Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Toptouring 2000 scheuren - Forum Wereldfietser

Toptouring 2000 scheuren

Dag Paul,

ter informatie: de TT2000 wordt al een tijdje niet meer gemaakt. Het euvel aan de wangen heb ik vaker gehoord. Vaak kwam het door een te lage luchtdruk en een hoog gewicht op de fiets (bijvoorbeeld op een tandem). En ja, de wang was aan de slappe kant.
Ga naar de winkel waar je ze gekocht hebt en vraag of ze hem willen opsturen. Meestal krijg je dan na verloop van tijd wel een nieuwe set. :lol:
paul.p schreef:Is dit een vaak/normaal voorkomend iets dat de Conti Toptouring 2000 na ± 1500 km beginnen te scheuren op de zijkanten. We hebben ze op twee fietsen gezet, zijn beide geen zwaargewichten, bandenspanning normaal en geen zware bagage gehad.We zien dit nu op beide fietsen gebeuren en deze banden kan ik voor de winter dus gewoon weggooien.
Vreemd, ik rij er al heel lang op en heb nog nooit klachten gehad.
Ik laat ze wel altijd eerst een half jaartje liggen nadat ik ze gekocht heb.

Dan moet ik toch naar Amsterdam komen met die banden. Ze komen namelijk bij jouw vandaan.
Heb jij ff geluk krijg je ook nog een negerzoen bij je nieuwe banden! :lol:

Paul P.

je bent van harte welkom! Ik zal alvast een paar (of twee paar?) vervangende banden voor je klaarleggen. Dat wordt de Contact, maar je mag ook een andere kiezen hoor. Misschien de Schwalbe Marathon? :lol:
Michael W schreef: Vreemd, ik rij er al heel lang op en heb nog nooit klachten gehad.
Ik laat ze wel altijd eerst een half jaartje liggen nadat ik ze gekocht heb.
Wat is daar dan het voordeel van? eerst een half jaartje laten liggen?

Eric Schuijt schreef:Paul P.

Misschien de Schwalbe Marathon? :lol:
Euuhh... kan ook scheuren op de wang, zoals de ervaring mij heeft geleert, althans de XR uitvoering
Haike schreef: Wat is daar dan het voordeel van? eerst een half jaartje laten liggen?
Ooit gehoord dat het rubber dan wat verder uitgehard is, waardoor ze veel minder slijten. Of het waar is weet ik niet, maar 1500 km rijden met een Continental 2000 is gewoon erg weinig kilometers.

Racefietsers laten vaak hun banden een paar maanden 'drogen', zodat het rubber wat steviger wordt. En Haike, tja iedere band kan scheuren. Dat is een eigenschap van een rubbercompound als die wordt blootgesteld aan water, straatvuil, zonlicht, warmte- en koude, en fysieke belastingen. Maar misschien is de Dutch Perfect de juiste band voor jou? :lol:

Eric Schuijt schreef:de TT2000 wordt al een tijdje niet meer gemaakt. Het euvel aan de wangen heb ik vaker gehoord. Vaak kwam het door een te lage luchtdruk en een hoog gewicht op de fiets (bijvoorbeeld op een tandem). En ja, de wang was aan de slappe kant.
De wang was de achillespees van deze band. Eén keer heb ik meegemaakt dat een gloednieuwe TT2000 al na 200 m fietsen openscheurde. Weliswaar hield geen enkele band het op die reis lang uit (soms 7 lekken op 1 middag, zie http://www.keesswart.nl/fietsreportages ... 0Wales.htm), maar dit sloeg alles. We kregen een nieuw exemplaar dat pas na 6000 km bezweek, wederom aan scheurwang.
Sindsdien hebben we meer vertrouwen in de betere banden van Schwalbe. Ook daarvan heb ik er weleens eentje bij Eric teruggebracht, maar dat hou je zolang er op maandagochtend banden geproduceerd worden...

Eric Schuijt schreef: Maar misschien is de Dutch Perfect de juiste band voor jou? :lol:
:wink: