Additionally, paste this code immediately after the opening tag: pinion cranks aandraaimoment borgschroeven - Forum Wereldfietser

pinion cranks aandraaimoment borgschroeven

Ik verwacht binnenkort een kettingkast binnen te krijgen voor mijn PInion.18 versnelling.

Om die te monteren, moet ik crank en kettingblad verwijderen. Dat is geen probleem, lijkt me.
Daarna moet het er ook weer op, uiteraard. Nu is er van Pinion een service-video hoe het moet. Ziet er duidelijk uit

Bij 00:29 spreken ze over een 1,0-5,0 Nm draaimomentschroevendraaier, maar bij 06:45 en verder stellen ze die in op 6 Nm. Op de video op pinion.eu en in de handleiding op pinion.eu hebben ze het zelfs over 10 Nm.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik de 1e ben die dit opmerkt. Heeft iemand hier al eens een vraag over gesteld en een duidelijk antwoord over gekregen? Ik hoop niet dat ik mijn dure gecalibreerde 1,0-5,0 Wiha momentschroevendraaier nu voor niets heb gekocht...

Het vreemde is wel dat zo'n handschroevendraaier helemaal niet in 10 Nm lijkt te bestaan. 6 Nm bestaat nog wel.
10Nm met een schroevendraaier wordt ook lastig denk ik, vooral als je dat vaak moet doen, dan kom je al bij een 1/4" momentsleutel uit...
Pinion reageerde, de video's op hun eigen site (Vimeo) en op Youtube kloppen niet.
Vreemd dan wel dat de video op Youtube nog weer net anders is, een tweede foute versie maken vind ik wel slordig.

Maar de schroeven moeten dus met 10 Nm aangetrokken worden, en dan krijg je een momentsleutel-achtig ding met een 1/4" vierkant aansluiting onderaan en een T-greep bovenaan. Of een lief klein echt momentsleuteltje. Nu kan ik wéér op de postbode wachten, en moet ik ook nog vragen of die 1,0-5,0 Nm momentschroevendraaierhandgreep weer terug kan.
Ja ik zou gewoon een klein momentsleuteltje kopen van 2 tot 25NM, dan heb je ze allemaal wel gehad.
JurriaanK schreef:
do 17 mei, 2018 13:29
Pinion reageerde, de video's op hun eigen site (Vimeo) en op Youtube kloppen niet.
Vreemd dan wel dat de video op Youtube nog weer net anders is, een tweede foute versie maken vind ik wel slordig.

Maar de schroeven moeten dus met 10 Nm aangetrokken worden, en dan krijg je een momentsleutel-achtig ding met een 1/4" vierkant aansluiting onderaan en een T-greep bovenaan. Of een lief klein echt momentsleuteltje. Nu kan ik wéér op de postbode wachten, en moet ik ook nog vragen of die 1,0-5,0 Nm momentschroevendraaierhandgreep weer terug kan.
Best wel kwalijk dat dat niet klopt zeg. De andere aanhaalmomenten kloppen wel? Want die lijken me minimaal zo belangrijk.
Het is al weer even terug dat ik een pinion fiets in levende lijve heb gezien, maar stond het niet op de crank zelf?
Op mijn cranks zie ik niets als ik op de fiets zit en goed kijk.
Dan was dat wat anders dus, maar Pinion geeft dus 10NM op...