Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gasbrander of benzine brander - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

gasbrander of benzine brander

144 berichten
Carl schreef:
di 22 mei, 2018 22:20
Ik gebruik ook prikblikjes. Een nadeel daarvan waar ik, zover ik me kan herinneren, hier nog nooit iets over gelezen heb, is dat het - althans voor mij - moeilijk in te schatten is hoe lang je nog vooruit kunt met je blikje. Ik heb dan ook graag ruim tevoren een nieuw blik op voorraad. Een daarmee samenhangend probleem dat ik tegenkom, is dat het blikje altijd leeg is als de pasta twee minuten aan de kook is. Ik moet dan de brander eerst laten afkoelen voor ik de kop van de tankhouder kan schroeven en het gas kan vervangen om weer verder te koken. Dit zal afhankelijk zijn van de constructie van de brander.
Je kan redelijk inschatten hoeveel er nog inzit door te schudden, en verder kan je met je vingers voelen tijdens het branden waar het blikje koud wordt en zo het vloeistofniveau bij benadering bepalen. Bij vochtig weer zelfs te zien aan condens.

Gebeurt me desondanks wel eens dat ie onverwacht toch ineens leeg is (door holle bodem heb je op het eind nog maar weinig) en ik zonder zit, gelukkig tot nu toe makkelijk alternatieve maaltijd kunnen regelen, het ergste zit je eens een avond met droogvoer of een karig broodje kaas of een keer geen koffie aan ontbijt. En ook wel eens dat ik te vroeg een nieuw blikje koop en het nog een halve week meezeul. Allemaal wel te overzien :)
bast1aan schreef:
wo 23 mei, 2018 21:35
Carl schreef:
di 22 mei, 2018 22:20
Ik gebruik ook prikblikjes. Een nadeel daarvan waar ik, zover ik me kan herinneren, hier nog nooit iets over gelezen heb, is dat het - althans voor mij - moeilijk in te schatten is hoe lang je nog vooruit kunt met je blikje.
Je kan redelijk inschatten hoeveel er nog inzit [...]
Gebeurt me desondanks wel eens dat ie onverwacht toch ineens leeg is [...]
Carl schreef:
di 22 mei, 2018 22:20
Desondanks vind ik deze ongemakken te klein om een andere brander te overwegen.
bast1aan schreef:
wo 23 mei, 2018 21:35
Allemaal wel te overzien :)
Fijn te horen dat je het geheel met me eens bent! :)

Carl
Carl schreef:
wo 23 mei, 2018 21:49
Fijn te horen dat je het geheel met me eens bent! :)

Carl
En oh ja, met een weegschaal kan je nauwkeurig meten hoeveel er nog in zit. Dus gewoon meenemen, die keukenweegschaal, op je ultralight fietsvakantie ! :D
bast1aan schreef:
wo 23 mei, 2018 22:34
En oh ja, met een weegschaal kan je nauwkeurig meten hoeveel er nog in zit. Dus gewoon meenemen, die keukenweegschaal, op je ultralight fietsvakantie ! :D
En een calculator om uit te rekenen hoeveel gas ik per maaltijd verbruikt heb en hoe lang ik dus nog vooruit kan. :wink:

Carl