Na m'n tochtje van de afgelopen dagen (en bij m'n eerste tocht met tassen (Nazomerweekend) zag ik het ook al) waarbij veel werd gestuiterd merkte ik dat de lak/coating van m'n (zilverkleurige) Tubus-dragers op de plek van de tasenhaken en op andere plakken waar de tas de drager raakt volkomen verdwenen is.
Zelfde geldt voor het puntje op de voorvork waar de tashaak tegenaan komt, ik heb de achterste haak (Tubus Tara voordrager) voor de voorvork geplaatst om de tas zo min mogelijk te laten schuiven ("klem gezet").
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik slijtagesporen niet zo erg vind, maar het tempo waarin het gaat valt me wel op. Is dit normaal en is het ook zo erg bij zwart gecoate dragers?
En in hoeverre treedt (gevaarlijke) roest/oxidatie op, ook op m'n alu voorvork?
Overigens is er op de tassenhaken zelf (Ortlieb plastic) nauwelijks iets zichtbaar . Er zit redelijk wat speling op de tashaken wat zeker mee zal spelen kwa schuren, de vulstukjes passen echter net niet (drager net te dik... al zal dat in de toekomst dus wel kunnen veranderen ).
Anders evt. met tape de speling wat minder maken?
Zelfde geldt voor het puntje op de voorvork waar de tashaak tegenaan komt, ik heb de achterste haak (Tubus Tara voordrager) voor de voorvork geplaatst om de tas zo min mogelijk te laten schuiven ("klem gezet").
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik slijtagesporen niet zo erg vind, maar het tempo waarin het gaat valt me wel op. Is dit normaal en is het ook zo erg bij zwart gecoate dragers?
En in hoeverre treedt (gevaarlijke) roest/oxidatie op, ook op m'n alu voorvork?
Overigens is er op de tassenhaken zelf (Ortlieb plastic) nauwelijks iets zichtbaar . Er zit redelijk wat speling op de tashaken wat zeker mee zal spelen kwa schuren, de vulstukjes passen echter net niet (drager net te dik... al zal dat in de toekomst dus wel kunnen veranderen ).
Anders evt. met tape de speling wat minder maken?