Additionally, paste this code immediately after the opening tag: rondje nederland - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

rondje nederland

Bij rondje fietsen plaats ik nog een kanttekening of je van rustig fietsen houd of ook van drukte?
Vorig jaar kwam ik na een rondje Parijs terug langs de Franse, Belgische en Nederlandse kust en daar kon het behoorlijk druk zijn.Vooral in het weekend. Ook campings kunnen erg vol zijn. Maar ook kan het vinden van een camping nog niet altijd even makkelijk zijn ondervond ik eenmaal terug in Nederland aan de kust.
Dat krijg je dus als je ongepland rond toert :D
Met Archies camping app kan je veel leed voorkomen. Aanrader dus.

Ook in het binnenland van Nederland heb je drukke routes zoals de Posbank waar ik regelmatig fiets.
Doordeweeks is het vaak erg rustig.

Er zijn prachtige plekjes in eigen land.
Als je naast fietsen ook van een duik in het water houd, neem dan de vele zand- en klei winningsgebieden op in je route. Als ik een rondje Arnhem - Emmerich - Nijmegen - Arnhem (110 km) langs de rivieren fiets zitten die er altijd bij.

Verder heb je een prachtig serie Fietsen rond de wereld in Nederland deel 1 en deel 2.
Deel 1 is Noord Nederland verdeeld in 9 etappes
Deel 2 is Zuid Nederland verdeeld in 9 etappes.
Afstanden van 170 - 300 km gaan via knooppunten routes.

Er bestaat ook een knooppunten app en voor een overzicht heb je De sterkste fietskaart van Nederland met veel knooppuntenroutes in 2 delen.
Jaa, de 'Wereldreis door Nederland' was mijn eerste meerdaagse. Niet de gehele 2 routes maar vanuit de Betuwe tot aan de Nederlandse Noordkaap. Dit was met 'creditcard-bepakking' en overnachtingen via 'Vrienden op de Fiets' in 213/180/140km.
Ik kwam door oa Frankrijk, Egypte, Denemarken, Polen, Spitsbergen, maar ik hoefde geen geld te wisselen. :lol:
Ik vond dit zelf een hele goede start voor een meerdaagse rondrit. Uiteindelijk bleek de 213 van dag 1 écht te veel voor de rest van mijn meerdaagse. :idea:

Nederland is zéér goed te fietsen, zo vlak als maar kan.
Als je van lekker doortrappen houdt, is 100km per dag wel te doen.(of 110/90/100) Maar dit moet je wel trainen.
Neem met woon-werk gewoon vaker een ommetje. Het zijn niet eens zozeer de kilometers, maar meer de tijd dat je langer op de fiets zit.

Verder is een fietsbroek (lees: model afritsbroek) of bibshort (lycra wielrenbroek) wel aan te raden als je wat langer op de fiets zit. Beiden met zeem.
Hoéft natuurlijk niet, maar persoonlijk vind ik dit wel fijner.

Wat is zelf fijn vind, is om van tevoren alle dagroutes in mijn gps te hebben. Dan hoef je je niet nog eens druk te maken over je slaapplek.

Bovenal: gewoon doen! Het is fantastisch. Ook in eigen land kan het avontuurlijk zijn.
jwkeij schreef:
ma 02 jul, 2018 11:21
Wat is zelf fijn vind, is om van tevoren alle dagroutes in mijn gps te hebben. Dan hoef je je niet nog eens druk te maken over je slaapplek.

Bovenal: gewoon doen! Het is fantastisch. Ook in eigen land kan het avontuurlijk zijn.
Onze eerste ‘echte’ fietsvakantie was ook een rondje Nederland. 2011. Met Hollandse stadsfietsen en niet echt lichtgewicht een aaneengeknoopte route van een aantal LF-routes. Het werd een geweldige vakantie.
Juist die eerste vakantie hadden we geen idee van welke dagafstanden leuk / haalbaar waren, dus daarom hebben we geen overnachtingen gepland. Wel hebben we diverse tracks op een etrex gezet, en Archies, dus was het altijd mogelijk een camping te zoeken als we geen puf meer hadden.
In Nederland het is plannen van een camping gelukkig ook geen must.
Maar ik wil van tevoren wel wat duidelijkheid. :wink: Er gaan genoeg andere dingen anders dan gedacht tijdens je vakantie, maar dat is dan ook de charme ervan.