Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Budget 3seizoensslaapzak vango - Forum Wereldfietser

Budget 3seizoensslaapzak vango

We zijn aan het kijken naar een budget 3 seizoensslaapzak.

We fietsen vooral in de zomer, maar omdat we onze komende trip o.a. in de alpen zitten en ook wel eens in de lente / herfst willen fietsen, is een 3 seizoens handiger.

Het zou tot 'n 6 graden comfortabel moeten zijn, en rond de 1kg of minder. Voor mij mummymodel, mijn vriend dekenmodel. Met rits verkiezen we, geen samenslaapzak.

Ik overweeg deze voor mezelf:

https://www.vango.co.uk/gb/sleeping-bag ... a-600.html.

https://www.vango.co.uk/gb/sleeping-bag ... o-200.html

Voor mijn vriend hebben we nog geen opties

Eventueel nog andere en betere suggesties voor slaapzakken van max. 150eur.?
Tot 6 graden comfortabel in de Alpen? Lijkt me nogal krap eerlijk gezegd. Heb het daar in de zomer soms een stuk kouder gehad (ook al op zo'n 1500-1600m).
Ik dacht dat je ondertussen wel weg was...
Hetlevenismooi was degene die op 22 mei schreef:
di 22 mei, 2018 13:14
...Omdat ik over een week vertrek ga ik misschien ook nog ...:
Ik denk niet dat jullie echt weten of het fietsen wat voor jullie is. Je schrijft ook ergens over je vriend:
Hetlevenismooi schreef:
di 29 mei, 2018 14:29
Omdat hij nooit langer dan een uurtje met de fiets heeft gereden en we liever ...
Dus koop gewoon iets dat vooral niet duur is; let bij een slaapzak wel op de lengte; je vriend heeft wel een 'large' slaapzak nodig. Het is zomer, dus echt koud zal het niet zijn, eerder te warm op dit moment. Als het in de Alpen koud is, neem dan een zimmer frei, zoveel nachten zijn het niet op de trip. Na de reis weten jullie sowieso veel beter wat jullie willen.
Leon schreef:
di 29 mei, 2018 15:30
Ik dacht dat je ondertussen wel weg was...
Hetlevenismooi was degene die op 22 mei schreef:
di 22 mei, 2018 13:14
...Omdat ik over een week vertrek ga ik misschien ook nog ...:

We hebben een week uitgesteld om wat beter voor te bereiden en spullen te kopen.
Inderdaad, als we vaker gaan kunnen we altijd nog overschakelen naar de betere spullen. Nu is het vooral keuzes maken qua wat we denken nodig te hebben.[/quote]
Fedor schreef:
di 29 mei, 2018 15:26
Tot 6 graden comfortabel in de Alpen? Lijkt me nogal krap eerlijk gezegd. Heb het daar in de zomer soms een stuk kouder gehad (ook al op zo'n 1500-1600m).
we nemen thermische kleding en een liner mee, moet lukken denk ik..
Kijk eens bij Decathlon. Vaak goede spullen voor niet teveel geld. Althans dat vind ik.
De vraag is of er op 1500 meter geslapen wordt of dat er na de pas weer afgedaald wordt naar zachtere regionen?
Ik heb ruime ervaring met kamperen op 1500 meter (vaste plek). Het koelt daar sneller af dan in het hoofddal. Ook zit je meer in de mist en regen. Ik zou voorkomen dat je spullen meeneemt, terwijl je het kan ondervangen met plannen. (Je kan bijv. een halve dag fietsen, zodat je pas de volgende ochtend aan de klim gaat beginnen. Ben je gelijk wat meer uitgerust.) De rest van je reis heb je namelijk een te warme slaapzak, zoals een winter uitvoering.

Ik heb beginnerservaring opgedaan met een Vango tent. Erg veel kwaliteit voor weinig. Het zat werkelijk goed in elkaar en kan tegen een stootje. Ik verwacht dat dan ook van hun slaapzakken. In verband met mijn lengte heb ik een grote synthetische slaapzak. Die blijf ik voorlopig nog gebruiken en dan weet ik daarna nog niet zeker of ik wel dons wil. Het hoeft dus niet per se duur te zijn op fietsvakantie.
groverr schreef:
di 29 mei, 2018 20:59

Ik heb beginnerservaring opgedaan met een Vango tent. Erg veel kwaliteit voor weinig. Het zat werkelijk goed in elkaar en kan tegen een stootje. Ik verwacht dat dan ook van hun slaapzakken.
Ik heb de vango ultralite pro 200 besteld. Wij hadden voordien ook goede ervaringen met vango slaapzakken. Hij gaat tot 4 gr comfort, dus ik kan hem ook nog in lente en herfst gebruiken. Waarschijnlijk zal hij vaak wat te warm zijn op deze reis, maar ik heb ook een liner mee dus die kan ik ook alleen gebruiken.

Mijn vriend is voor een dekenslaapzak van naturehike gegaan met een comfort temp van 8 gr.