Additionally, paste this code immediately after the opening tag: garmin - Forum Wereldfietser

garmin

Beste lezer, mijn garmin edge touring wordt niet herkend door mijn computer, de garmin wordt wel geladen, kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen om mijn garmin weer goed te krijgen.
Volgende week wil ik op fietsvakantie naar Albanie en kan mijn garmin dan goed gebruiken.

Ik heb geprobeerd:
andere usb poort
andere computer
updates op computer
hard reset garmin

groeten Willem
Kijk eens op dit forum
https://forum.gps.nl/
Ik zou een andere kabel proberen.

Als alles niet werkt: De Garmin edge touring heeft een microSD kaart en ik denk dat je die kan verwijderen. Die kan je met een adapter op je computer aansluiten en op die microSD kaart kan je dan je kaarten en tracks kwijt.
Misschien een domme vraag, maar heb je de Garmin uit staan als je hem aan de computer koppelt? Ik weet dat dat bij mijn Edge 800 niet goed ging. Als de GPS uit stond ging het wel goed.
Anders hier geluid en beeld.
Vermeld ook even welk computersysteem je hebt? Windows, Linux, xOS of andere exoot?
Ze hebben allemaal hun eigenaardigheden.

In de regel geld voor apparaten die je op de usb poort aansluit dat je het best een usb 2.0 kunt gebruiken, ook al heb je usb 3.0 poorten. Garmin apparaten hebben veelal nog de oudere versie usb 2.0 poort. USB 3.0 heeft zin als je apparaat dat ondersteund en je hebt de juiste drivers geïnstalleerd.

Zet ook je aan te sluiten apparaat aan, anders wordt ie alleen 'opgeladen' , althans dat overkomt mij nog weleens.

Als je een apparaat op usb poort afsluit, gebruik hiervoor de juiste protocol, anders heb je kans dat het apparaat een volgende keer niet meer herkend wordt. Bij Windows is dat een usb stickje waarop je kan klikken en dan kan kiezen voor 'hardware veilig verwijderen'. Onderin menu rechterkant klikken op het ^ tekentje, dan verschijnt het symbooltje usb-stick.

Als dit alles niet werkt, gebruik een mini sd-kaartje en stop die in een usb-geheugenstick. Ik gebruik zelf de Kingston Mobile Lite G4. Werkt voor micro sd en sd geheugenkaartjes.

Onder Windows in Verkenner kan je ook zien of een usb apparaat aanwezig is.
Garmin heeft nog wel eens problemen met de eigen usb-poort. Anders zou ik nog een andere kabel proberen