Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Moderator mopper topic - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Moderator mopper topic

moderator schreef:
zo 11 mar, 2018 14:48
Leon schreef:
zo 11 mar, 2018 14:11
Dat iedereen die materieel voordeel (geld of goederen) uit de branche ontvangt dit duidelijk in en/of bij elk bericht meldt. Hoe dit precies wordt vormgegeven vind ik een taak van het bestuur en ultiem de ALV.
Heel persoonlijk zou ik het liefst zien dat zulke forumleden dit in ieder geval in het onderschrift duidelijk maken en in geval ze het over concrete dingen hebben ook in het bericht zelf.
Eric Schuijt doet dit bijvoorbeeld heel duidelijk door zinnen te beginnen met 'In onze winkel ...'.
Leon,
Ik heb je vraag bij het bestuur gelegd. Alhoewel ik het wel lastig vind zoals ik ook al in een eerdere post aangaf. Als je een winkel hebt is het helder. Maar sponsoring is wat lastiger. Vaak is dat tijdelijk. Als ik een setje banden krijg om te proberen, hoe lang moet ik dit dan melden in mijn onderschrift?
Zelf heb ik ooit eens een zadel gekregen van Selle Royal om uit te proberen (na aanmelding op een algemene oproep op het forum). Ik ben erg tevreden over dat zadel. Niet omdat hij gratis was, maar omdat hij fijn zit. Als mensen nu naar een zadel vragen, dan geef ik dat aan. Is dit sponsoring? Moet ik nu mijn onderschrift wijzigen?
Lastig...
Ik denk dat je het antwoord zelf goed omschrijft: als je eens iets krijgt om te proberen dan lijkt het me voldoende als je dat er bij de betreffende berichten bij schrijft. De rest vergelijk ik dan voor het gemak met zzp-ers: als het in de praktijk een vast dienstverband lijkt te worden dan moet je het ook zo behandelen.

Behalve zelf een bedrijf hebben en gesponsord worden zijn er nog andere mogelijkheden; je kunt ook ergens werken. Zijn er nog meer mogelijkheden?

Helemaal waterdicht zal het nooit worden natuurlijk.
Sponsoren van Vereniging de Wereldfietser:
- de Vakantiefietser
- Koga Signature
- de Fietsvakantiewinkel
- Bike4Travel
- Herwerden
- Asian Way of Life

Ik geef toe dat niet alles hierboven even vaak aan bod komt in het forum (en Santos is niet eens een sponser ;)), maar moeten we niet voor alle zekerheid een verbod invoeren om over deze merken of winkels te praten?
Ik heb weer een paar reacties verwijderd.
Ik probeer juist te vermijden dat er beschuldigingen geuit worden en dan is het ook niet netjes om Peter daar rechtstreeks naar te vragen. Als je dat wil weten, doe dat dan even via PB.
moderator schreef:
zo 11 mar, 2018 17:10
Ik heb weer een paar reacties verwijderd.
Ik probeer juist te vermijden dat er beschuldigingen geuit worden en dan is het ook niet netjes om Peter daar rechtstreeks naar te vragen. Als je dat wil weten, doe dat dan even via PB.
Helemaal in de lijn van de intentie van dit topic. Dit topic is door een moderator gestart omdat ik mopperde op de moderatie, waarbij ik van mening ben dat niet iedere uiting op het forum van de wereldfietser mag blijven staan. Negatief geneuzel mag van mij best verwijderd worden, zeker als ze op een persoon zijn gericht en anoniem worden geuit. Het druist helemaal in tegen de open en respectabele sfeer die zo kenmerkend is voor de vereniging de Wereldfietser en terug te vinden is in het tijdschrift en te beleven is tijdens de evenementen en de omgang met elkaar en met de wereld die fietsers hebben.

En als je de open respectabele sfeer met de daarbij behorende forum regels je niet aanstaat, zoek je toch een andere plek op. In een ongezellige kroeg drink ik niet eens mijn biertje op. Dan slaat mijn bier dood en ben ik snel weg.

Het zou goed zijn als de sfeer van het tijdschrift en tijdens de evenementen ook terug te vinden is op de website. Zodat we de lezers en evenement bezoekers (de weg weer) terugvinden op de website en forum. "Ik heb weer een paar reacties verwijderd." zie ik dan ook niet als probleem. Daar hoor je mij niet op mopperen of ben ik dan off-topic?
Peter_K schreef:
zo 11 mar, 2018 15:25
javb2812 schreef:
zo 11 mar, 2018 15:22
Peter_K schreef:
zo 11 mar, 2018 15:15
De spammers wordt intussen geen haar breed in de weg gelegd.
Zijn ze misschien tactischer dan jij?

Hans
Absoluut, zij hebben daar ook belang bij natuurlijk.

En zover ik weet van hoe de hazen lopen in deze vereniging hebben zij ook persoonlijke invloed.
pfff. Denk ik je een hint te geven, maar nee hoor. Meneer geeft er opnieuw een achterdochtige en speculatieve draai aan. Voor zover je op dit forum een goede inbreng hebt, wordt die heus niet op waarde geschat als je zo bezig blijft.

Hans
Eric op de Fiets schreef:
zo 11 mar, 2018 18:53
"Ik (de moderator) heb weer een paar reacties verwijderd." zie ik dan ook niet als probleem. Daar hoor je mij niet op mopperen of ben ik dan off-topic?
Het openen van een moderator - mopper - topic blijkt een tactisch gouden zet geweest te zijn van het moderatorteam. Alle kritiek op de moderator is ineens constructief en meewerkend van aard, en zo langzamerhand krijgt deze meer complimentjes dan bagger over zich heen. Je zou die complimentjes kunnen afsplitsen in een moderatoren - complimenten - topic, maar dat zou dan natuurlijk binnen de korste keren ontsporen. :wink:

Hans
Als je een bedrijf hebt in spullen die op een forum worden besproken zal je zelf bevooroordeeld zijn, dat hoeft overigens helemaal niet om gemene economische reden te zijn maar waarschijnlijk omdat de persoon gewoon enthousiast is over het product wat die verkoopt. Enthousiast zijn kan overigens ook prima zonder commerciele achterliggende reden. Als iemand, al dan niet uit commerciele overweging of ander enthousiasme, onzin uitkraamt of te mooie verhalen vertelt, denk ik dat het vooral zinvol is om over de inhoud te discussieren, en is het vooral goed als iemand anders dat kan weerleggen. Als iemand bv roept dat een riemaandrijving 21 000km meegaat, dan is dat gewoon een N=1 verhaal. Dan is het mss handig om er op te wijzen dat er ook gevallen zijn waarbij deze veel sneller stuk gaat. En dat er problemen ontstaat met vuil e.d. Ontstaat er een wat evenwichter beeld.

Verder kan ik me voorstellen dat stokpaardjes zoals bv Santos-ophemelaars en Santos-haters nogal vermoeiend zijn en geen zinnige bijdrage leveren, ik vind wel dat er discussie over facetten rondom Santos fietsen mogelijk moet zijn.
Grappig eigenlijk dat de moderator zo in de discussie mee gaat. In hoeverre is dat eigenlijk in lijn met de taak van de moderator. :wink:

Ik gaf trouwens net een plusje bij Eric op,de fiets, ik ben het helemaal met hem eens (dit is trouwens niet bedoeld als uiting van reclame!)
redmiller schreef:
ma 12 mar, 2018 19:57
Grappig eigenlijk dat de moderator zo in de discussie mee gaat. In hoeverre is dat eigenlijk in lijn met de taak van de moderator. :wink:
We vinden het niet meer dan normaal dat de moderator de discussie aan wil gaan. We zien onszelf niet als in een ivoren toren boven het forum. We horen graag wat er leeft, wat men anders wil en wat mensen vinden dat de moderator anders zou moeten doen. Mits respectvol en onderbouwd. Wat dat betreft is de taak niet zo strak omlijnd.
redmiller schreef:
ma 12 mar, 2018 19:57
Grappig eigenlijk dat de moderator zo in de discussie mee gaat. In hoeverre is dat eigenlijk in lijn met de taak van de moderator. :wink:

Ik gaf trouwens net een plusje bij Eric op,de fiets, ik ben het helemaal met hem eens (dit is trouwens niet bedoeld als uiting van reclame!)
Hemel, je moet er niet aan denken dat we op het forum niet met elkaar in gesprek kunnen gaan. Maar er zijn grenzen. Overigens wil ik even reclame maken voor een product waar een zeer groot commercieel belang bij heb. Iets waar muziek in zit. Zie ook mijn onderschrift.... :lol: De enorme kosten hiervan betaal ik van mijn zakgeld. :shock:
moderator schreef:
vr 19 jan, 2018 12:38
Als je wilt klagen over de (acties) van de moderators dan kan dat ik dit topic.
Ik heb geklaagd over scheldwoorden op dit forum.
Ik vond het duidelijk scheldwoorden - broekplassers en azijnpissers - van iemand die gefrustreerd is geraakt door reacties van anderen maar daar niet inhoudelijk op wil reageren en ook niet even tot tien telt, zoals ook in de forumregels vermeld is. Het was daarbij een commerciële partij die meerdere mensen hier middels deze woorden de wacht aanzegde, maar dat terzijde.

Ik krijg echter van een moderator de reactie dat ik kennelijk de enige ben die er aanstoot aan neemt en dat hij de worden niet erg genoeg vindt om te verwijderen.

Ik vind dat een belachelijke situatie. Ik vind dat gescheld niet moet kunnen en dat gescheld verwijderd moet worden, niet pas nadat er door jan en alleman over geklaagd wordt en er dan vooral ingegrepen lijkt te worden omdat dat geklaag zo vervelend is. Dat is shooting the messenger.

Het begon een paar jaar geleden met een langdurige discussie over trollen die maar steeds hun gang konden gaan. Andere onderwepren volgden. Ik vind het meer dan jammer dat het nog steeds zo lijkt te gaan bij handhaving van forumregels, dat er eerst een hele heisa over moet komen en dat vooral de heisamakers dan aangekenen worden dat ze vervelend doen voordat er ingegrepen wordt.

Vinden jullie dat zulke scheldwoorden kunnen?
Ik ben het met je eens dat scheldwoorden niet thuishoren op een forum. Wat ik eigenlijk vervelender vind, zijn de passages waarin geen scheldwoord wordt gebruikt, maar waarin het vileine er toch vanaf druipt. Maar ja, die zijn dan wel goed verwoord.
Nee, schelden dat kan niet. Zelf kreeg ik laatst het advies een Asperger test te laten doen. Toen ik klaagde bij de moderators dat dat toch echt over de streep is werd er niets gedaan omdat ik het zogenaamd zelf had uitgelokt omdat ik vrij robuust was geweest (maar zonder op de persoon te spelen). Als dat al over de streep was geweest zouden beide posts verwijderd moeten worden lijkt me.
De moderators lijken maar niet het verschil te willen zien tussen harde zakelijke argumenten en persoonlijke aanvallen, of tussen feiten en meningen: you can have your own opinions, but you cannot have your own facts.
Ik vind "azijnpisser" treffend gebruikt voor bijdragen die zo negatief van aard zijn dat je ze in het normale omgangsverkeer (face to face) niet zou gebruiken. Bijvoorbeeld onder het mom van 'ik ben de expert' - best wel vervelend. Ik zie het woord dan ook als nuttig signaal voor "Let op dat de balans niet volledig doorslaat naar het afkraken".
Leon schreef:
do 03 mei, 2018 11:20
Ik krijg echter van een moderator de reactie dat ik kennelijk de enige ben die er aanstoot aan neemt en dat hij de worden niet erg genoeg vindt om te verwijderen.
Dat er meerdere klachten noodzakelijk zijn vindt ik een ernstige situatie. Dat betekent dat met groepsvorming dit forum geheel naar je hand gezet zou kunnen worden door groepsgewijs te klagen.

Forum Regels zijn er niet voor niets, en moeten gewoon aangehouden worden, geheel los van het aantal klachten.
Ik vond de scheldwoorden wel meevallen, gezien de context waarin ze geplaatst werden (niet op iemand persoonlijk (al was ik wel één van de aangesprokenen ;)).

Andere termen die gebruikt hadden kunnen worden in deze context zouden bijv. klagers of zeurders zijn. Is dat dan minder erg? Als mensen zich beledigd voelden zouden ze hier ook over vallen.
Leon schreef:
do 03 mei, 2018 11:20
moderator schreef:
vr 19 jan, 2018 12:38
Als je wilt klagen over de (acties) van de moderators dan kan dat ik dit topic.
Ik heb geklaagd over scheldwoorden op dit forum.
Ik vond het duidelijk scheldwoorden - broekplassers en azijnpissers

Vinden jullie dat zulke scheldwoorden kunnen?
Ik de context van dat topic: Absoluut niet!(wel degelijk was het daar een directe aanval) In een andere context, of met een duidelijke knipoog :wink: dan misschien wel.
Nu we toch dingen in de groep aan het gooien zijn, dan heb ik er ook een:

Stel dat er forumbezoekers zouden zijn die zich met alles bemoeien, overal een (al dan niet gefundeerde) mening over hebben, overal verstand van hebben, alles beter weten, op alle slakken zout leggen en wekelijks meerdere berichten melden. Moet je dan als (vrijwillige) moderator daar elke keer weer tijd aan besteden en alles klakkeloos uitvoeren wat ze vragen? Of kun je die mensen beter zelf moderator maken?
Let wel: Ik heb het hier over fictieve personen. Deze bestaan natuurlijk niet op ons forum.
Maar hoe zou jij dit aanpakken?
moderator schreef:
do 03 mei, 2018 12:58
Nu we toch dingen in de groep aan het gooien zijn, dan heb ik er ook een:

Stel dat er forumbezoekers zouden zijn die zich met alles bemoeien, overal een (al dan niet gefundeerde) mening over hebben, overal verstand van hebben, alles beter weten, op alle slakken zout leggen en wekelijks meerdere berichten melden. Moet je dan als (vrijwillige) moderator daar elke keer weer tijd aan besteden en alles klakkeloos uitvoeren wat ze vragen? Of kun je die mensen beter zelf moderator maken?
Let wel: Ik heb het hier over fictieve personen. Deze bestaan natuurlijk niet op ons forum.
Maar hoe zou jij dit aanpakken?
Als die mensen steeds ongelijk hebben, ongenuanceerd hun verhaal doen, niet voor rede vatbaar zijn, steeds onterecht dingen dingen melden en vooral ook zelden iemand helpen met hun fiets of reis dan zou ik ze van het forum gooien.
gios schreef:
do 03 mei, 2018 12:44
Leon schreef:
do 03 mei, 2018 11:20
moderator schreef:
vr 19 jan, 2018 12:38
Als je wilt klagen over de (acties) van de moderators dan kan dat ik dit topic.
Ik heb geklaagd over scheldwoorden op dit forum.
Ik vond het duidelijk scheldwoorden - broekplassers en azijnpissers

Vinden jullie dat zulke scheldwoorden kunnen?
In de context van dat topic: Absoluut niet!(wel degelijk was het daar een directe aanval) In een andere context, of met een duidelijke knipoog :wink: dan misschien wel.
De context en/of een emoticon kunnen het verschil maken. Het kan ook zijn dat dit gebruikt wordt om het toch maar gezegd te hebben en geeft de context en/of de emoticon je een gevoel dat gebruik van het woord daardoor geoorloofd is.

Hieronder het aantal keren dat gebruik gemaakt is van deze scheldwoorden:

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/sear ... ekplassers in 1 topic

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/sear ... zijnpisser in 3 topics

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/sear ... ijnpissers in 5 topics

(hierbij de dubbelingen en dit topic er uit gehaald).

Maar als je deze scheldwoorden openlijk op het forum mag gebruiken, welke allemaal dan nog meer en waar stopt het?