Additionally, paste this code immediately after the opening tag: splined carrier - Forum Wereldfietser

splined carrier

Even een belangrijke vraag voor de techneuten.

Ik heb net gehoord van een fiets technicus dat zij stoppen met het monteren van de splined carrier met klemring bij zowel fietsen met een beld drive en de ketting.

De reden is dat de splined carrier te veel herrie maakt en niet goed werkt zelf niet met ketting. Rohloff wil er mee stoppen, werd mij aldus verteld.

Echter: bij Van herwerden in Voorburg een officiele santos dealer weten zij van niks en hebben geen problemen met de splined carriers.

Wie heeft jullie heeft deze op zijn fiets gemonteerd of laten monteren en wat is jullie ervaring?

Mario
Geen ervaring mee, maar wel info gekregen van een Rohloff vertegenwoordiger. Er is een tolerantie probleem met de Gates tandwielen. Met de kettingtandwielen zijn geen problemen.
Volgens de Rohloff vertegenwoordiger komen er binnenkort verbeterde Gates tandwielen, die het probleem ( bijgeluid ) gaan verhelpen.

Zie ook dit topic : viewtopic.php?t=30676
De nieuwe tandwielen zouden in april van dit jaar komen. Ik laat iig een nieuwe monteren (garantie) omdat de oude problemen gaf.

Op dit moment overigens geen problemen met de oude meer, vanwege Rohloff grease en het strakker zetten van de sluitring maakt de splined carrier al een paar 100km geen herrie meer (eerst dus wel).
Ik hoorde dat KOGA alle splined carrier tandwielen heeft moeten inleveren bij Rohloff (?? waarom niet bij Gates zelf?). Op dit moment worden er dus geen WT-Sen uitgeleverd met deze optie (geen idee of ze dan niets uitleveren of bijv. de oude schroef-opzet).
Nog een update: Men verwacht tussen 10 dagen en 3 weken de nieuwe tandwielen.

We zullen zien.... :roll: