Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Draaggewicht oude bagagedrager koga - Forum Wereldfietser

Draaggewicht oude bagagedrager koga

Ik heb een oude koga terraliner lady gekocht en vandaag een behoorlijk gewicht moestuinaarde vervoerd. Hij hield het gelukkig, maar heb geen idee hoeveel gewicht de drager moet kunnen dragen.
Het is een koga uit 2003 geloof ik.

Iemand een idee/bekend met deze drager?

Screenshot_20180314-223733.png
Screenshot_20180314-223721.png
Bagagedragers van Nederlandse fietsen hebben normaal gesproken max draagvermogen van 25kg. Al zijn er Azor fietsen geweest die 80kg aankonden.
Oei, hoop het niet, want vanmiddag zat er wel meer op dan 25kg, hoop niet dat ie nu verzwakt is...
Ik zou me geen zorgen maken. We hebben allemaal wel eens achterop gezeten op zo'n 25kg bagagedrager of iemand achterop gehad. Je ziet het dagelijks. En die passagiers wegen echt wel meer dan 25kg... :)
Op nogal wat dragers staat het max. aangegeven in kg.
De meeste dragertjes tot max 25kilo een paar van Tubus (wat deze niet is, ik geloof dat dit een Esge is) tot zelfs 40 kg en die Azor en andere industriefietsen tot meer dan gemiddelde berijder zelf weegt.

oude brochures vindt je hier https://www.koga.com/nl/service/brochures/2010-2001.htm
Het is een SL maar lijkt idd wel wat op de esge die op mijn oude stalen snel zit. Mijn fietsvakanties ben ik meestal lichter bepakt maar weet niet of ik nu nog een keer aarde durf te halen haha...want bij elkaar achterop springen op zo' n drager kan je niet blijven doen gok ik :lol:
In 1979 heb ik een mollige meid een lift gegeven, achterop mijn bagagedrager. Geen probleem :lol:
Martin E. van Doornik schreef:
do 15 mar, 2018 00:22
In 1979 heb ik een mollige meid een lift gegeven, achterop mijn bagagedrager. Geen probleem :lol:
:lol: :lol: :lol:
:lol:
Dit is geen heel robuuste drager. Wat wil je ermee doen?
jis35 schreef:
do 15 mar, 2018 00:24
do 15 mar, 2018 00:22
:lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Het is deze fiets waar de mollige meid achterop gezeten heeft. Hier gefotografeerd in Sankt Andreasberg in de Harz in 1980. Bagagedrager niet kapot geweest!
Dragers waren in die tijd van massief staaldraad, de Koga drager is van massief aluminium.
Ik zou wel eens een foto van de drager waar de vraag om gaat van opzij willen zien; volgens mij waren deze dragers er in verschillende versies.
Wim schreef:
do 15 mar, 2018 08:17
Dit is geen heel robuuste drager. Wat wil je ermee doen?
Mollige meiden opzetten natuurlijk! Wat kan je er anders mee doen? :D
do 15 mar, 2018 10:07
Het is deze fiets waar de mollige meid achterop gezeten heeft. Hier gefotografeerd in Sankt Andreasberg in de Harz in 1980. Bagagedrager niet kapot geweest!
Dat had die drager natuurlijk niet een hele dag volgehouden, maar ik denk dat er nog eerder dan de drager, spaken in het achterwiel waren gaan breken. Bij iemand met een stadsbarrel ben ik er eens getuige van geweest dat, nadat een redelijk tengere dame iets te enthousiast op de drager was gaan zitten, de helft van de spaken het direct begaf. Het achterwiel zag er daarna uit als een fraai stukje subsidiekunst uit het Stedelijk Museum.
keesswart schreef:
do 15 mar, 2018 11:13
do 15 mar, 2018 10:07
Dat had die drager natuurlijk niet een hele dag volgehouden, maar ik denk dat er nog eerder dan de drager, spaken in het achterwiel waren gaan breken. Bij iemand met een stadsbarrel ben ik er eens getuige van geweest dat, nadat een redelijk tengere dame iets te enthousiast op de drager was gaan zitten, de helft van de spaken het direct begaf. Het achterwiel zag er daarna uit als een fraai stukje subsidiekunst uit het Stedelijk Museum.
Ik had haar ontmoet tijdens een dansfeest en had haar na afloop thuis gebracht, afstand 2 kilometer over een asfaltweg. Het ging om een achterwiel dat ik zelf gespaakt had met zware spaken.
Hoho, móllige spaken. Niet zwaar.
Leon schreef:
do 15 mar, 2018 10:33
Dragers waren in die tijd van massief staaldraad, de Koga drager is van massief aluminium.
Ik zou wel eens een foto van de drager waar de vraag om gaat van opzij willen zien; volgens mij waren deze dragers er in verschillende versies.
ik zal zo een foto maken van de zijkant :wink:
Afbeelding
Maar ik wil helemaal niet gezellig winkelen met mijn moeder. Ik wil fietsen op een Koga met een lekkere mollige meid op mijn bagagedrager!
Shrek schreef:
do 15 mar, 2018 22:01
Afbeelding
Maar ik wil helemaal niet gezellig winkelen met mijn moeder. Ik wil fietsen op een Koga met een lekkere mollige meid op mijn bagagedrager!
Ik kan in twéé seconden zien dat de foto is genomen in de Schoutenstraat in Hilversum, met op de achtergrond het torentje van de C&A. Ik heb namelijk vroeger in Hilversum gewoond en gewerkt!
Maar m'n moeder is al in 1971 overleden, zij was nog maar 41 jaar oud....

https://www.google.nl/maps/@52.2253654, ... 312!8i6656
Noem je nou Kees van Kooten ook al een mollige meid? :roll: