door
Sonny » di 01 mei, 2018 09:20
Roomijsje schreef: ↑di 01 mei, 2018 04:52
Het is wel goed dat het ter sprake komt. Het doel van het fietsen moet bij de bikefitter wel duidelijk zijn. Iemand met enkel ervaring in het aanmeten van (zeer) sportieve fietsen zal voor mij minder geschikt zijn.
Ik denk er zelf over om de meting bij van Herwerden in Voorburg te laten doen. Daar heb ik de fiets ook gekocht en zij hebben ervaring met zowel tour fietsen als sportieve fietsen.
Ik denk als je aangeeft wat je wensen zijn, dat je er snel achter komt of het een goed adres is voor jou. Bij de bikefit die ik heb gedaan werd ook naar mijn flexibiliteit gekeken. En vervolgens mijn wensen qua fietsen. Ik wil om mij heen kunnen kijken en dus ook niet te diep zitten. Verder werd er gekeken naar een hele reeks variabelen die tijdens het fietsen 'on the fly' aangepast konden worden waardoor je heel goed kan voelen wat lekker zit en wat niet. Lengte van de crank, stand van de knieën, setback, zadelhoogte, afstand zadel tot stuur. En dat alles ondersteund door metingen op de computer die een verschil weergeeft in wattage, maar ook verdeling van voetdruk op de pedalen, drukpunten op het zadel etc.
Het klinkt ingewikkeld maar als je bezig bent is het best logisch.