Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zoek dakdrager voor elektrische fietsen. - Forum Wereldfietser

Zoek dakdrager voor elektrische fietsen.

Ik ben aan het rondkijken naar een geschikte dakdrager voor onze elektrische fietsen.
Als ik naar de foto's kijk, denk ik dat greep van de fietsendrager die rondom de onderbuis moet klemmem net op de plaats klemt waar de accu-contacten zich bevinden :?:
Uiteraard is het wel de bedoeling om eerst de accu te verwijderen, maar vrees toch dat de klem net op de accu-houder terecht komt.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Afbeelding

Afbeelding
Hoeveel weegt zo’n Merida zonder accu ?
Heb je ervaring met fietsdakdragers ? Het karwei lijkt me een flinke spierballen kweker.

Bij fietsdakdragers kom je al snel bij Thule terecht. Buiten het feit of de bevestiging mogelijk is, is de maximale belasting bij Thule 20 kg.
Dat gewicht ga je lastig omhoog krijgen (ook zonder accu op de fiets). Bij ff zoeken is er eigenlijk geen aanbod van dakdragers voor elektrische fietsen... da's vast niet voor niets.

Vroeger ben ik wel scharnierende dakdragers tegengekomen (hoefde je minder hoog te tillen) maar ook die zijn lastig te vinden.
Je komt bij menig auto of drager ook al gauw aan de maximale belasting van de dakdrager.
Alvast mijn excuses mocht ik jullie hier op het verkeerde ben hebben gezet :oops:
Bedoeling is om 2 dakdragers in de garagevloer van de camper te monteren en daar lijken dakfietsdragers geschikt voor. Alleen zit ik verveeld met de klem die net op de plaats waar de contacten van de fiets-accu zijn bevestigd.
Moris schreef:
vr 06 apr, 2018 21:51
Alvast mijn excuses mocht ik jullie hier op het verkeerde ben hebben gezet :oops:
Bedoeling is om 2 dakdragers in de garagevloer van de camper te monteren en daar lijken dakfietsdragers geschikt voor. Alleen zit ik verveeld met de klem die net op de plaats waar de contacten van de fiets-accu zijn bevestigd.
Dus, toch niet geschikt want je zegt het zelf ..."de klem die net op de plaats waar de contacten van de fiets-accu zijn bevestigd"
Moris schreef:
vr 06 apr, 2018 21:51
Bedoeling is om 2 dakdragers in de garagevloer van de camper te monteren en daar lijken dakfietsdragers geschikt voor.
Is dit misschien wat?
Ed kettingvet schreef:
vr 06 apr, 2018 22:49
Moris schreef:
vr 06 apr, 2018 21:51
Alleen zit ik verveeld met de klem die net op de plaats waar de contacten van de fiets-accu zijn bevestigd.
Dus, toch niet geschikt want je zegt het zelf ..."de klem die net op de plaats waar de contacten van de fiets-accu zijn bevestigd"
Helaas heb ik dit niet zelf kunnen testen, vandaar mijn vraag hier of er iemand is met gebruikerservaring van dit type fietsendragers.
Mijn fiets weegt exclusief de accu 20.5kg, en kan tijdens het transport eruit gehaald worden en indien nodig zelfs opgeladen worden in de garage van de camper. De Thule dak-fietsendrager schrijft voor dat de fiets niet meer dan 20kg mag wegen. Aangezien deze in de garage van de camper kan gestald worden, is de fiets alvast vrij van windstoten, enz.. Kortom, het gewicht zelf lijkt me geen probleem te zijn.

Enkel de mogelijkheid om de klem van de fietsendrager op de schuine onderbuis van het frame te klemmen, net thd van de accu-contacten?