In elk geval: ik doe mijn woon-werk-verplaatsingen al meer dan vier jaar met een E-Orca: een velomobiel met Rohloffnaaf en ondersteuning... Daarmee maakte ik ook al prachtige Europareizen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Fedor schreef: Wat? Er zijn al e-Bikes met Rohloff (zelfs met electronische schakeling, speciaal voor e-Bike-gebruik).
Kwestie van lezen.Eric Schuijt schreef: ↑do 11 jan, 2018 09:45Op zondag 14 januari 2018 organiseert de Accell groep/Koga een dag die helemaal is gewijd aan vakantiefietsers: de Koga Trekkingdag. Stel al je vragen aan Koga over hun Koga's en Koga-Signature-lijn en bekijk en test hun nieuwste e-bike (Bosch met Rohloff E-14) voor vakantiefietsers. Ze hebben vier prototypemodellen rijklaar staan.
Rohloff heeft geen probleem met het vermogen (althans niet bij een normale e-Bike, bij een SP weet ik niet). Wel wordt bij schakelen (daarom de electronische schakeling) even het vermogen verminderd.
`
Veel (getrainde) wielertoeristen rijden ook achteraan de 30, vooraan in de 40 en ongevallen door een probleem in de aandrijflijn zijn voorzover ik weet eerder uitzonderlijk. Overigens is de derailleur veer het hardst gespannen als je op het grootste kransje zit, dus de kans dat ie dan net lost is kleiner dan elders. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Wel verwacht ik dat zo'n fiets nog veel gevoeliger is voor ketting/tandwielen slijtage omdat je nu eenmaal met hogere krachten zit.Leon schreef: ↑di 01 mei, 2018 15:36Ligt dat aan mij of vinden anderen het ook misschien wat eng om continu hoge snelheden te rijden met een speedbike-derailleurfiets? De ketting slingert dan immers continu alle kanten op - er is niet overal glad asfalt - en wat gebeurt er dan als de kettingloop mis gaat? Ik ga zelf regelmatig zo hard, maar dat is wel een afdaling met de benen stil, waarbij de ketting dus stilstaat. Ik zorg dan al altijd dat de ketting zeker niet om het grootste kransje ligt.
Wat fijn dat er alternatieven zijn voor de minder poets-en-sleutel-goden, ook al kost dat een aantal procenten in efficiency.
Steek je me nu een veer in mijn kont of in mijn oog?Hans Keesom schreef: ↑wo 02 mei, 2018 17:33Wat fijn dat er alternatieven zijn voor de minder poets-en-sleutel-goden, ook al kost dat een aantal procenten in efficiency.
Meer een schuldbekentenis dat ik schandalig weinig aan het onderhoud doe aan mijn fiets en dat ik 'm zaterdag weer fijn bij de FM langsbreng voor een beurt. Ieder z'n vakLeon schreef: ↑wo 02 mei, 2018 17:35Steek je me nu een veer in mijn kont of in mijn oog?Hans Keesom schreef: ↑wo 02 mei, 2018 17:33Wat fijn dat er alternatieven zijn voor de minder poets-en-sleutel-goden, ook al kost dat een aantal procenten in efficiency.
Hallo Bert,BertKremer schreef: ↑zo 20 mei, 2018 17:52Vorig weekend zijn op weg naar huis (Zuid-Limburg) vanuit Clervaux in Luxemburg via Troisvierges, Monschau en Aken, over de Vennbahn in één dag naar huis gefietst; 160 km totaal (beetje rond gefietst in Monschau op zoek naar hotel) en ik had nog 50% over in de accu ,en nog een actieradius van 82km. Nu is het vanaf Monschau natuurlijk een beetje vals plat naar beneden, maar zelfs de fietsenmaker was verrast! Als je een beetje goed meetrapt kun je heel ver komen met één accu.