Omdat het fietsen met tent me te zwaar (totaal 42 kg bagage, alles per vliegtuig mee) was: daarna nooit meer, alleen overnachten in jeugdherbergen. Maar wel leuk.

Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bij mij was het verschil nog groter. Bij rondrijden door Europa volstaat voor mij een lichte brander van het merk Laco, 48g, één priktankje van 270g, en een prinktankhouder (Markill) van 141g, totaal 459g. Als het tankje bijna leeg is koop ik een nieuwe, zover ik heb ervaren in Europa overal makkelijk verkrijgbaar. Als ik een dag zonder gas zit vind ik dat meestal ook niet erg, ik neem wel een restaurant of een kopje koffie ergens onderweg.Marco Meijerink schreef: ↑ma 12 mar, 2018 13:28Na lang wikken en wegen toch maar aan de benzine.
Bij een langere tocht willen we toch maar niet afhankelijk zijn van winkels die maar op bepaalde plekken zijn. Benzine is overal te krijgen. Toch wel jammer want het verschil in gewicht is er best wel.
Schermafbeelding 2018-03-12 om 13.26.40.png
3,8 liter is "one gallon"!
Je hebt er al wel rekening mee gehouden dat men het niet zo heeft op brandstof of iets wat ook maar een beetje naar brandstof ruikt in een vliegtuig? Dat betekend of nieuwe of echt hele schone flessen meenemen of daar kopen en daar achter laten.Marco Meijerink schreef: ↑ma 12 mar, 2018 13:28Na lang wikken en wegen toch maar aan de benzine.
Bij een langere tocht willen we toch maar niet afhankelijk zijn van winkels die maar op bepaalde plekken zijn. Benzine is overal te krijgen. Toch wel jammer want het verschil in gewicht is er best wel.
Schermafbeelding 2018-03-12 om 13.26.40.png
Ik 1x op een vlucht Manchester-A'dam. In het toilet op de luchthaven alles met zeep gewassen en toen mocht het mee...Marco Meijerink schreef: ↑di 13 mar, 2018 08:24Veel gevlogen maar tot nu toe probleemloos Peter. Heb jij andere ervaringen?
Ik heb in Massachusetts USA een keer les gehad in het werken met zeefdrukken. Het boeide me wel. Toen ik de hiervoor benodigde materialen heb gekocht en vanaf Boston Logan met een Boeing 707 van TWA terug naar huis vloog, was daar ook een blikken fles met thinner bij. En die ging in de bagageklep boven de passagiers lekken, wat een lucht. Geland op Heathrow en ik kreeg daar de wind van voren. Thinner in beslag genomen maar geen boetes of zo gehad. Dat gebeurde in 1974._Peter_ schreef: ↑di 13 mar, 2018 17:03Ik heb helaas 1 keer moeten vliegen, is niets voor mij, ik houdt niet zo van een metalen buis waar je niet uit kan wanneer jij dat wilt. En bij de KLM, die me overigens verder prima heeft geholpen, vonden ze die brandstof fles niet zo'n goed idee, ook al was die toen leeg en schoon. (Dit was ergens in 2001)
Ik kan me namelijk voorstellen dat door de angst voor aanslagen er nu helemaal niets vloeibaars meer mee mag in het vliegtuig en al helemaal geen benzine of iets dergelijks.
En dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.
Ik vind 950 gram benzine voor een week wel heel veel. Wij gebruikten altijd 100 ml per dag. Dat is minder dan 100 gram. We kookten altijd behoorlijk uitgebreid (vers) en zowel 's morens en 's avonds een volle pot thee, soms 's middags nog koffie of instantsoep.Marco Meijerink schreef: ↑ma 12 mar, 2018 13:28Na lang wikken en wegen toch maar aan de benzine.
Bij een langere tocht willen we toch maar niet afhankelijk zijn van winkels die maar op bepaalde plekken zijn. Benzine is overal te krijgen. Toch wel jammer want het verschil in gewicht is er best wel. Schermafbeelding 2018-03-12 om 13.26.40.png