Mario,mario schreef:haike,
Als ik van Schwalbe een nieuwe XR krijg, dan wil ik die alleen nog maar gebruiken, als ik een fiets vakantie ga maken. leg er morgen achter ook een nieuwe conti op.
Mario
Gek genoeg is het bij de andere twee XR's niet, terwijl ik ze destijds alle drie tegelijkertijd heb gekocht. Het gebeurde bij no. 3 die als reserve mee op pad was. Die heeft dus een dikke 1800 onderin een tas rond gezworven. Ik kreeg omdat ik niet oplette een snake bite. Heb zonder na te kijken alles om gewisseld en ben verder gereden. Die band is er niet meer af gegaan tot hij scheurde. Of beter geschreven; tot ik de scheur ontdekte. Misschien heeft het ook iets te maken met het feit dat alle 3 vouwband versie zijn van de XR. Ik zie nu namelijk wel dat die verwisselde band die dus nu weer terug is gelegd op het achterwiel, daar waar hij opgevouwen is geweest, kleine, laat ik het maar "knikjes" noemen precies op de hieldraad.
Weet iemand of er noemenswaardige kwaliteits verschillen zijn tussen de vouwband en de draad uitvoering van dezelfde band?