Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS voor fiets - Forum Wereldfietser

GPS voor fiets

Hoi allen , ik ben steven 42 jaar en fiets op een bulls Vulture2. Na een kleine beroerte moest ik van de dokter gaan bewegen. Omdat ik nog wat wil afvallen is lopen geen optie(blessures) maar heb ik mezelf een racefiets gekocht. Dit bevalt me enorm. Ik kocht ook een polar M400 om goed te kunnen trainen op hartslag. Nu ben ik klaar om eens wat verder te gaan fietsen maar weet niet goed wat te kopen een fietscomputer of een GPS. Wil het ook niet te duur maken maar wil wel een goede GPS begeleiding hebben. Hartslag en caloriën enzoverder kan ik allemaal met mijn polar meten. Dus ik denk dat ik dan alleen een GPS nodig heb liefst eentje waarmee ik zelf routes kan uploade GPX... Enige adviezen van jullie ervaringen met GPS en wat raden jullie me aan?

Alvast bedankt voor de tips.
Groetjes Steven.
Hallo Steven, welkom op het forum.

BTW ik heb je bericht verplaatst, omdat het niet in het juiste forum onderdeel stond.
Om goed te trainen op een racefiets heb je gelukkig geen gps nodig, al maakt het natuurlijk wel leuker. Je zit hier op een vakantiefiets forum, dus niet helemaal de juiste plek misschien (al ben je wat mij betreft van harte welkom) Qua sport fietscomputer met gps heb je eigenlijk twee series die zeer geliefd zijn bij racefietsers, de garmin edge serie (edge 520, edge 520 plus, edge 820, edge 1030 (van goedkoop naar duur en klein > groot) en daarnaast de elemnt en elemnt bolt van wahoo.
Op zich is een M400 leuk, maar juist op de fiets wil je niet de hele tijd op je pols kijken (moet je meestal het stuur met één hand loslaten) terwijl je met een vaste fiets gps gewoon iets voor je op een scherm hebt die dezelfde dingen kan als je horloge (met betrekking tot fietsen)

Wil je niet vastzitten aan sport gps kun je wat verder kijken naar de outdoor series die hier op dit forum populair zijn. Met name de etrex en oregon van garmin zijn hier populair, maar ook andere merken hebben navigatie zoals mio en sigma.

Het ligt er uiteindelijk aan wat je precies wilt en hoeveel geld je wilt uitgeven. In ieder geval sterkte met het weer opbouwen van je conditie. Het lijkt me een vervelende gebeurtenis die je hebt doorgemaakt, beterschap!