Geen idee of er behoefte is aan deze tip. Zo niet, snel overheen lezen. Maar de afgelopen tijd zijn we heel wat fietsers tegen gekomen met tassen die langs de kant van de weg liggen. Welke (Duitse) tassen je ook neemt, ze hebben er allemaal last van. Dingen lijken gebouwd te zijn voor een rustig reisje langs de Rijn of een tochtje naar Santiago. Niets mis mee maar als je even lekker onverhard wil rond crossen vallen die tassen als rijpe appels van de boom. Hoe goed de tashaken ook zij. Probleem zit in de onderste haak. Die ‘floept’ nogal eens van de drager af. Fietsers met een beetje natuurkunde knobbel begrijpen dat wel. Op een plek vast gehouden gaat mis. Iets met centrifugale kracht. Uitleg kan ik geven maar sta liever stil bij de oplossing.
Ik dacht dat meer mensen dit deden die de bush op zoeken maar al sprekend met andere fietsers leek het alsof wij het ei van Columbus hadden uit gevonden. Kan haast niet. Dus even gedeeld. Wellicht hebben jullie er wat aan.
Op een been kan je niet lopen dus twee haken. Alle kracht bij het vol in een gat belanden met je fiets wordt keurig verdeeld. De tas kan geen kant op. Heel wat onverharde trails mee gereden. Tassen blijven keurig zitten.
Ik dacht dat meer mensen dit deden die de bush op zoeken maar al sprekend met andere fietsers leek het alsof wij het ei van Columbus hadden uit gevonden. Kan haast niet. Dus even gedeeld. Wellicht hebben jullie er wat aan.