1-2007 op BBK.

Groet,

Bert Vinken

Ik land er op 8 november a.s. en ga proberen op de fiets via een smal weggetje langs een kanaal naar het oosten weg te komen. Voordeel is dat de meeste verkeersriolen aan de oostkant van Bangkok op pootjes zijn aangelegd.
Dit is de summiere informatie die ik van fietsers uit Bangkok ontving:
You can leave the new airport front door going along Bangna Trad and then swing left at 37km following signposts to Chachangsao. Whole distance about 54km. If you get out of the back door of the new airport you go along
Onnut and swing left to Chachangsao with distance nearly the same.

bert sitters schreef:You can leave the new airport front door going along Bangna Trad and then swing left at 37km following signposts to Chachangsao. Whole distance about 54km. If you get out of the back door of the new airport you go along Onnut and swing left to Chachangsao with distance nearly the same.
Een kaartje van deze route is HIER te vinden. Er is een keuzemenuutje en dan krijg je een redelijke kaart te zien.
Deze pagina ben ik op het spoor gekomen via de Suvarnabhumi special van The Nation

ik vlieg op 25 oktober opnieuw naar bangkok (zit nu nog op de fiets in New-Mexico :D ).
Ik dacht al dat die nieuwe luchthaven onderhand open zou zijn.
Geen idee hoe het nu werkt om richting bangkok centrum te geraken. Op de Thorn Tree van Lonely Planet is dit blijkbaar ook een onderwerp, maar het schept ook geen duidelijkheid. Ik land rond 9 uur in de ochtend en weet niet of fietsend bangkok inrijden van hier doenbaar is. Heb bij 333travel een kamer geboekt in het eastin hotel, ik probeer via hen meer info te krijgen.
ik hou jullie op de hoogte eens ik er ben.

Zoals reeds gemeld in de landeninfo door Fred blijken fietsen nog steeds mee te kunnen met de airportbus.
Ik landde omstreeks zes uur in de ochtend en had de fiets vrij serieus gedemonteerd om toch maar schade te voorkomen, en op dit vroege uur had ik niet veel zin om met monteren te beginnen op de luchthaven. Taxi's worden je aangeboden in de aankomsthal voor 700 en 800 baht. Ik vond er eentje die blij was met 500 baht om me te brengen. Nog zowat een verdubbeling tegenover de oude luchthaven, misschien betaalde ik nog teveel, maar door het vroege uur was ik al lang blij in het hotel aan te komen.
Nu al fietsend via khorat en de tempels ten zuiden van buriram richting Mekong, dan noordwaarts via mukdahan naar khon kaen en vientiane.

groeten,
koen