door
J---> » zo 29 apr, 2018 20:51
@ Ed_S
Ik begrijp je verhaal en ken de aanbeveling van Jones voor de toepassing van dit stuur. Echter, gelukkig staat het iedereen vrij om de spullen te gebruiken zoals je zelf wil
Mijn montage heb ik bewust zo gedaan. Zoals in mijn eerdere bericht aangegeven, ik wilde de brede loop bar voor deze fiets om meer 'controle'/(gevoel van) stabiliteit te krijgen. Dus bewust de handvaten en shifters + remhendels aan het uiteinde gemonteerd. Meerdere redenen voor:
- Twee kinderen achterop betekent ook twee keer een fietsstoel + twee keer een montagebeugel; resultaat is meer dan 30 kg gewicht dat ook nog eens relatief hoog zit (op de drager die onderdeel is van het fietsframe zelf). Die kids zitten niet stil, maar zijn enthousiast, vooral ook in het 'klieren' van elkaar, dus het beweegt nogal
Tel er nog een paar volle front rollers bij op en dan heb je best wat massa in bedwang te houden.
- Ik wil breed zitten voor stabiliteit, maar af en toe ook smal, bijv. rechte weg en wind tegen. Een handpositie meer naar het midden is dan fijn. Bovenaan de loop is niet handig, omdat daar meestal dat tasje zit (zonder frontrollers is er geen bagagemogelijkheid als er twee stoeltjes gemonteerd zijn). Juist handig is de 'split' in de loop, waar je dan je duim kunt steken en waarbij je handpalm dan in de richting van de handvaten uitkomt. Als daar (bij je handpalm) dan shifters of remgrepen in de weg zitten, dan is dat juist weer niet fijn. Ideaal dus dat je bij de brede loop bar die zaken meer naar het uiteinde van het stuur kunt monteren.
(De smalle versie heb ik op een MTB, dus daar ben ik mee bekend.)