Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NAJAARSTREKTOCHT, 8-10 september 2006 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

NAJAARSTREKTOCHT, 8-10 september 2006

anita ,het was een mooie tocht door een verrassend stukje nederland geweldig !!

Hoi,
Het was een heerlijk weekend en een apart eiland!
Groeten,
Leon
Tiengemeten op Google Earth (vanaf dit weekend heel NL in hoge resolutie,
meer zien: http://tinyurl.com/syzuq
Dubbelklik met linkerknop om in te zoomen, met rechtermuisknop om uit te zoomen,
Afbeelding
Hoi Leon,

De info is toch ouder dan je denkt. Mijn auto staat nog voor de deur van mijn oude adres waar ik ruim een jaar niet meer woon.

Wel leuk om Tiengemeenten zonder camping te zien

Er is al veel verbeterd aan de natuur.

Groetje

Eric

Wat een geweldig weekend weer!!
Altijd weer nieuwe gezichten en boeiende gesprekken. :D

Tja wat een geweldig weekend, uiteraard door de goede organisatie en het heerlijke weer.

Ik zou bijna zeggen wie gaat er dit weekend mee, het blijft tenslotte mooi weer……

met zonnige groet,
Anneke

anne1506 schreef:Tja wat een geweldig weekend, uiteraard door de goede organisatie en het heerlijke weer.

Ik zou bijna zeggen wie gaat er dit weekend mee, het blijft tenslotte mooi weer……

met zonnige groet,
Anneke

Je haalt me de woorden uit de mond... :D

Jammer dat ik al een hoop andere dingen te doen heb komend weekend.

Vrijdag 8september t/m maandag 11 september 2006 336 km Lage-Zwaluwe-Tiengemeten- Nederhemert-zuid.

Het is lekker weer en ik fiets door de Chaamse bossen naar Breda, door het centrum de LF 11 richting Lage Zwaluwe. Net voor Hoge Zwaluwe zit ik heerlijk op een bankje bij een paddepoel. Er komen de nodige schooljeugd voorbij met flesjes cola waarvan er ook diverse in de poel liggen. In Hogezwaluwe is er een wegreconstructie geweest en hangt een LF bordje een kwartslag verkeerd. Ik rij het laaste stukje over de dijk en ga lekker in het gras zitten genieten van het uitzicht op de Biesbosch aan de overkant van het water en de scheepjes met bruine zeilen.
Op de camping aangekomen staan er al diverse tentjes en zitten Lars en Albertina voor de tent. Ik neem ook een plekkie en even later komt de groep die deze middag al een rondje gereden hebben.
De schemer valt in met een kraakheldere lucht, het wordt dan ook al snel aan de frisse kant. Maar de gezelligheid brengt warmte en het duurt nog wel even voordat iedereen in zijn tent crasht.
Zaterdag begint met het opdelen in twee groepen. Ik heb vandaag “officieel” de leiding over de snelle groep. Ik heb al enkele keren eerder mee voorop gereden voor de route en het zal me wel lukken. We rijden over dijkjes omzoomd met bomen tussen de weilanden richting Zevenbergen. De route is vandaag op basis van knooppunten, aan de ene kant handig, totdat je een bordje mist. Daar staan we dan in Zevenbergen. Na wat overleg rijden we verder richting Oudenbosch. De route wordt een stukje langer gemaakt om de Basiliek, een kopie van de St. Pieter van dichtbij te bekijken. Na weggetjes links en rechts nemen we pauze voor een boterham in een Perengaard. Lekker uit de wind en in de zon, ligt menig fietser een half dutje te doen.
Met een stevig windje rijden we over de Haringvlietbrug na een bezoek aan de supermarkt in Willemstad. Het pontje naar Tiengemeten is net de haven uit als we aankomen. Een uurtje later staan we op het eiland nadat ook de andere groep is aanggekomen. Over de onverharde weg gaat het naar de camping. Ook deze avond is het weer fris met een heldere volle maan.
Zondag zijn we bijtijds paraat om de pont van 10 uur te halen. Weer op het vaste land splitst de groep zich in twee. Een groe richting Den Haag en een groep richting Dordrecht.
Richting Dordrecht gaan we met een lus langs de binnenbedijkte Maas. Zo ongeveer aan het einde van dit stukje water vinden we met dorstige keel een theeschenkerij met heerlijke taart:” Appel, caramel of chocolade,” zegt u het maar zegt de uiterst vriendelijke gastvrouw.
Na de kiltunnel valt de groep langzaam uiteen in diverse richtingen. Zelf rij ik nog door langs de Biesbosch, Werkendam en de afgedamde Maas naar Nederhemert. Waar een wondermooi kampeerveldje aan het water is.