Inmiddels al wat korte tochten gefietst met de Off-Rohler. Vanmorgen zelfs nog een mooie MTB tocht gemaakt in het mooie Salland alvorens te vertrekken naar de Wereldfietsbeurs in Ede (ik ben die persoon die al die voorgaande wereldfietser bladen heeft meegenomen voor een euro per stuk om al jullie verhalen te gaan lezen
).
Terug naar mijn eerste fiets ervaringen met de Off-Rohler: Mijn eerste impressie is toch wel dat het een enorme stabiele fiets is die heel erg wendbaar is. Heb nog wel stuur en zadel nog wat bijgesteld van sportief naar iets neutraler maar dat lijkt me normaal na een paar fietstochten. Wat me opvalt is het feit dat een Rohloff naaf toch wel erg fijn is t.o.v. de derailleur die ik tot nog toe gewend was. Gemakkelijker schakelen maar ook heel snel van 2+ verzet wisselen is eenvoudiger geworden (mits ik anticipeer op de juiste versnelling).
Daarnaast ben ik erg blij met de dikke banden die de MTB ervaring in combinatie met het scherpe stuurgedrag aardig evenaren. Nu nog een leuke reis met de nieuwe fiets... ik begin waarschijnlijk maar met de LF1 route maar heb wel stiekem boekjes van de highlands in Schotland en de Benjaminse van Parijs aangeschaft tijdens het bezoek aan de beurs...