Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veilig van Luik Maas naar langres - Forum Wereldfietser

Veilig van Luik Maas naar langres

Hallo ik wil in maart volgend jaar na langres via de Maas maar moet ik mij redelijk veilig voelen alleen en ook snachts als ik een tent wil opzetten tis mijn eerste keer dan in Frankrijk hoop dat er geen engerds komen dank u 😏
Je weet dat het in Frankrijk stikt van de Fransen hè? :shock:
Ik stel vraag omdat ik vorig jaar iets gelezen had over jogster die verkoold is gevonden naast rivier gray die niet ver van langres is dus mijn vraag is niet apsurt ik weet overal kan er wat zijn 😌

Bijlagen

Overal kunnen idioten rondlopen, elk land heeft wel zijn eigen gruwelijke verhalen (kijk maar naar Nederland zelf, recentelijk nog).

Als je je veiliger wilt voelen, ga dan niet wildkamperen. Frankrijk stikt van de campings (ook goedkopere), da's dan maar een kleine investering voor een veiliger gevoel.
Ik wilde net zeggen , M Faber ; doodeng !

P.S. APsurt is dus met een B en D ; absurd , en voor de rest lopen de zinnen ook niet helemaal lekker maar dat komt eigenlijk hoofdzakelijk door het ontbreken leestekens . . . en " ik stel vraag " ( maar daar zullen ze je toch niet om willen vermoorden ? )

Voor de rest : idd. naar de camping gaan !
Het genoemde drama valt onder 'gedood door partner' .

Vrouwen worden meest gedood door hun partner, mannen door kennissen/vrienden. Buiten je eigen omgeving op vakantie gaan en relaties thuis laten is een verstandige risicomijdende strategie.

Prettige vakantie!
Fedor schreef:
ma 16 apr, 2018 06:54
Frankrijk stikt van de campings.
9167 op precies te zijn, dit jaar, officieel.
Tussen Luxemburg en Langres is het echter niet zo dik gezaaid met campings, dus het boek waarin álle campings van Frankrijk staan is wel een idee:
https://www.dezwerver.nl/r/europa/frank ... to-presse/
Die 15 euro heb je zo terugverdiend.
in de gids de Internarionale Maasroute staan alle campings van Maastricht naar Langres beschreven , dus ook in Belgie, waar niet veel campings aan de de Maas zijn. https://www.cyclingeurope.nl/routes/maasroute/index.php
t45316000 schreef:
zo 15 apr, 2018 23:39
Ik stel vraag omdat ik vorig jaar iets gelezen had over jogster die verkoold is gevonden naast rivier gray die niet ver van langres is dus mijn vraag is niet apsurt ik weet overal kan er wat zijn 😌
In Amsterdam-West zijn regelmatig liquidaties en andere schietpartijen geweest de laatste jaren. Is dat een reden om niet naar Haarlem te gaan? :wink:
Shrek schreef:
ma 16 apr, 2018 18:16
In Amsterdam-West zijn regelmatig liquidaties en andere schietpartijen geweest de laatste jaren. Is dat een reden om niet naar Haarlem te gaan? :wink:
Er is toch nooit een goede reden om naar Haarlem te gaan? :roll:

Maar even terug naar de originele vraag:
Je gezond verstand gebruiken is belangrijk om zulke enge dingen te vermijden. Dat artikel is natuurlijk een gruwelijke gebeurtenis, maar je weet verder de context ook niet (afgesloten van de wereld met koptelefoon, sexy outfit op een donkere lugubere plek? een stalker of ex die kwaad in de zin heeft? een compleet gestoord iemand?) het blijft achteraf giswerk.

De tip om niet wild te kamperen is verstandig, heb ook altijd een opgeladen telefoon bij je, en spreek met iemand van het thuisfront af dat je iedere dag op een vast moment even belt of alles goed gaat. Kom je in een situatie die slecht aanvoelt, pak de hint en ga verder.

Maar verder is België en Frankrijk een normaal land waar verder normale mensen wonen, niet echt anders dan Nederland en in mijn ogen ook niet meer of minder veilig.
Of vraag of je bij boeren in hun weiland ma kamperen, of bij mensen in hun tuin. :)
Bedankt reacties
Wild kamperen is in Frankrijk verboden.
Georg schreef:
ma 16 apr, 2018 20:06
Wild kamperen is in Frankrijk verboden.
Wild kamperen is altijd verboden, je moet gewoon een beetje rustig blijven. :wink:

Wildkamperen - zonder spatie - is in Frankrijk onder bepaalde voorwaarden toegestaan.
Lees: https://fr.wikipedia.org/wiki/Camping_sauvage
Door google vertaald: https://translate.google.nl/translate?s ... edit-text=

Je tent opzetten bij iemand in de tuin is volgens mij geen kamperen in wettelijke zin, dus het mag; of vergis ik me daar in?
Het komt erop neer dat het bij wet verboden is, in vrijwel heel Frankrijk. Dat leek mij gezien de eerste post in dit draadje nuttig om even te benadrukken.

Ik zeg niet dat ik me daar altijd aan zal houden overigens. Maar op het internet verhaalt de actieve buitensporter maar wat graag over stoere en ongerepte kampeeravonturen, helaas is de "officiele" praktijk vaak anders.

Verder geen idee wie de TS is, man of vrouw, wie er achter het rare nummer schuilgaat. "eerste keer in Frankrijk" lijkt me niet direct een aanbeveling om maar ergens je tent op te zetten, eerlijk gezegd.
Maar goed, vrijheid blijheid natuurlijk.

Als we het toch over Fr hebben; het maakt natuurlijk wel heel veel uit waar je je bevindt. Stad, sociale samenstelling, industrie, natuur etc etc. Zelfs de verschillende delen van het land hebben een heel andere sfeer en aard, ook wat het subjectieve gevoel van veiligheid aangaat. Althans, dat vind ik.